Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 683 ggr
Velinga1984
6/18/12, 6:41 PM

Hur får en liten mus stor?

Mina möss har relativt bra hull enligt mig men en liten dam växer sakta, för sakta enligt mig.  Hon är drygt 3 månader och kommer ifrån en Svemus-reggad uppfödare, så hon bör ha alla skäl till att vilja bli stor Flört

Dom får just nu en torrfoder-blandning på de fyra säden, dinkelfrön, lite solrosfrön, lite linfrö, lite mandel, bovete. De har ofta tillgång till skorpor, knäckebröd och vanligt mat. Något i kosten jag bör ändra, eller kan det vara så enkelt att hon växer långsamt?

Får väl snart ställa henne på en gödselstack i regn så hon växer Flört

Annons:
Littlem
6/18/12, 6:45 PM
#1

Alla individer växer ju olika, och en del blir ju mindre. Det hänger ju lite på hur stora föräldradjuren är, hur stor kullen var vid födsel osv. Har hon bra hull så låt henne växa i den takt hon vill, finns inget supergödningsmedel så de växer fortare ;)

Velinga1984
6/18/12, 6:51 PM
#2

Nja, jag tycker att hon är för slank. Fast jag vet inte om hon har bra hull för sin slanka kropp då hon är den som är minst på alla sätt. Växer gör hon visserligen, det märks då hon har tidvis en ojämn kroppsbyggnad. Funderar på att låta henne följa med till Alingsås men vill inte riskera att höra att hon är för liten om det finns något jag kan ordna på hemmaplan.

Littlem
6/18/12, 7:02 PM
#3

Alltså är hon ungmus är de ju ofta lite slanka. Speciellt engelsktypade. Bätter lite slank än tjock. Bra hon inte är tydligt smal, isåfall kanske du kudne försöka ge henne lite extra mat (även omdet är svårt när de går i en grupp)

Upp till toppen
Annons: