Annons:
Etiketttävlingar
Läst 551 ggr
ajanki
2012-07-26 09:18

Rösta på Augustimusen!

Här är Vattnadals Krister, en ung kille som får stanna här, trots att han är satin. Flört Hans mamma är agouti ssh, så det är väl inte så konstigt att han blev det heller, egentligen. Detta var hennes sista kull, och hanen har redan flyttat till Anette, så det blev hans sista chans här hemma med. 3 ungar blev det i kullen, en enda hane, som alltså är argente creme ssh.

Han är mycket rar och trevlig, gilar att mysa i handen. Helt klart ett stort framtidshopp i min uppfödning. Kanske får han prova att gå i uppfödargrupp med den lite äldre och något mer vältypade Vattnadals Fredrik i standard. Måste bara trolla fram en hona i ar-cr ssh, kanske Kristina, om hon blir fin nog. Om K-kullen utvecklas lika fint i fortsättningen, kommer det garanterat att födas fler satin med Vattnadalsprefix. Kan ju inte låta bli att avla på dem, när de är trevliga OCH snygga.

------------------------------------------------------------------------------

Hon är lugn och avlsppnad. Lever upp till sitt namn Fredag. Från min första kull på evigheter. Hennes föräldrar är väldigt speciella. Särskilt hennes mamma. Vilket gör att denna tjej till dubbelt speciell :-)
Jätte go och social.

------------------------------------------------------------------------------

Den söta musen på bilden hade inget namn när jag fick henne, därför döpte jag henne till Papper. Papper skulle bli ormmat. Dagen innan hon skulle bli uppäten av en majsorm var jag på besök hos min kompis och lekte med hans fodermöss och såg Papper. Jag blev nästan förälskad i den lilla sötnosen. Hon kom upp på min hand och nosade, det var så kawaii. Det var rätt synd om en så trevlig mus så jag "räddade" henne. Hon bodde hemma hos mig tills min mammas kompis ville att hon skulle flytta hem till henne och bo med hennes möss. Så nu lever hon med sina nya muskompisar och har det gott.

------------------------------------------------------------------------------

En nykomling från Pippilottas som är så pussvänlig och gosig så det inte är sant.
Lägger sig tillrätta i handen direkt och vill bara bli klappad :)
Hon har precis börjat få point nu och kommer bli en fin siamese bluepoint!

------------------------------------------------------------------------------

Patch, vår nyinflyttade kille. Otroligt mysig och snäll =)

------------------------------------------------------------------------------

Annons:
Grodan
2012-07-26 13:14
#1

Gah så svårt. Alla är ju jättefina. Fotografierna är alldeles bedårande. Då kan man välja på berättelser, jag vet, men jag lät mitt öga välja.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: