Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 896 ggr
Lamina
6/12/12, 8:12 PM

Audi har gjort det igen! XD

Ja han är en riktig liten äventyrsmus, min Audi. För några veckor sen rymde han in till mina flickor och blev pappa till hela 5 kullar. Efter det satte jag honom i en mer rymningssäker bur, och han höll sig nöjd i den. Tills nu.

För någon vecka sen flyttade jag nästan alla hanar hem till föräldrarna eftersom jag skulle få besök från hyresvärden. Däribland Audi. Hemma hos föräldrarna bodde sedan tidigare även muspojkarna Morgan, Melker och Torsten som flyttade hit från OliviaK för några veckor sen. Dom hade bott där i karantän, men nu tyckte jag dom kunde bo i samma rum.

Idag var det dags för pojkarna att flytta hem igen, och då fick såklart även småpojkarna följa med. Audi hade rymt igen någon gång under natten, men jag hade inte tid att leta efter honom då. Var inte särskilt bekymrad heller, dom satt alla i ett stängt rum. Jag kunde leta rätt på och fånga in honom sen. Men döm om min förvåning när jag satt i bilen och kollade på småpojkarna, och en fjärde nos sticker fram ur huset! Förvånad Vem var inte det om självaste Audi, som visst hade tröttnat på att bo själv och flyttat in till småpojkarna? Jag kollade genast igenom alla pojkar efter sår, och höll sen noga koll på dom, men dom verkar trivas ihop! Kyss

En rätt så trevlig överraskning må jag säga. Hoppas bara pojkarna fortsätter och trivas ihop när dom blir lite äldre sen. Kyss (Och att Audi håller sig i sin bur! Skrikandes)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
6/12/12, 8:18 PM
#1

Men sicken buse han är Audi. Och smart. Och… ja… jösses.

Han vill helt klart bestämma sitt sällskap själv. Och ensam vill han inte vara. Far vill han gärna bli - det vill de flesta mushanar har jag märkt… tjihi.

Kan du utnyttja hans äventyrslust till något? Kan han behöva mer än han får nu. T ex klickerträning, agility el dyl?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Toxxic
6/12/12, 8:37 PM
#2

Men jösses. Hur bär han sig åt? Han kanske får flytta in i en tät låda med fingertrycksavläsare för att öppna luckan? Tungan ute

L8sson
6/12/12, 9:00 PM
#3

Men gud jag är lite generad över att de är en mus från mig som är såhär, okej att han vill ha kompisar. Men hallå!! Audi du skämmer ut mig..!

Hans syster Honda är likadan, jag har öppna akvarium. Ett 100l akvarium och hon sitter tametusen alltid uppe på kanten och tittar på mig.. Så fick jag fixa en bur åt henne med lock, en IKEA låda som jag gjorde små hål i och den passade henne och hennes systrar jätte bra. dagen efter så vaknade jag och vart sitter Honda? Jo på locket! Då har hon bitit ett hål så man kan gå upp på taket..

Herregud.. När jag sålde henne så sa jag att hon ska vara i en säker bur!!

Jag hoppas att Audi slutar att försvinna till andra :)

Grodan
6/12/12, 9:30 PM
#4

#2 Haha

#3 Rymmarmöss, helt klart. Skrattande De kanske mår bäst av att bo i öppna burar där de har mer koll?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/12/12, 9:36 PM
#5

#3 Hehe, han har bara en lite friare själ än andra möss.

Jag kanske skulle pröva att klickerträna, kanske skulle han gilla det. Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
6/12/12, 11:01 PM
#6

:P Hehe vilka påhittiga små liv :P

Annons:
Lamina
6/13/12, 11:18 PM
#7

Trodde jag ja! Nu har den lilla skitungen bosatt sig bakom frysen istället. Tur för mig eftersom det faktiskt var närmare till flickornas bur än köket från där buren står. Dessutom lyckades han lära Torsten att rymma också, men han höll sig på buren. Nu har småpojkarna fått en samlalåda att bo i, det ska väl vara till om dom lyckas rymma ur den.

Frågan är bara hur jag ska få tag på Audi nu. Fällorna jag köpte när jag hade Mambas ungar på rymmen jämt har jag ställt ut i stallet. Dom kan jag ju inte anväda till mina möss igen… Obestämd

Konstigt nog blir jag inte irriterad på honom när han envisas med att rymma hela tiden. Killen har ju helt enkelt frihetslängtan! Kyss Mambas ungar tog jag visserligen bort, men dom visade rätt tydligt att dom inte alls trivdes i buren och som tamdjur. Med Audi är det skillnad. Han vantrivs inte, han vill bara ha lite äventyr. Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/13/12, 11:24 PM
#8

Kommer han fram självmant då, till dig? Eller är han en sån som gömmer sig?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/13/12, 11:27 PM
#9

Han kommer inte fram självmant eftersom jag inte kan stänga katten ute från köket. Hon skulle aldrig skada honom (hon är så mussnäll att hon gärna ligger och gosar med mina musbebbs när jag har dom uppe), men det vet ju inte han. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
6/13/12, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#7 Men lilla vän! haha 
Han syster med genom ett samlalådalock, vill bara informera dig ;) Men grabbar brukar vara lite dummare än Tjejer. Men Audi är nog smartare än alla ;) haha

Du får väl låta honom ibland sticka ut på äventyr ;) under din uppsikt så kan han blir nöjd xD

Tänk att denna lilla krabat på bilderna har blivit sån modig och äventyrlig grabb :P

Grodan
6/13/12, 11:35 PM
#11

#9 Asch då. Men han kanske knatar in i en annan musbur snart då. Sitta bakom frysen kommer han säkert inte nöja sig med… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/13/12, 11:47 PM
#12

Ja, jag kanske skulle ta och ställa upp en musbursfälla. Men han lär nog ta sig ur den också. Men jag ska använda ströet ur småpojkarnas gamla bur och se om jag kan locka in han i något. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/14/12, 8:48 PM
#13

Audi är fortfarande på fri fot. Fick nästan tag på honom idag när han var ute och nosade på köksgolvet. Men så kom katten och han försvann som ett skott. Dumma katt! Skrikandes

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
6/14/12, 9:52 PM
#14

Hm… ja, jag har ju skrivit en artikel om rymmarmöss… vet inte om Audi är inräknad i den kategorin det handlar om… fast springer han o gömmer sig och inte kommer när du ropar så gör han nog det… se bara till att han har mat o vatten

möss förstör inte så mkt om de är lösa ensamma några dagar, han kommer att söka upp de andra mössen, det har han ju gjort förut


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/15/12, 11:36 AM
#15

Jo, jag har läst den artikeln och tycker den är väldigt användbar. Men Audi tycker inte min jättebraiga improviserade fälla var något att skryta om, var ju hur lätt som helst att ta sig ur. Men jag ska köpa en nya fälla så fort någon har tid att skjutsa mig. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Upp till toppen
Annons: