Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1014 ggr
Micee
2012-06-18 23:00

Hjälp!!

Hej, jag har en flying saucer till 2 av mina möss och när dom springer på den så böjer dom svansen på ett visst sätt och det har dom alltid gjort, men nu när jag titta så när Kia sprang var det som att hon slappnade av i hela svansen så att hon sprang på den, så den böjde sig jätte mycket, som om hon var helt avslappnad i svansen.

Då bärde jag upp henne och kände på svansen den kändes lite mjuk?! men hon kan använda den helt normalt annars såg jag. jag tog ut flying saucern. Vad kan det vara? blir JÄTTE orolig!

Annons:
Lamina
2012-06-18 23:11
#1

Känns den mjuk runt om, eller mjukare på ena sidan? Med tanke på att hon verkar ha fått hjulsvans menar jag. Hur känns den i jämförelse med den andra musens svans?

Jag vet tyvärr inte så mycket om hjulsvans, men personligen tror jag inte det är något att oroa sig över. Det brukar bli bättre med tiden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Micee
2012-06-19 03:47
#2

Nja, när jag känner, "klämmer" på svansen känns den lite mjukare än vanligt . Okej=(!

Ska hon inte ha tillgång till flying saucern nå mer alls ifall vi säger att det är hjulsvans?

Vad tror ni andra att det kan vara?

Exoticas
2012-06-20 17:01
#3

Jag hade provat ta bort hjulet till att börja med! publicera gärna en bild med kia bredvid en frisk svans

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Micee
2012-06-20 20:15
#4

Menar du en bild när Kia springer på den och en när Vega springer på den?

Jag kämpar på, får inga bilder när jag kommer till buren och smyger med kameran vill dom bara upp till mig, Men jag fortsätter försöka laddar upp bilder såfort jag får nån.

Micee
2012-06-20 20:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Plötsligt händet det!

Dålig bild men Vegas svans är böjd som en stor "cirkel" och Kias som en liten cirkel, så hon springer på den. Och så har det ju aldrig vart förut så det är inte typ henne sätt att springa på.

Lamina
2012-06-20 20:51
#6

Helt klart hjulsvans. Den är ju övermusklad på ena sidan, kanske är det som gör att den känns mjukare? I vilket fall så ska du nog inte låta dom springa i hjulet mer.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Micee
2012-06-20 20:56
#7

Okej! Men när hon inte springer så funkar hennes svans helt normalt, och om hon springer åt andra håller blir det samma sak fast åt andra håller, tror du fortfarande det är hjulsvans?

Det är så konstigt för det är inte så att hon springer hela tiden heller, hon springer bara lite då och då…

Lamina
2012-06-20 20:59
#8

Hon håller alltså inte alltid svansen så, utan bara när hon springer?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Micee
2012-06-20 21:02
#9

Nej exakt! Bara när hon springer på den där. annars är den helt normal, och hon har inte ont i den heller :O

Lamina
2012-06-20 21:05
#10

Kan ju vara början på hjulsvans, kanske? Jag vet inte ärligt talat, men jag tycker det kan vara värt att pröva om det blir bättre utan saucern någon/några veckor.

Måste bara fråga, kommer vega från Ratlings?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Micee
2012-06-20 21:22
#11

Ja, jag har tagit ut saucern nu sen tar jag in och testar senare och kollar om det har blivit bättre lite då och då.

Nope Exoticas!

Lamina
2012-06-20 21:44
#12

Oh, ur vilken kull då? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Minoth
2012-06-21 17:01
#13

Tycker inte möss ska ha fri tillgång till varken hjul eller flying saucer. Bara en stund om dagen MAX. och om man ser tendens till att dom nte springer rakt så ska man sluta direkt

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Micee
2012-06-21 23:35
#14

#12 Kändis kullen=)

#13 Jag håller med när der gäller hjul, därför jag köpte en flying saucer trodde den var bättre pga av många anledningar, men tydligen inte så nu har dom inte den i buren längre.

Upp till toppen
Annons: