Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 998 ggr
[RoxannaH]
7/4/12, 10:06 PM

Uppfödarnamn? Dela med er :)

De flesta brukar ju kalla sina uppfödningar för något, även om de inte är registrerade. Lite nyfiken på vad ni kallar era uppfödningar för! :D

Jag har hetat Bergaskoghens när jag hade hamsteruppfödning :P

Berga för att det hette så det stället jag bodde på och Skogh för att min dåvarande sambo hette så och så blev det Skoghens för att att vi bodde i skogen och Skogh ägde huset. *Fniss*

Annons:
Grodan
7/4/12, 10:47 PM
#1

Min musuppfödning heter Morakullan´s, hetat så sedan 1989. Reggad i SVEMUS

Min råttuppfödning heter/hette Arinella´s (sedan 1985). Var reggad i SRS från 1988 - 2009.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

adirf1
7/4/12, 11:26 PM
#2

Om jag någon gång startar uppfödning så är det väll redan förutspått att heta Bull's då det inte är det vanligaste av efternamn och då brukar det ju bli då, på gott och ont :P

[RoxannaH]
7/4/12, 11:27 PM
#3

Jag lär ju få fråga, vart fick du Morakullan ifrån? ^^'

fialottans
7/4/12, 11:40 PM
#4

Jag sitter precis och funderar på vad jag ska kalla den. För tillfället bor jag på adressen Idet, så kanske något med det?! Jag är uppvuxen på Sturelid. Så om jag blandar dem lite så skulle det kanske funka att den heter Sturelidets.

Vad tror ni om det?

Vänligen Elin

[RoxannaH]
7/4/12, 11:47 PM
#5

Musidet kanske? ^^ Har du någon färginriktning? :P

Skogsidet, grottidet, Sturidet tror jag på i så fall ^^ Men du ska trivas med det i första hand ^^

ajanki
7/5/12, 10:17 AM
#6

Min musuppfödning heter Ajanki´s som är mitt efternamn och mitt kennelnamn är Al-Shên som betyder evighetens på arabiska och när jag skaffade kennelnamnet för 23 år sen så födde jag bara upp saluki (som är en arabisk jakthund)

Annons:
[RoxannaH]
7/5/12, 10:25 AM
#7

Haha häftigt :)

Littlem
7/5/12, 10:39 AM
#8

Min heter Svartling's, namnet finns bakåt i släkten på pappas sida.

Camillhe
7/5/12, 11:25 AM
#9

Min Råttuppfödning heter Daydreams eftersom Daydream är mitt andra namn.

Vattnadal
7/5/12, 11:48 AM
#10

Min musuppfödning heter Vattnadals, registrerades 97 i svemus. Namnet kommer från Tolkiens värld, då jag varit en fantaysgillare och lajvare länge.

Vår kennel heter Nattfrostens, siberian husky och golden, kanske glider det in grönländare där nu med, då jag får hem en grönispojke från Norge på foder i oktober. Kyss

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[RoxannaH]
7/5/12, 12:31 PM
#11

Roligt det är att höra om andras namn ^^

BlueKat
7/5/12, 12:42 PM
#12

Om jag skulle starta en uppfödning skulle den heta Berguvens, helt enkelt eftersom jag har mitt hjärta och min själ här i Dalarna. Men då lär jag väl först ha några möss att avla på.

"Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned."

Grodan
7/5/12, 12:53 PM
#13

#3 Jag är född i Mora (mina föräldrar bodde bara där ett kort tillfälle och då föddes jag) och sedan när jag 18-19 år senare åkte till Mora för att ta körkort på intensivkurs med Ale så köpte jag mina första texelmöss på Mora zoo. De härstammade från Madeleine Raftö och zoobutiksägaren bedrev en liten avel. Den ena av de möss jag köpte, Favorit Gulli, blev stam-mor till min Texelavel.

Arinella´s har ingen annan innebörd än att jag tycker namnet är sött. Det fanns en finlandsbåt som hette Marinella. När jag åkte med den på åttiotalet fick jag massa saker med hem som det stod Marinella på. Jag gillade det, fast tog bort M:et. Marinella är ju även ett äckligt vin… urk. Utan M blev det ju Arinella och det blev bra.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[RoxannaH]
7/5/12, 12:58 PM
#14

Spännande Skrattande

Vattnadal
7/5/12, 1:24 PM
#15

Glömde ju, jag föder ju upp fler djur. De genbankade allmogedjur som föds hos oss, heter Odlingens, efter gården vi har.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
7/5/12, 2:31 PM
#16

#8 Gah, det är så ballt. Jag är tokavis på dig för det.Cool


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

VStromberg
7/5/12, 6:19 PM
#17

Ja, efter allt detta skrattande åt mina möss och att man faktiskt kan ha musuppfödning, så var jag tvungen att ta ett roligt namn ;) Nakenmüff heter själva uppfödningen, och ungarna kommer döpas till ***** von Müffen.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

[RoxannaH]
7/5/12, 6:26 PM
#18

#17 Haha jodu, det var nog ett av de bästa namnen hittills ! :D

Littlem
7/5/12, 9:12 PM
#19

#Avis på mitt släktnamn? :P   Jag har funderat lite på att byta till det. Pappa hade med tänkt de men tyckte det lät för kriminellt med Benny Svartling :P

Grodan
7/5/12, 11:19 PM
#20

#19 Jupp. JÄtteavis.Cool


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[RoxannaH]
7/6/12, 2:31 PM
#21

Jag funderar på att döpa min uppfödning till Lemmikki's ^^ Det är förgätmigej på finska ^^

Upp till toppen
Annons: