Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 766 ggr
kitzony
7/15/12, 5:23 PM

Vikt, Ålder

Läste på någon sida att en vuxen hona väger ca 70gram, så jag testade att väga mina 2st nya flickor och dem väger ca 23gram. Jag köpte dem ifrån en djuraffär så jag vet inte åldern eller så, någon som vet om det är sant att en vuxen väger 70g? Och någon som kan snitta åldern på mina töser? :) Dem ser inte undernärda ut eller så, dem har små söta kul magar :)

Annons:
Littlem
7/15/12, 7:13 PM
#1

Ojj det där är ju jättesvårt. Stora engelsktypade väger ju klart mer än små svensktypade. Så det går inte att säga att alla vuxna honor ska väga 70 gram. Bätter är att kolla så musen ser ok ut. Inte smal och inte tjock :)

VStromberg
7/15/12, 7:27 PM
#2

70 gram låter ju jättemycket! Mina vuxna ligger mellan 19-35gram.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Toxxic
7/16/12, 12:01 AM
#3

Jag har en mus som väger runt 70g och han är fet. Jag jobbar på att banta ner honom men ja, han är lat. Jag tror att mina ligger på runt 30-50g i snitt kanske beroende på typ

kitzony
7/16/12, 2:57 AM
#4

1# Dem ser ju bra ut och så med hullet, men tänkte mest på att försöka räkna ut deras ålder med hjälp av deras vikt :) Men ser ut som att faktan jag hittade kanske är lite fel :p  Dem är ju köpta ifrån en djuraffär så deras ålder är ett mysterium, hade varit kul och veta hur gamla dem är :)

kitzony
7/16/12, 2:59 AM
#5

#2 Då måste nog mina töser vara vuxna, ena vägde 27gram och den andre 24gram så :P

Grodan
7/16/12, 5:52 PM
#6

Det är så himla olika det där med vikter på möss. De har många olika storlekar.

Jag är själv inte så duktig på just vikter på möss. Har tyvärr ingen bra våg heller sedan ett tag. Man brukar säga att Svensktypade ligger på 20-30 gram som vuxen och att Engelsktyp ligger på 40-60, men kan även väga upp mot 100 gram som vuxen.

Korsade kan ligga på allt mellan 20-60 gram. Sedan har vi även möss som givetvis kan väga mer eller mindre.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ariama
7/17/12, 10:11 AM
#7

#6. Ja precis! Och alla dessa vikt-variationer är dessutom helt normala, utifrån musens storlekstyp!

Hullet kollar man på annat vis. Glad

Upp till toppen
Annons: