Annons:
Etikettfotografier
Läst 615 ggr
Mea_K
6/18/12, 7:12 PM

Mina lurvbollar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått tummen ur baken och faktiskt fotat mina charmtroll :) Så tänkte ta och visa mina sömntutor och klätterapor Flört

Först ut är Tán, långhår-black tan, mamma till Pärlan :)

Tán är en väldigt lugn och försiktig dam som föredrar att ha det stadigt under tassarna och älskar att få sitta i handen och bara njuta, tassdarrar gör hon hela tiden om hon sitter bekvämt <3

Hon är en utomordentlig mor och sällskaps mus :)

Annons:
Mea_K
6/18/12, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nästa ut är Black&White Táns syster.

Hon är dålig långhår, svart (dålig bandad?) Och mamma till Silverdagg :) B&W är en tös som föredrar att sträcka på benen och utforska :)

Hon är också en bra mor men är mer stressad än Tán när det kommer till att man ska få pilla på i boet ^^

Mea_K
6/18/12, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nästa är Blixten, Silverdagg och Pärlans far :)

Han är korthår(?) splasch (så vitt jag förstått ^^')

(han fick sitt namn pg av att han är så sjukt snabb på att bygga gångar och "boa" till det i buren Flört)

Han är även en snygging med tassdarr och är jätte mysig att ta upp och kela med, väl inne i buren så är han något lat och är mer aktiv på natten än på dagen :)

Mea_K
6/18/12, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nästa att presentera är Pärlan :)

Min "lilla" stålthet :D Vet inte riktigt vad hon är men långhårig, mörk splasch fox (kanske?)

Pärlan är en riktigt härlig ung tös, tassdarrar och älskar att få mysa med matte, hon söker kontakt och man får som sagt lyfta av henne från handen om jag ska hä ner henne i buren igen.

Hon kommer självmant och sätter sig i handen om jag sträcker ner handen i buren, hon lyssnar även och kommer då man pratar med henne :)

Mea_K
6/18/12, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Pärlan igen :)

MaaariaS
6/18/12, 7:31 PM
#5

Finisar Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Mea_K
6/18/12, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nästa ut är Silverdagg :)

Långhår är det enda som vet att hon är, annars typ silver? o.O

En liten tös som är hur mysig som helst men en riktig klätterapa, allt ska hon klättra på, iaf testa och se om det går att klättra xD

Hon är så härlig! En riktig liten "hopp" mus, så som "popcorn" ska vara :)

Hon tassdarrar också men inte lika "tydligt" som de andra ^_^

Hon är en riktig äventyrare och skräms inte utav kameran utan ska hellre kolla vad det är för något och gärna på nära håll…

Annons:
Mea_K
6/18/12, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Silverdagg igen, ja jag sa ju att hon gärna kollar in saker på nääära håll, haha xD

#5 Tack så mycket Kyss

Mea_K
6/18/12, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Silverdagg… xD <3

Mea_K
6/18/12, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Och en till på lilltösen ;) Silverdagg

Mea_K
6/18/12, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och sist men inte minst ut… Muslingens Cindy! :D

Korthår black tan :)

Cindy är en riktigt mysig och äventyrlig dam som gärna går på upptäcksfärd men sitter även gärna och myser i handen :) Hon tassdarrar också :)

Cindy är den som "bygger och renoverar" i sin flock ;) Händig dam!

Mea_K
6/18/12, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Cindy igen :)

Mea_K
6/18/12, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Gruppfoto! :D Cindy och Pärlan <3

Mea_K
6/18/12, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och ett till gruppfoto på "Cindys flock", Silverdagg, Cindy och Pärlan ;D

Men Tán är också med i den flocken, dock inte på kortet :)

Annons:
Mea_K
6/18/12, 7:53 PM
#14

För tillfället går B&W ihop med Blixten, vilket går galant då han inte gillar att gå ensam och protesterar då genom att rymma… Men sedan B&W flyttade dit så är han hur lugn och nöjd som helst :)

Tán, Cindy, Pärlan och Silverdagg går ihop och alla trivs jätte bra ihop, ingen är utanför eller utfryst, när de ska sova så sover ALLA ihop i en stor hög :) De putsar och myser med varandra och funkar kanon! <3

Velinga1984
6/18/12, 8:02 PM
#15

Väldigt fina möss, men vad är det för skräp dom har i pälsen? Damm, stressmjäll?

Mea_K
6/18/12, 8:08 PM
#16

Det som sitter i pälsen på dem är rester från spånet, de har nämligen "byggt om" och grävt nya tunnlar i buren och hade inte fått chansen att putsa bort det då jag tog kort på dem :) vanligtvis så är dem inte spåniga :) Och tackar :3

ajanki
6/18/12, 8:21 PM
#17

Jättefina musisar!!

Så du planerar en kull med B&W och Blixten?

Mea_K
6/19/12, 10:54 AM
#18

#17 tack så mycket :D

Och japp det gör jag :) De är så otroligt trevliga och båda två har ett underbart temperament och det är det som jag främst går på :)

Mea_K
7/1/12, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Denna snygga lillkille är Popcorn :) Nykommen hit.

Han heter popcorn just för att när han var mindre så hoppade han all världens väg men nu så är han mycket lugnare och sitter snällt och fint i handen då man myser med honom :)

En riktig charmknutte :) <3

Grodan
7/1/12, 8:57 PM
#20

#19 Hej popcorn! Jättefint öga du har där! SkrattandeFlört

men Mea_K… din rubrik luras ju… jag ser inga lurvbollar alls… Tungan ute (jag kallar mest LH och TEX för lurvbolls så jag blev snopen när jag såg idel SH)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Mea_K
7/1/12, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Denna söta underbara lilla dam är Prinsessan Sockersöt :)

En charmig tös som stal mitt hjärta redan första gången jag fick träffa henne, lugn och snäll något sprallig då man ska ta upp henne men annars lika god som en sockerbit! <3

Mea_K
7/1/12, 9:02 PM
#22

#20 det är bara Cindy som är riktigt korthårig :) resten är "dålig" långhår faktiskt :D Därav lurvbollar xD

och Ja visst har han vackra ögon gokillen :)

Mea_K
7/1/12, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Denna lurvboll heter Karamell :) Hon påminner mig så mycket om mint choklad så tyckte att namnet hennes passade x)

Hon är en liten äventyrare som äääääälskar att klättra på axlarna och uutöver armarna :D men hon är också extremt gosig och mysig <3 Lill flickan min :) lurvig och go <3

Upp till toppen
Annons: