Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 1747 ggr
menvafaan
7/9/12, 11:42 PM

Musbur

Folk som har lite bättre koll på möss och deras behov, burar och dylikt. 
Vad tror ni om att bygga en sådan här, men i mindre version, för möss?
Kommer det att funka och vad ska man tänka på?

http://www.dapper.com.au/grotto.htm

///Mvh
Alexander

Annons:
Grodan
7/10/12, 12:08 AM
#1

Det kan funka, men inte någon längre tid kanske. Trä suger ju åt sig urinlukt väldigt lätt och även om man lackar och färgar så gnager möss en del så att lukt söker sig inåt.

I Tyskland är det vanligt att man har möss i sådana där burskåp och jag vet inte hur de gör med lukten faktiskt. Jag gillar sådana burar och brukar lägga upp foton och länkar ibland, men försöker själv att ha lättstädade burar samt terrarie och burar i annat material än trä.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
7/10/12, 8:29 AM
#2

Charmig bur, men väldigt opraktisk i mina ögon.

Möss kissar och bajsar överallt, och jag ser inget bottenbaterial som tar upp det. Alltså blir golvet snabbt kladdigt och äckligt, och sedan svårt att göra rent. Eller är det något jag missar här?

Om jag hade en sådan bur, skulle jag försöka fixa en kant framtill på golvet, och sedan fylla på med ngt strö. Egentligen skulle kanten vara löstagbar, så det bara är att "skrapa ut" bottenströet när man byter. Ändå skulle det skräpa väldigt.

Om jag hade en sådan bur, skulle jag ju ha den öppen, haha, dvs ingen dörr att stänga till med. Och då är en kant ett måste så de inte ramlar ut när de undersöker "intigheten" utanför.

Glad

menvafaan
7/10/12, 11:10 AM
#3

De använder sig av luddfria textilier som är avtagbara och som man därmed kan plocka av och tvätta i maskin.

Velinga1984
7/10/12, 11:20 AM
#4

#3 Mina möss hade aldrig låtit bli att tugga och försöka bädda med textilerna.

Minoth
7/10/12, 1:15 PM
#5

Jag hade kunnat tänka mig en sån bur. Men då hade jag köpt plexiglas och gjort hyllplanen av, samt gjort en kant på 5 cm så man kan ha flis på hyllplanen

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: