Annons:
Etiketttävlingar
Läst 901 ggr
Grodan
8/4/12, 12:07 PM

Septembermusen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/8

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/8 (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Velinga1984
8/4/12, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Diamantens Nepal, "Chelsea".

När jag såg alla splash och tricolor som Kent hade med sig så tackade jag för att det bara var hanar, men det ändrade han fort och ställde fram burar med honor. Jag var såld direkt, tricolor är en av mina favoritteckningar på möss. Chelsea har mycket spring i benen, och inte så konstigt då hon blir 3 månader nu i augusti. Trots sitt spring så avger hon ett tassdarr som bådar gott för framtiden Kyss

Josefineeklid
8/4/12, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lilja har bott på två olika ställen innan hon kom hem till oss, och kommer inte från någon "riktig" uppfödare vad vi har förstått det som. Hon är cirka 6 månader gammal och är otroligt mysig! Det är min lillebror som äger henne, och de går så fint ihop tycker jag. Lilja är otroligt pigg och aktiv, och älskar att bli fotad. Flört

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

ajanki
8/7/12, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Morakullan´s Tiburtimus är en blupointad siames astrex kille som stulit mitt hjärta, det tog inte många sekunder för han att göra det:)

Hans morfars far var min första mushane, en mus jag aldrig kommer att glömma och jag är helt övertygad om att jag aldrig kommer glömma Tiburtimus heller!!

Han är lugn, snäll, har mycket tassdarr, sitter stilla i min hand och tittar mig djupt, djupt i ögonen…suck..jag är kär igen!!

UlrikaD
8/9/12, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här kommer en bild på TAM`s Fräcka Fjodor. En glad liten filur som kom till mig så sent som idag.

Men i och med att han blev så himla söt på bild så tyckte jag att han kunde få vara med ändå.

Ser fram emot att lära känna honom och hans bror, Fräcka Filur närmare:)

Grodan
8/23/12, 1:04 AM
#5

Glöm inte presentera era fina morrhårsprydda vänner här!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

adirf1
8/25/12, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

På bilden ser vi mig med min lilla älskling Tam's Amazing Grace.
Jag valde denna bild för att, ja jag tycker den ser så mysig ut när jag fångat henne på bild när hon tittar på mig vilket hon allt som oftast gör^^

Grace har sedan början varit en liten utbrytardrottning, första gången hon tog sig ut var när jag låg och sov, då besökte hon mig i sängen & väckte mig genom att nosa mig i ansiktet, den lilla söta tokan!
Sedan dess har jag hittat henne såväl i gympaskon som i påsen med musgrejor.

På skolan har hon dock varit så hispig, så "överaktiv" vilket inte märkts hemma. Under sommaren har hon bara visat sina bästa kvaliteer. Hon är så kontaktsökande, så lugn men ändå nyfiken & har inte ens rymt när jag glömt att lägga något tungt där gallret är som bredast nu under sommaren.

Nu har jag bytt rum på skolan & hon är fortfarande den underbara lilla skrutta hon varit under sommaren. Men missförstå mig inte, har alltid älskat henne för en gos mos mus är hon och har alltid varit<3

Hon är även så otroligt tillgiven & blir i princip aldrig stressad, hon är musen som vill & får följa med mest av mina möss av den anledningen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: