Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Genetik, färger, hårlag och teckningar

Golden agouti.

2012-06-20 18:14 #0 av: ariama

Jag älskar ju de röda nyanserna på möss. Och något så snyggt som en snygg golden agouti (färgavlad agouti alltså) får man leta länge efter, enligt mitt sätt att se på saken.

Jag är en liten bit på väg, med t.ex. Goldie Hawn, agouti/tan. Hon är fin, men fortfarande för mörk, jag fick ju in sotning i min möss. Rena döden om man vill ha rena färger. Skrattande Och det vill jag.

Anmäl
2012-06-20 18:15 #1 av: ariama

Är i alla fall glad över tanfärgen!

Anmäl
2012-06-20 18:16 #2 av: ariama

-

Anmäl
2012-06-20 20:11 #3 av: zickan

Bra snygg :-)

Anmäl
2012-06-26 00:57 #4 av: Grodan

#0 Håller med. Färgavlade Agoutis är något av det snyggaste som finns. Här kan man också dreggla på fina Golden Agoutis: Taswell Stud

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2012-06-29 12:05 #5 av: ariama

Goldie Hawn är en av mina vackraste möss, faktiskt. Men hon gillar inte att bli fotograferad, så jag får ingen riktig bild som visar henne från hennes bästa sida så att säga.

Hon är snäll och trevlig och lite nyfiken, mycket lätt att hantera, men inte särskilt "sällskaplig" när det kommer till människoumgänge.

Anmäl
2012-06-29 12:06 #6 av: ariama

-

Anmäl
2012-06-29 12:08 #7 av: ariama

Hon hra till och med en härlig halv-djup guldig tanfärg. Och tanfötter, men det bryr jag mig inte om! Tanfärgen är viktigare än tanfötter.

Anmäl
2012-06-29 12:15 #8 av: ajanki

En väldigt vacker mustjej!!!

Anmäl
2012-06-29 14:50 #9 av: Digitalis

Åh. Agouti är så fint.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.