Annons:
Etikettfotografier
Läst 639 ggr
Josefineep
2012-08-07 02:10

min fina tjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Jag måste bara få visa upp min fina lilla tjej! Mofflan kallas hon till vardags men hennes riktigta namn är Morfin. Dock har hon en hel rad av charmiga smeknamn. Mofflan gillar att vara med, kommer inte frivilligt upp i handen än, men vill gärna komma och kika, halvsitta och lukta på en när man sticker ner handen. Hon blir modigare och snart klättrar hon nog i självmant. Alltid nyfiken och vaken när jag är hemma, gillar att springa på sängen och vill helst sitta på min axel eller bröstkorg om jag ligger ner och kollar på film exempelvis, somnar gärna ovanpå en.

Hon är minst i buren och runt ett halvår gammal, dock är hon dubbelt så liten som sina burkamrater, svensktypad(?) De andra två misstänker jag är blandningar. Jag älskar hennes päls och att hon är så långhårig! Min lilla pälskling!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Annons:
ajanki
2012-08-07 09:41
#1

Vad fin hon är Mofflan!! Och låter som en mysig muskompis!! Hon är säkert av korsad eller svensk typ om hon är så mycket mindre än dina andra möss.

Josefineep
2012-08-07 12:53
#2

Hon är verkligen mysig på alla sätt och vis! :)

Spännande, hon kommer faktiskt från en uppfödare här på iFokus!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Mea_K
2012-08-07 13:09
#3

En väldigt söt och vacker tjej som du har där :D Låter som om hon är jätte mysig och hon kommer helt säkert komma uppklättrandes självmant med tanke på hur hon är nu :D

Grodan
2012-08-07 14:23
#4

Trevlig berättelse. Skulle passa bra som bidrag till månadens mus.

Ett tips är dock att byta ut "dubbelt så liten" mot "hälften så stor"… hihiFlört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Josefineep
2012-08-07 14:59
#5

#3 Jag hoppas vi kommer så långt snart, myser lite varje dag, flera gånger och ser ofta på tv program tillsammans haha ;) Ska börja trickträna lite med henne!

#4 Jag tänkte faktiskt anmäla henne, ska bara ta någon riktigt fin bild som passar till en vinnarmus ;) haha juste oj!!! Jag som är språkpolis, ska fixa det!! klumpigt av mig!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Grodan
2012-08-07 15:02
#6

#5 Ah, bra tänkt! Var inte meningen att anmärka på din text, det är en bra text… Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Mea_K
2012-08-07 15:15
#7

#5 Jamen då kommer ni komma dit snart då Skrattande brukar göra samma sak med mina små sötnosar och det märks väldigt snabbt då man umgås med dem ofta :D

Josefineep
2012-08-07 18:30
#8

#6 Skyllder på att kl var nästan kvart över två på natten när jag la upp texten så var nog lite trött ;)

#7 Ja eller hur! Väldigt lättlärda :D

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Mea_K
2012-08-07 20:47
#9

#8 absolut :D och då man umgåts med dem ett tag så räcker det med att man kommer i närheten så kommer dem fram och sträcker på sig för att få komma upp :D det är så härligt med sociala möss!

Josefineep
2012-08-07 23:45
#10

#9 eller hur! Två av mina är väldigt sociala medan den tredje är lite tillbakadragen och mest för sig själv om man inte lyckas tvinga upp henne i handen. då är hon nyfiken! ;)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Mea_K
2012-08-08 10:56
#11

#10 Så var en utav mina härligaste möss i början :) Nu efter kel och umgänge så är hon den mest sociala utav alla :D Det är så härligt då man lär känna dem och de tycker om en! <3

Upp till toppen
Annons: