Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 720 ggr
ariama
8/3/12, 4:54 PM

RY-intresseförfrågan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu en liten stam av recessive yellow, och ett fåtal kan jag tänka mig att sälja. De flesta är i satin, några är svagt sable-sotade.

Om du gärna vill ha gula recessive yellow-möss från mig, så maila så kan vi komma överens om någonting. Gäller både som sällskapsmöss och avelsmöss.

Om jag inte har just då, och du är seriöst intresserad, kan jag ordna en parning. Jag ser gärna att fler avlar RY och att färggenen sprids i Sverige.

För RY-möss vill jag ha 200:- styck.

Recessive yellow-möss föds mörka, och gulnar med åldern. I motsats till Dominant yellow har de inga genetiska defekter.

E-post: amaira at logotypes . se

"Annonsen" gäller från och med nu (aug 2012) och framåt.

Glad

Annons:
Toxxic
8/3/12, 6:39 PM
#1

Jag vet inte om jag är specifikt intresserad sv RY, men jag har träffat några av dina muslingar hos Tsunamis och tycker att de är så galet fina i typen (i min smak) och skulle vara intresserad av något som skulle bli bra med mina argente och champagne argente grabbar Oskyldig

ariama
8/4/12, 11:33 AM
#2

Jag har några fina "golden cinnamon"-tjejer, och kan tänka mig att sälja åtminstone en av dem. Även en agouti-tjej.

Nackdelen med mina tickade, är att de har för mycket sotning. Jag har sable-polygener här. Vill inte ha, och försöker avla bort, men än så länge finns de där.

Det betyder att jag får ungar där en del är svarta på ryggen (sotade agouti), ljust beige-bleka på ryggen (argente och champagne-argente) eller bara "enfärgade" på ryggen (cinnamon som är en tickad färg). Det är inte snyggt på färger som ska vara jämt fördelade på hela kroppen, från sidorna ända upp på ryggen.

Även en bra "renfärgad" RY (dvs inte sotad) tycker jag funkar med dina färger. Men då får du förstås in en recessiv gen som "vandrar vidare" där. utan att synas.

Hela musvärlden består av recessiva gener som vandrar vidare och vandrar runt i våra möss, och lever sina egna underjordiska liv, och sticker upp huvudena ibland lite här och var. Det går inte att undvika!! Det är så verkligheten ser ut. Glad

Så länge vi försöker att INTE skicka ut defekta smärtsamma gener till den underjordiska verksamheten - tänker specifikt på nakengenen här, med de krackelerande hornhinnorna - så tycker jag inte det "gör något". Om inte hela Sveriges musägande befolkning kommer överens om motsatsen. Flört

Toxxic
8/4/12, 12:26 PM
#3

Kommer du kika förbi på SM kanske? Golden Cinnamon låter trevligt :)

ariama
8/4/12, 12:42 PM
#4

Nej, tyvärr, jag kommer inte till SM.

Tsunamis
8/4/12, 1:05 PM
#5

Verkar som ariama kilat iväg nu men flera Stockholmare kommer till SM så det går säkert att ordna transport. Om inte annat så kanske jag köper en del möss av ariama igen och då kan de få åka med mig. Eller ja, åka med oss båda för jag åker gärna med i bilen på söndagen med dig toxxic Tungan ute det får helt enkelt lösa sig det här med jobbet o grejer. Ser ut som om jag blir kvar i Göteborg ett tag ändå.

MvH  Tsunamis

Toxxic
8/4/12, 1:18 PM
#6

#5, Åh! Toppen!

Annons:
ariama
8/4/12, 5:50 PM
#7

Hihi, ja ariama "kilade iväg" Flört

Ja, transport kan nog ordnas, men då får du inte träffa den/de i förväg … Givetvis kan jag fota.

Jag har bara i tan, skrev jag det? Jag ska fixa foton, när andan faller på.

Toxxic
8/4/12, 5:53 PM
#8

Tan är okey! Kan vara kul som motpol till allt blekt jag samlat på mig ;).

Jag litar på ditt omdöme och vill isf ha två-tre tjejer som passar till avel med mina argente och ch/ar som jag skrev ovan. Jag känner att det är de jag vill fortsätta avla på framöver Skrattande

ariama
8/5/12, 9:32 AM
#9

SLUT PÅ MÖSS TILL SALU

Förvånad

Tsunamis
8/5/12, 10:04 AM
#10

Köpte Toxxic allt av dig? Tungan ute

MvH  Tsunamis

Toxxic
8/5/12, 10:12 AM
#11

#9 Så det är inte aktuellt då?

#10 Nej, jag har inte hunnit köpa någonting Obestämd

ariama
8/5/12, 10:39 AM
#12

Jamen JOO Kyss! Jag menar att det inte är någon ide för ännu flera att visa intresse! Klumpigt skrivet.

Jag har både fått flera svar här och via PM, har några sällskapsmöss tingade på uppväxt, samt fått fler förfrågningar på möss privat. Nu kan jag inte trolla fram fler andra möss åt någon på ett bra tag tror jag. Glad

Toxxic
8/5/12, 10:45 AM
#13

#12 Haha, okey. Blev lite konfunderad där ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: