Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 5497 ggr
Lamina
2012-06-17 00:40

S: Masar och kullor (musbebbar 2)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer det bilder på alla mina bebisar som vart till när äventyraren Audi gick på besök i flickornas bur. Många av dom är till salu, så tråden får ligga i den kategorin. Mössen finns i Falun, men transport till Stockolm kommer fixas vid behov. Gävle, Borlänge, Ludvika och större delen av Dalarna är inte helt omöjligt det heller. Tyvärr glömde jag fota föräldrarna, men det kommer säkert i morgon eller så.

Först ut är Kajsas kull, födda 3/6. 5 stycken Agouti- och Black Tan med bläsar och pannfläck av Svensk typ. Ungarna är hittils väldigt lugna och trevliga, trots väldigt stressad mamma och en äventyrare till pappa. Förhoppningsvis behåller dom det temperamentet. För i så fall kan jag tänka mig att sälja. Annars är honorna inte till salu (eller tja, kanske om man tjatar lite… Obestämd), men hanarna kan nog flytta till rätt hem. Temat är Afrikanska Arter.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-17 00:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Pantera Leo. Agouti tan med bläs, hane. Än så länge lugn och go. Går självmant upp i handen och sitter snällt där. Satt även väldigt stilla när jag fotade och visade upp sig från sin bästa sida (inte hans fel att matte inte kan fota Tungan ute). Till salu till rätt hem (kommer troligen inte bli någon vidare nybörjar- och/eller sällskapsmus).

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Pantera Pardus. Black tan med bläs, hane. Väldigt lik sin bror i temperamentet, men något springigare. Till salu till rätt hem.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 00:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ceratotherium simum. Black tan med pannfläck, hona. Inte till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Loxodonta africana. Agouti tan med bläs, hona. Var väldigt nyfiken på omgivningen och sprang runt när jag skulle fota. Men när jag satte ner handen kröp hon upp och satt någorlunda still. Kyss Inte till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Syncerus caffer. Agouti tan med bläs och världens sötaste lilla "nackfläck". Kyss Inte till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
2012-06-17 01:25
#6

Väldigt fina och väldigt lika mina möss här hemma, liknade kullen jag hade med sina bläsar ^^, Släktdrag! Jätte söta Augotisar <3

Annons:
Lamina
2012-06-17 01:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nästa är Dollys kull, födda 4/6. 9 stycken Black tan med vita tassar och/eller svanstippar och felaktiga dutch/banded-teckningar av Svensk typ. Beter sig mest som musbebbar gör än så länge, ligger i hög och tar sig eventuellt en avstickare då och då (rusar ut i blindo XD). Dolly är min absolut mysigaste hona, kommer alltid fram till burdörren och vill komma upp och mysa lite. Förhoppningsvis tar ungarna efter henne i temperament. Jag har fler intressanter på honor än vad jag har honor i denhär kullen, så det blir nog bara hanar över. Temat är Böcker.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Möss och Människor. Black tan med vit svanstipp och vita tår, hane. Till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Othello. Black tan broken, hane. Eventuellt till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Stolthet och Fördom. Black tan med vit svanstipp och vita tår, hane. Till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Flugornas Herre. Black tan "banded" (Joker?), hane. Eventuellt till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Brott och Straff. Black tan med vit svanstipp och vita tår, hane. Till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

1984. Black tan med felaktig dutch/banded teckning (Joker?), hane. Till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-17 01:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Skriet Från Vildmarken. Black tan med felaktig dutch/banded teckning (Joker?), hona. Eventuellt "till salu".

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Tusen och en natt. Black tan med felaktig dutch/banded teckning (Joker?), hona. "Till Salu".

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Black Beauty. Black tan med vit svanstipp och vita tår, hona. "Till salu".

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-17 01:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Och sist men inte minst, Angels kull. Födda 6/6. Black tan utan tecken eller med vita svanstippar, tår och små magfläckar av korsad typ. Ser ut att bli väldigt stora och fina. Verkar också vara lite lugnare än dom andra ungarna. Endast gruppbild just nu eftersom jag faktiskt inte kan se skillnad på dom. Alla ungar kommer bli till salu utom en hona. Temat är Citat.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-06-17 02:50
#18

#9 skrivet av Lamina

Othello. Black tan broken, hane.

COOLISCH!!!!!!!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-17 04:29
#19

#6 Ja, dom har verkligen ärvt en hel del från sin pappa. Men jag kan inte riktigt förstå hur dom kan vara så jämna i teckningen, ingen av föräldrarna eller deras syskon är ju det.

#18 Ja, han var en riktigt cool överaskning. Synd bara att han visade sig vara hane, sånna har jag ju egentligen inte mer plats för. Obestämd Men han kan säkert hitta ett annat trevligt hem. Tror ja måste döpa om honom, Othello är en pjäs, inte en bok. Men till vad..? Foten i munnen

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2012-06-17 08:02
#20

Men så fina bebisarKyss

Pantera Pardus *love*

Annons:
Littlem
2012-06-17 11:19
#21

Skulle nog säga att alla dina svart/vita teknade snarare är feltecknade dutch än annat. De har ju mer 2 sammanväxta öronfläckar än ett band :)

Himla söta iaf!

juliino
2012-06-17 13:12
#22

Sätter en tass här :)

Lamina
2012-06-18 21:04
#23

Har fotat bebbarna lite mer idag. Men det vart bara bilder på Kajsas och Dollys ungar, eftersom varken jag eller kameran orkade mer. Det är svårt att fota musungar, mycket roligare att bara pussa på dom! Kyss Väntar på att batteriet ska bli fulladat igen så ska jag lägga in bilderna. (I morgon ska jag beställa ett nytt batteri, förhoppningsvis blir det fler och bättre bilder då)

Kajsas ungar, Arterna, utvecklas mycket bättre än jag väntat mig. Dom är t.o.m. lugnare än Dollys! Inga som helst pocornfasoner, är hur lugna som helst i handen. Dom utforskar den lite bara, sen sätter dom sig lugnt ner och tvättar sig. Särskilt pojkarna är väldigt mysiga, dom ville inte ens lämna handen när jag la ner den i buren igen. Jag tyckte mig t.o.m märka lite tassdarr från LeoKyss Så jag har bestämt mig för att om dom fortsätter vara såhär trevliga kommer båda pojkarna och 1-2 av flickorna få flytta. Simum kan jag inte släppa ifrån mig, och jag vill nog gärna ha kvar en av Agoutitöserna också.

Dollys ungar, Böckerna, har börjat öppna ögonen. Men har inte märkt av några direkta popcornfasoner från dom heller. Dom är lite springigare än Arterna, men lugnar ner sig en del i handen. Fast den ska ju såklart också utforskas, så stilla är dom ju inte. Tungan ute Det är föressten därför alla ungar är fotade i handen idag, eftersom dom är mycket lugnare där.

Den mystiska ungen som jag tror är Irpas har tyvärr bestämt sig för att vara en hane även den. Så den har fått namnet Mr X och kommer även den bli till salu. Mycket hanar blev det. Som tur var väger Angel upp det med en hel drös flickor. Bilder på dom, och föräldrarna (som jag inte hann med idag) kommer nog i morgon.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 22:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nu kommer det bilder! Men först måste jag visa denhär bilden på Metallica, som som vanligt håller noga koll på ungarna när inte mammamus är i närheten. (Här är det Black Beauty som är ute och går) Hon hålller alltid koll på mössen åt mig och talar direkt om något är fel och vart en förrymd mus håller hus osv.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 22:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Ljuset vart inte alls så bra i många av bilderna. Jag måste nog läsa på lite om hur man får till bra ljus och så… Men nu får det vara som det är. Här iaf Pantera Leo (hane, till salu) som sitter och halvsover i min hand. Han tassdarrade t.o.m. litegrann, sötnosen. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Sen försökte han klättra upp för min arm. (Ser lite sur ut för att matte inte hjälper till.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 22:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Pantera Pardo (hane, till salu) är söt som socker, och lika beroendefrakallande också. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-18 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Man måste hålla sig ren om man ska vara söt. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 23:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Ceratotherium Simum (hona, inte till salu) är en riktigt liten linslus.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-18 23:13
#30

*slår en stekpanna i skallen och upprepar "ska INTE ha möss" som ett mantra*… Tyst

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
2012-06-18 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Tyvärr är hon inte lika säker i handen som sina syskon, vilket är en av anledningarna till att hon stannar här. Men en cool pose fick hon iaf till! Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 23:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

En till bara för att hon har så söt pannfläck (vilket ju självklart också är en av anledningarna till att hon stannar). Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Syncerus Caffer (hona, eventuellt till salu) har helt klart världens sötaste bläs! Kyss Eller är det ett "Y"?

Såg nu att jag blandade ihop henne med Loxodonta Africana, som ju egentligen var på tur. Men shit happens. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 23:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Hon har visst en vit fläck under hakan också upptäkte jag idag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-18 23:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Nu kommer Loxodonta Africana! (hona, eventuellt till salu) Och vilken liten sötnos hon är då! <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 23:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Små tassar, små öron, en liten bläs och underbar färg. Kan en liten musling vara underbarare? Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-18 23:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Och så över till Bokkullen. Möss och Människor (hane, till salu) hälsar världen välkommen. Han har precis öppnat ögonen!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Världen är så ny och spännande, måste utforska!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Coolaste teckningen ever har nog Othello! (hane, till salu)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Söt från alla håll och kanter! Kyss (även om högerögat inte är helt öppnat än och ser lite evil ut)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-06-19 00:09
#41

#39 Hur är det med hans svanstipp? Den såg lite konstig ut i #9 *bara nyfis*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
2012-06-19 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Brott och Straff (hane, till salu) har också upptäckt hur spännande världen är.

(Och återigen lyckades jag blande ihop bebisar, här skulle ju vara Stolthet och Fördom. Inte lätt när man tittar på bilder…)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

"När jag blir stor ska jag växa ikapp mina tassar. Hoppas jag" Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Flugornas Herre (hane, till salu) har inte bara en übersöt teckning, utan även en enorm upptäckarglädje. (Men i handen är han lugn)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

"Vad finns här nere?"

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

"Hoppsan, där kunde man inte gå!" XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Här är Stolthet och Fördom! (hane, till salu). Han är lite blyg och har inte vågat öppna ögonen än.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Tycker han har en jättesöt svans. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-19 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

1984 (hane, till salu) tror att han är en dutch och vill visa hur fin han är. Jag har inte talat om för honom att han är feltecknad än. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

"Meh, jag ser visst ut som en dutch! Titta! Och även om jag inte gjorde det så är jag jäkligt söt ändå, så det så!"

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Skriet från Vildmarken (hona, "till salu") har ett svart och ett vitt öra! Förvånad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Nej, det är bestämt bara vitt till hälften.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Tusen och en natt (hona, "till salu") kommer att bli lika vacker som sitt namn (just nu är hon "bara" söt). Eller är det namnet som är lika vackert som henne?

I vilket fall var hon inte så pigg på att visa upp sin skönhet (och jag var trött), så det blev bara en bra bild på henne.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Black Beauty (hona, "till salu") gör skäl för sitt namn även hon. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Här kan man snacka om små öron. En riktigt Svensk typ. Mysigt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-19 01:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Och sist, men inte minst. Mr X. Killen som jag inte vet vem som är mamma till. Men jag misstänker Irpa, en hona vars färg är väldigt lik denna pojken. Jag hade nämligen både hennes och Dollys kull ute den dagen, och en av ungarna hade krypit in under filten och gömt sig utan att jag märkte det. Eftersom Irpas kull vart kullad fick han flytta in i Dollys bur i hopp om att det var där han hörde hemma. Han är, precis som Dollys ungar, född 4/6 och han är till salu, men man bör veta att hans syskon kullades bort av en anledning. I Irpas fall var det p.g.a. en genetisk defekt som orsakade 2 av hennes bröders på tok för tidiga död. Troligen p.g.a. inavel, så denhär pojken bör egentligen vara utom fara eftersom föräldrarna är obesläktade. Men det kan vara bra att veta.

Det sagt så är han en otroligt söt liten kille som verkar bli väldigt mysig i temperamentet. Kyss (någon får gärna hjälpa mig med färgen, btw)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Att han ser fet ut i pälsen är för att han råkade bli lite blöt när jag och katten pussade på honom. (OskyldigSkäms)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 01:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Så grymt söt, och väldigt lugn i handen än så länge (alla foton på honom blev bra). Kyss

Och ja, han är lite liten. Minst i kullen. Men han hänger med och växer och utvecklas, så det är ingen fara med honom.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 01:21
#59

#30 Jo, möss kan man ju inte vara utan! Flört

#41 Den är lite skadad. Vad han har gjort vet jag inte, men det ser ut att läka ihop bra iaf. Det lär nog inte märkas alls förutom att han får en liiiiiite rundare svanstipp.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-19 01:26
#60

#59: Jag kan! Öh, än sålänge iaf :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
2012-06-19 03:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Kan du vara utan denhär lilla sötnosen? Kan du verkligen det? Huh? Jag menar titta på den! Bläääääs! Söt som socker och kladdar sig fast som det också. Går inte att motstå blääääääsens krafter! Cool

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-19 09:51
#62

Jag… Jag ska döda dig. Långsamt! Skrikandes

Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Lamina
2012-06-19 12:37
#63

*Testamenterar alla mina djur till GZ* Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-19 19:58
#64

Förvånad God damnit! Lev längre än mig din jäkel! Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
2012-06-19 20:25
#65

#64 fixade till din svordom där… hm…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-19 20:46
#66

Lovade bilder på Angels ungar idag, men kameran tyckte annorlunda. I morgon kanske, om jag orkar. Dom har iaf öppnat ögonen idag, och fått namn. Fast jag är lite osäker när det gäller namnen. Jag gillar denhär sortens "citat". Elaka, snudd på hemska ibland och hysteriskt roliga (även om några är lite krystade då jag fick slut på citat). Men det är nog inte alla som gör det. Och jag är rädd att någon t.o.m. kan känna sig stött. Så här vill jag ha eran åsikt, tycker ni jag tar i för mycket med namnen?

Honor:

Would you mind if I kill you? (1)

The dreams in witch I'm dying are the best I've ever had (2)

Can I play with madness? (6)

Your life is out of season (3)

You give love a bad name (4)

Living with me must have damned near killed you (5)

Hanar:

Just hate me! (4)

Ha ha, you're dead! (2)

I love to hate you (3)

I'm on the highway to hell! (1)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-19 20:51
#67

#65: Bleh pårej Tungan ute

#66: Gosh darnit (Flört) you are killing me. Blev lite förtjust i Ha ha, you're dead! :P

Men nog kan de väl ha såna namn, nån måtta får det väl vara! Är folk mesiga får de väl hitta på smeknamn bara. Iofs är ju jag sån där som gärna döper djur till könssjukdomar och sånt så jag kanske är fel person att yttra mig :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
2012-06-19 20:54
#68

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-19 20:55
#69

Plötsligt försvann min förtjusning :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Lamina
2012-06-19 20:59
#70

Meh! Förvånad Den blir bra efter halva låten, typ. Om man inte låtsas om hur illa det låter… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-19 21:02
#71

Jag vill egentligen byta ut ett av namnen ur något ur denhär låten. Men vilket? Hela låten består ju av underbara citat! Förvånad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-19 21:08
#72

#70: Ork, Green Day är uttjatat oavsett ;P Ska iofs inte säga nåt. Döpte en råttkull efter Nightwish-låtar Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
2012-06-19 21:11
#73

Ja men Nightwish är ju awesome! Och dom var långt ifrån uttjatade på den tiden. Tungan ute

Undrar om jag inte har ett Nightwishcitat där nånstans? Nej, tydligen inte, men det finns Within Temptation och Metallica iaf!

Nu måste jag ju ha ett bara för det… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-19 21:46
#74

Awesome indeed, men det såg rätt fånigt ut när man döpte råttor till Swanheart, Wishmaster, Carpenter, osv… :P Till råga på allt behöll jag just de tre och kom aldrig på några smeknamn. Fail!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
2012-06-19 22:20
#75

#66 Balla namn!

#67 Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-20 15:24
#76

Hmm… Nu har syrran skrivit och sagt att hon kanske vill köpa 3. Det ger mig ett moraliskt dilemma. För jag vill inte sälja till henne så som hon har skött sina djur. Men ungarna är stora nog att kunna sköta djuren själva nu. Och min andra syster är ofta där och kan hålla koll åt mig så att mössen har det bra. Nu ska hon dessutom flytta närmare henne, bara ett stenkast bort, så hon lär vara där ännu oftare.

Men ändå… Tänk om det händer något..? Obestämd

Visst, jag kan ju alltid göra klart från början att jag aldrig kommer förlåta henne om mössen far illa. Men det hjälper ju knappast mössen om dom ändå skulle fara illa…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
gulzebra
2012-06-20 17:12
#77

#76: Du kanske kan lämna på foder med kontrakt eller ha en prövotid över sommaren eller så? Även om ungarna är gamla nog så är det ju en klassiker att ungar tröttnar.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
2012-06-20 20:01
#78

Jag var så elak att jag sa att jag var tveksam till att sälja till henne, eftersom jag inte tror hon har ekonomin till det och att jag har rätt så höga krav på hur mössen ska skötas. Det måste nog svida att höra från någon som är arbetslös när man jobbar dygnet runt, men alla hennes pengar går ju till hästarna så… Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-06-20 20:40
#79

Sounds good! Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[RoxannaH]
2012-06-21 16:56
#80

#54 Ge mig Black Beauty, så vacker ^^ *Kär*

Skulle gärna få flytta hem till mig ^^

Josefineep
2012-06-21 22:47
#81

#33 och #35 skulle gärn a få flytta hem till mig! Synd det är så långt till Sundsvall :( Annars hade jag gärna hämtat de direkt! ;)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Lamina
2012-06-22 00:19
#82

#81 Om du är intresserad så kommer jag troligen åka upp till Sundsvall i slutet av Juli. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Josefineep
2012-06-22 01:05
#83

#83 haha åh!! Nu vart jag ännu mer jäkla sugen! Så fina damer!! Ska funsa till imorgon! Måste planera om med burarna isf! ;)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Annons:
L8sson
2012-06-22 01:15
#84

Black Beauty är väldigt vacker :) <3

[RoxannaH]
2012-06-22 12:46
#85

#82 Är Black Beauty Kvar ? ^^

Lamina
2012-06-22 13:14
#86

Som jag nämnde i den andra tråden så har jag fått in löss bland mössen. Jag ska behandla ungarna så fort som möjligt, men måste vänta 3 veckor innan jag kan sälja dom. Så exakt när dom kan flytta är inte klart ännu.

Men det är därför bilderna jag tog igår (som jag också nämde i den andra tråden) inte kommit upp än. Jag ville veta exakt vad jag skulle göra innan jag kunde fortsätta. Dom kommer upp idag eller till helgen, när jag har tid helt enkelt.

#84 Ingen av honorna i bokkullen är direkt tingad än. Men jag har intressanter på alla som det är just nu. Men jag hör av mig om något ändras ifall du ändå är intresserad. Oskyldig

Annars har jag fler black tan honor i Angels kull. Dom är ju iofs av korsad typ, om det är just svensk typ du är ute efter. Men så är dom lite lugnare också tycker jag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[RoxannaH]
2012-06-22 13:49
#87

#86 Okej :) Hoppas det går bra med ohyran att du får bort den :/

Jag letar efter några stycken att börja uppfödning på, så jag vill hitta på bra avelsdjur, så om du anser dem som bra avelsdjur så gärna. ^^

Bara höra av dig hur det går med allting så får vi se ^^

Lamina
2012-06-22 16:05
#88

Jag själv skulle nog inte avla vidare på dessa (om jag pysslade med avel alltså), p.g.a. pappan till kullarna. Han är ju iofs trevlig och så, men har tydligt talat om att han inte är någon burmus. Tungan ute

Mammorna däremot, är mina finaste möss. Dolly är alltid villig att komma ut och kela, och Angel är stor lugn och mysig.

Men om jag var du skulle jag först och främst fundera ut exakt vad det är jag vill få fram, och sen köpa passande djur från uppfödare att starta upp med. Det är så mycket lättare, och roligare, än att börja med första bästa som man kan få tag på. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[RoxannaH]
2012-06-22 16:57
#89

Jo men jag vill hålla på med antingen black, blue, chocolate eller cinnamon 

^^

Lamina
2012-06-22 17:03
#90

Ahh, enkla färger som borde vara lätta att få tag på. Tolka mig inte fel, jag säjer gärna möss till dig. Och du får avla på dom också om du verkligen finner dom bra nog till det. Men jag tror att till det syftet så kan du nog hitta bättre möss hos en uppfödare. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
[RoxannaH]
2012-06-22 17:07
#91

Okej :)

UlrikaD
2012-06-23 03:07
#92

#35 Den tösen var ju absolut helt underbart söt!Kyss

Josefineep
2012-06-23 15:32
#93

#86 Jag tar gärna tjejerna, men jag måste utöka mitt bursystem, har tre tjejer men kommer behöva en till bur eller en större bur nu, jag ska jobba på det! Om jag lyckas få upp dom till Sundsvall på något sätt? :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Lamina
2012-06-23 15:54
#94

Det kostar mig en spottstyver att åka upp till Sundsvall, och som sagt var så har jag planer på att åka upp dit ändå snart. Så transport ska inte vara något problem. Men du får gärna PMa mig och berätta lite om vad för hem du kan erbjuda flickorna. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 03:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Har ju inget bättre för mig, så jag tänkte roa mig med att lägga upp fotona jag tog i Torsdags. Jag försökte mig faktiskt på att fota musmammorna också, men insåg rätt snart att fota bebisar är en barnlek i jämförelse med att fota mammor som bara vill springa iväg och gömma sig från sina bebbs några timmar (tror iaf att det var det som var problemet, för det var mycket lättare att fota dom bebislösa honorna) Så det blir nog tyvärr inte så mycket bilder på dom.

Vill bara påpeka igen, så ingen missar det: Jag har konstaterat löss hos mina möss. Så det kommer att finnas lusägg på några av bilderna. Men jag ska behandla ungarna så fort som möjligt, och dom kommer garanterat vara lusfria vid flytt. Men det betyder att dom nog måste flytta lite senare än vid 5 veckor.

Jag vill även påpeka att jag inte "dammar av" min bebisar innan jag fotar. Dom tycker ju inte om att bli blåsta på, så jag ser ingen anledning att blåsa på dom. Tycker bara det ser lite naturligare ut med "skräpet". Oskyldig

(Och hoppsan vad fort dom växer, Artkullen är redan 3 veckor idag! Förvånad)

Bilden är på Kajsa, mamma till artkullen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 03:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Pantera Leo. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 03:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Pantera Leo. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-24 04:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Pantera Pardus. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Pantera Pardus. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Ceratotherium simum är fortfarande inte till salu. Men jag skryter gärna om hennes söta pannfläck ändå. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Loxodonta africana. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Loxodonta africana. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Lite suddig (och med motivet helt fel i bild), men här ser man Syncerus caffer's söta nackfläck. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Även denna bilden är lite suddig, men hon är ju så fruktansvärt söt ändå! KyssSyncerus caffer. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-24 04:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Jag fick inte till någon bra bild på Dolly, Bokkullens mamma. Så jag hoppar över det och slänger upp lite söta bilder på bebbarna istället. Ungefär här nånstans i fotograferingen fick jag nog av att kameran inte kunde ta fokus och vart lite otålig i mitt fotande. Det märks tyvärr på en del av bilderna, eftersom jag inte hade tålamod till att få till något bättre. (ungarna hade inte tålamod till att posa så länge heller för den delen.)

Möss och Människor. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Othello. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Othello. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Othello. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Stolthet och Fördom. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Stolthet och Fördom. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Flugornas Herre. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-24 04:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Flugornas Herre. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Brott och Straff. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Brott och Straff. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

1984. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

1984. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Skriet Från Vildmarken. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 04:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Tusen och en natt. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-24 05:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Black Beauty. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 05:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Black Beauty. Hona, troligen tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 05:06
#121

Nu tänker jag sova mig lite. Så den stora "överraskningen", Angels Bebisar, får vänta tills "imorgon". Alltså senare idag. Men jag lovar att det är ena riktiga sötnosar, väl värda att vänta på! Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Nu kommer Angels kull! En kull på 4 hanar och 6 honor. En hona stannar troligen här, så i stort sett alla är till salu.

Angel är en stor och lugn helsvart hona av engelsk typ, så ungarna är av korsad typ. Ungarna verkar ha tagit efter mammans tempermanet en hel del och är även dom väldigt lugna och trevliga. Alla är black tan, några med vita svanstippar och tår, andra utan. 2 av pojkarna har även urgulliga magfläckar att visa upp.

Att jag har klistrat in bilder på svansarna i bilderna är för att jag ska veta vem som är vem.

Först en bild på Angel (Morakullans Arraböjja).

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Först ut är I'm on the highway to hell. Black tan med vit svanstipp och vita tår, och en urgullig liten mgafläck som han lite motvillig visar upp här. Han är till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 15:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

I'm on the highway to hell. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Ha ha, you're dead har även han en söt liten magfläck och vit svanstipp och vita tår. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-24 15:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Ha ha, you're dead. Black tan ,ed vit svanstipp och vita tår. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

I love to hate you är även han black tan med vit svanstipp och vita tår. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Just hate me är black tan utan vita tecken. Hane, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 16:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Would you mind if I kill you är black tan utan vita tecken. Hon ser lite konstig ut i pälsen eftersom jag klippt lite i den för att kunna skilja henne från sin syster. Hona, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 16:35
#130

Här skulle det ha varit en bild på The dreams in witch I'm dying are the best I've ever had. Men hon vart inte så bra på bild, och ska dessutom stanna här, så jag skippar det denhär gången.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Your life is out of season. Black tan utan tecken. Hona, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

You give love a bad name. Black tan med vit svanstipp. Hona, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-06-24 17:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Living with me must have damned near killed you. Black tan med vit svanstipp (syns knappt, men den finns där) och vita tår. Hona, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Can I play with madness. Black tan med vit svanstipp och vita tår. Hona, till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-06-24 17:22
#135

Pantera Pardus  och Othello…**Kyss
**


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-24 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Oj, höll ju på att glömma, Mr X (eller Lillen, som jag kallar honom) och hans mamma. Jag är som sagt var inte hundra på att Irpa är hans mamma, men dom är ju så lika i färgen! En bild på Irpa (jag vet inte varför hennes päls ser ut sådär, den har liksom alltid gjort det, trots bra mat)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Och Mr X/Lillen. Vet fortfarande inte färg, men han är iaf till salu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-24 17:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Bighead mouse? Förvånad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-06-24 17:44
#139

#136 Blue Agouti är färgen. Teckning typ Even/Broken. Hårlag LH eller Texel, men visst var väl hela kullen Longhair???

#137 +#138 ser ut som solid Blue


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
2012-06-24 17:48
#140

Ja, hela kullen var/är långhår. Men jag tycker hon ser så fet ut i pälsen, så ser inte Mimmi ut. Obestämd fast det har ju egentligen inte med saken att göra. Och Blue Agouti ska hon vara också ja.

Så det är en liten blå mus jag har där? Trodde blå var mycket mörkare på möss..? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-06-24 17:56
#141

#140 Blue kan vara i många olika nyanser. De kan se tickade ut också… "mjöliga" MEN jag ser inte om musen är solid eller inte… jag skrev ser ut somFlört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-24 17:58
#142

Jo, men eftersom mamman är blue agouti så borde det ju vara blue eller blue agouti. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-06-24 18:16
#143

jäss box


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-24 18:23
#144

Fasst det kan ju finnas i Dollys släkt också. Tycker t.ex. Dollys syster i denhär tråden är väldigt lik Irpa.

Exoticas, om du läser denhär tråden. Tror du Mr X kan vara Dollys..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-06-24 20:10
#145

#144 Orkar inte läsa i den tråden. Du menar att Dolly som är av färgen …. har en syster som är av färgen….

Vad har mor och far för färg då? Stamtavla?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-24 20:30
#146

Det finns bara en bild i tråden.

Dolly är ju chocolate, och hennes syster ser precis ut som Irpa (blue agouti) på den bilden. Men jag kollade på andra bilder och kom fram till att hon ju måste vara chocolate eller något liknande hon med.

Hur det ser ut med stam och så vet jag faktiskt inte. Irpa är ju resultatet av en tjuvparning på djuraffär. Alla hennes syskon är blue agouti broken longhair, precis som sin mamma.

Dollys mamma var också dräktig när hon flyttade till Exoticas, men så vitt jag vet var det en planerad parning. Däremot har jag ingen koll på syskon och stam och sånt. Men jag ska ta och fråga henne om det.

Pappan är black tan joker, precis som alla sina syskon. Hans föräldrar är även dom black tan såvitt jag kan minnas. Dom har ingen stam.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
2012-06-24 20:36
#147

#146 Sårri. Jag har ibland lite svårt med namn. (Jo, kollade i tråden och såg ett foto med TVÅ möss… och gav upp… är stressad, har så mkt att göra vet inte vart jag ska börja…)

Oki, men om Dolly har en syster som är Blue kan hon ju ha anlaget, men behöver inte om inte mor eller far är Blue…

Vad du däremot vet är att pappa är anlagsbärare av Blue… FlörtTungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-06-25 01:32
#148

Så är 1984 och troligen även Flugornas Herre tingade. Glad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-26 02:21
#149

Kajsa, mamman till Artkullen, har tyvärr dött i förlossningskomplikationer (hon vart dräktig igen helt på egen hand). GråterSyncerus Caffer ville trösta mig och sa att hon skulle stanna hos mig för alltid. (Kyss) Men systern, Loxodonta Africana, är tingad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-06-28 16:11
#150

Det fanns visst blått hos Dollys syskon också enligt uppgift. Så jag antar att jag nog aldrig kommer få reda på vem som är mamma till Mr X.

Nu är iaf alla mössen behandlade med stronghold. Det gick faktiskt åt 2 tuber, men så tror jag att jag duttade lite mer än vad jag behövde. Ja ja, bättre för mycket än för lite. Om 3 veckor är ungarna redo att flytta, och i månadsskiftet Juli/Augusti kommer transport ner till Stockholm ordnas om någon där nere är intresserade. Transport uppåt norrland ska nog också gå att ordna i samma veva. (Men jag kan inte lova längre än till Sundsvall just nu)

Mer bilder kommer nog i helgen, om jag orkar. Nya kamerabatteriet har kommit, så nu ska det nog gå lite bättre att fota. Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-07-01 19:04
#151

Idag har jag särat på honor och hanar. Så hädanefter blir det nog bara gruppbilder på hanar och honor.

Tyvärr orkade jag inte med att fota idag, mitt huvud tvingar mig att stanna i sängen. Skrikandes Men jag kom på att jag glömde berätta en sak som jag nyligen upptäkt: Några av Dollys ungar är longhair! Däribland min favorit, Othello. Pappamus bär visst på fler överaskningar än jag trodde. Så i morgon ska jag fota massa mycket på mina sönosar.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-07-01 19:32
#152

#151 Ah, vad kul med LH Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
2012-07-01 19:57
#153

#151 Audi's pappa var långhårig :)

Annons:
Lamina
2012-07-01 20:12
#154

#153 Jaha! Ja då borde det ju inte ha kommit som en överraskning egentligen… Glömska jag! Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
2012-07-01 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

#154 inte lätt att komma ihåg, inte jätte lång hårig men längre hår än korta :)

Detta är Audis pappa och mamma :) De 2 lugnaste mössen jag haft, förstår inte var Audi har fått sitt ifrån ^^,

Grodan
2012-07-01 22:27
#156

#155 Ah, vilket fint "kollage". Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
2012-07-01 22:38
#157

#156 tack! :D

BlueKat
2012-07-04 10:55
#158

Så söta! Kyss

"Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned."

Lamina
2012-07-08 02:03
#159

I Onsdags hittade jag Othello död i pojkarnas bur. Förstår inte vad som hänt, han verkade tillsynes helt frisk dagen innan. Inte hade han heller några skador vad jag kunde se. Men resten av pojkarna mår iaf bra och har inte visat några tecken på att dö oförklarligt…

Har varit dålig på att fota. Det ha varit en jobbig vecka. Förutom älskade Othello förlorade jag en av mina råttflickor i Måndags. Men det kommer fler bilder, jag lovar.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2012-07-08 13:15
#160

#159 Beklagar både musen och råttanGråter*kram*

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Grodan
2012-07-08 13:26
#161

#159 Ajdå vad tråkigt. Beklagar verkligen.

Såg du om han var uppspänd om magen? Han var en "hög-risk-tecknad" mus för grovtarmssjukdom och megacolon. Observera att jag nämner det som om det finns två olika magsjukdomar på dessa "high white", medans det ev bara finns en. Jag vet faktiskt inte riktigt, men det är i a f alltid det första jag tänker på när en tecknad mus med mycket vitt på kroppen dör.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-07-08 15:22
#162

#160 Tack. Kyss

#161 Ajdå, att jag inte tänkte på det! Men nej, jag kan inte minnas att den var det. *Irriterad på migsjälv för att jag inte stoppade honom i frysen så jag kunnat gå och kolla nu.*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2012-07-17 18:57
#163

En väldigt sen uppdatering: Alla honor i Angels kull finns fortfarande kvar. Jag har dessutom fått avbokning på alla 3 honorna i Dollys kull. Pojkarna Pantera Pardus, Pantera Leo, Flugornas Herre och Mr X hade jag tänkt behålla, men har ändrat mig då jag inte ska ha några fler hanar.

Dom som finns kvar är alltså:

Pantera Leo (Hane #1, #25, #26, #96, #97)

Pantera Pardus (Hane #2, #27, #28, #98, #99)

Flugornas Herre (Hane #11, #44, #45, #46, #111, #112)

Skriet från Vildmarken (Hona, långhårig #14, #51, #52, #117)

Tusen och en Natt (Hona, långhårig #15, #53, #118)

Black Beauty (Hona, möjligen långhårig #16, #54, #55, #119, #120)

Mr X (Hane, #56, #57, #58, #137, #138)

Would you mind if I kill you (Hona, #129)

Your life is out of season (Hona, #131)

You give love a bad name (Hona, #132)

Living with me must have damn near killed you (Hona, #133)

Can I play with madness (Hona, #134)

Jag har försökt ta fler bilder, men jag är så less på svindyr kamera som inte kan fota något närmare än en halvmeter! Den ska döden dö! Skrikandes Har fått en telefon nu som ta jättebra foton, men lyckas inte få in dom i datorn! Obestämd Men nya bilder kommer, och då startar jag nog en ny tråd.

Transport till Sthlm och Sundsvall kommer ske, om någon i dom områdena är intresserade. Gävle, och större delen av Dalarna ska inte vara något problem. Smörar jag lite för päronen så ska det nog gå att få dom transporterade till alla städer dit Tåg i Bergslagen kör. Flört

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Digitalis
2012-07-17 19:33
#164

Pantera Pardus är bara för söt.

//frida

Lamina
2012-07-30 00:23
#165

#164 Han har blivit en riktigt stilig liten kille. Men han verkar inte trivas med sina bröder längre, och behöver flytta ganska akut nu.

Jag måste seriöst fixa lite fler bilder på mössen som är kvar nu. Alla i #163 utom Skriet Från Vildmarken och Black Beauty letar fortfarande hem.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ratlover4-ever
2012-08-22 16:19
#166

Har du någon av honorna Skriet från vildmarken och Can I play whit madness kvar? Vi behöver en hona till då en dog igår så nu är lilla Kicki ensam. Vi bor i Borlänge.

Mvh Linda Karlsson

Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se

//Isabelle! :)

Lamina
2012-08-22 18:35
#167

Jag PMar dig.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2012-08-26 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Bebisarna har blivit rätt så stora nu. En bild på några av Angels och Kajsas bebisar som äter majskolv med Irpa, Angel, Dolly och Mimmi. (Ska nog ta och göra en storstädning av terrariet och skrubba glaset snart ser jag)

Mimmi är bara fet, hon har sett ut sådär sen efter att hon fick ungar. Har försökt få ner henne lite i vikt, men det är inte lätt att banta en mus som bor med möss som inte behöver banta. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-08-26 14:42
#169

#168 Ah, vilken fin ring runt maten de gör… hihi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

emplaaan
2012-09-01 20:09
#170

Finns lilla Pantera Pardus kvar? Är väldigt intresserad av honom! :)

Lamina
2012-09-01 23:32
#171

Tyvärr inte.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

nlinds
2012-09-16 18:44
#172

Jag är hemskt intresserad av othello !!!! Finns han kvar ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Kalli
2012-09-16 19:21
#173

#172: Om du läser 159 så är han tyvärr inte längre i livet.

nlinds
2012-09-16 20:24
#174

åh nej :( fy vad sorgligt. jag beklagar :/

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Upp till toppen
Annons: