Avel & Uppfödning

Luckystar´s mousery

2012-08-06 00:25 #0 av: [greywitch]

Luckystar´s mousery är mitt uppfödarprefix :)

Kollade nyss mina ABY bebisar och där är en ansenlig hög med bra virvlar och streck på ryggen/rumpan :)
Just nu håller jag på och tillverkar långhåriga guldmöss hoppas jag ♥
Det har även fötts en liten hög med nakenmöss/fuzzy naked ♥

På bilden syns 4 st fuzzy bebisar som blivit adopterade av annan musmamma <3

Anmäl
2012-08-06 01:15 #1 av: UlrikaD

Hur gamla är de fuzzy-bebisarna på bilden?

Anmäl
2012-08-06 09:04 #2 av: [greywitch]

#1 Jag har ingen aning, men ska ta reda på detta, övertog detta gänget av annan uppfödare, mamman till ungarna hade dött vid födseln och natalhonor var extra mammor tills igår då de rymde ur backen och inte gick att få tag i och ungarna skrek och då fick denna nyblivna mamman försöka rädda de och det verkar fungera.

Men ska jag gissa vilt på ålder så gissar jag på en vecka gamla ungefär.

Anmäl
2012-08-06 09:18 #3 av: [greywitch]

#1 Läser jag rätt i pärmen så ska de vara exakt två veckor igår, kan det stämma tro, ja då ska de ju öppna ögonen alldeles strax i alla fall :)

Anmäl
2012-08-06 09:50 #4 av: [RoxannaH]

Jag vill ha en Fuzzy!

Anmäl
2012-08-06 14:07 #5 av: UlrikaD

#2 Oj då. Ville mest jämföra storleken med de jag har här hemma:)

Anmäl
2012-08-06 16:27 #6 av: Vattnadal

Mina ungar öppnar ögonen vid 12-14 dagaras ålder, inte efter 14 dagar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anmäl
2012-08-06 17:40 #7 av: VStromberg

Intresserad om fuzzysarna blir nakna eller väldigt lite pälsade, om de är tillsalu så att säga ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Anmäl
2012-08-06 22:00 #8 av: [greywitch]

#6 jaha så du menar att de inte kan vara två veckor igår om de inte öppnat ögonen ännu? ser ut som att de alldeles strax öppnar ögonen dock. Såg att dessa inte alls är uppskrivna i pärmen så tja vild gissning så tar jag tillbaka en vecka gamla tror jag att de är ;)

#7 vi får se vad som blir till salu, i första hand ska här sättas upp en bra avelsbas, men man behöver ju inte hur många hanar som helst så det kan komma att bli en del till salu efterhand, men i dagsläget finns inga säljklara.

Anmäl
2012-08-07 07:06 #9 av: ariama

De kan ju vara sena i utvecklingen också, på grund av sin dåliga start i livet, med 3 olika fostermammor varav en av annan art desutom? Svårt att säga ålder exakt i ett sådant här fall, tycker jag. I normalfall borde 2 veckors bebisar inte ha slutna ögon.

Är de på väg att börja glipa med ögonen, är de i alla fall äldre än en vecka. Svårt fall att bestämma ålder på. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.