Annons:
Etikettfotografier
Läst 10659 ggr
[jaxwire]
8/7/12, 6:26 PM

Djurrum bildtråd

Vet att tråden säkert har varit uppe här några gånger tidigare men det är alltid lika roligt och inspererande att se bilder på andras djurrum/djurhörna. Så ladda jätte gärna upp bilder på erat djurrum/djurhörna Skrattande

Annons:
Velinga1984
8/7/12, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Numera står burarna i sonens rum,

I Terrariumet bor det 5 flickor och i akvariet bor det 3 flickor

Vattnadal
8/7/12, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så här såg det ut i mitt djurrum för ca 2 månader sen.

Det här är honväggen, rummet granne är kontoret, och sen sovrummet till höger. Mushjulen som gnisslar häörs bara i sovrummet om dörren är öppen.

Har labburar längst ner, som är hundsäkra. Dunor uppåt, och ibland nån gallerbur eller petbox. 4 burar med hanar står det nog där oxå…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
8/7/12, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sen har jag hanväggen, där det bara är hanar, samt en maxiduna med honor. Ofta kan B-B-burar stå där med.

Dörren till höger ä'r till en liten skrubb där jag fäörvarar allt möjligt rammel. Dörren till vänster leder till lillhallen, där man kommer ut eller till lilltoan. Nära till vatten och kompost!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
8/7/12, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mellan dessa väggar, till vänster när man kommer in, har jag terrarieväggen. Där bor leosarna, ciliatusen, vipergeckon, snäckor, kackelackor, gerbiler, pyggisar, degus, och så några burar med möss oxå, såklart.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
8/7/12, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sen har jag väggen med fönstret, där jag har fällbordet står, och där tanken var att inga djur skulle vara. Där har jag knökat in ett litet bord och ravar nu glatt musburar där med.

Ska försöka få hjälp att bära in stora ormterrariet och ställa det på en väldigt låg bänk, så att det håller sig under fönstret, så degusarna får flytta till något större.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[jaxwire]
8/8/12, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är våran djurhörna i ett av rummen på övervåningen, i alla "kar" på övervåningen bor mushonor, ungefär 5 stycken i varje flock. Till varje mushem är det led lampor med tajmer inkopplat.

På bänken mot kameran står våra öppna akvarium med bland annat näckrosor, guppy, platy, molly mm =)

Småhundarna har även sin sängplats här uppe =)

Annons:
MaaariaS
8/8/12, 4:54 PM
#7

#6 Åh så fint,jag vill också ha en sån hylla med terrariumKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

StillaSinnet
8/8/12, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

här kommer bilder från mig sedan råttorna har invarderat under 2012 :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
8/8/12, 5:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Rakt in där stora råttburen står.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
8/8/12, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

och sista väggen

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lamina
8/8/12, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Flyttade in dom flesta av djuren igår (har just flyttat), så det fattas en del inredning i dom flesta burar (och lägenheten) eftersom det fortfarande ligger kvar i gamla lägenheten. Börjar med en bild på råttburarna. I den nedre bor flickorna Tiana, Jasmine, Ella, Affinnity, Athena och Hera. I övre bor gamlingen Aska vars kompisar dött. Hon flyttade hit i Lördags och får snällt nöja sig med den lilla inredning hon fick med sig tills hon blivit accepterad av mina flickor. Oskyldig (Och ja, det är ett bord i råttburen Tungan ute)

Ska ta hem övre delen av råttburen också, så flickorna får det lite större nu när dom blir fler.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
8/8/12, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Musburar! I gallerburen bor Jimi och i plastburen bor Torsten. I översta dunan bor Paul. I dom undre bor dom kvarvarande musbebbarna. I terrariet bor flickorna Gummi, Mimmi, Dolly, Nora, Angel, Irpa, Simum, Caffe och Africana. Natt och Dream ska också bo där egentligen, men bor just nu med dom kvarvarande honorna ur Angels kull.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
8/8/12, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Resten av musburarna. I dom 2 små gallerburarna (som sitter ihop med rör) bor Mus. I den stora dunan bor Morgan och Melker. I Den röda gallerburen bor Bus och Maut och i den blå bor Domina, Aisha och Lucky.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
NinaS
8/8/12, 6:56 PM
#14

#8-10 Fint! Blir kanske lite OT, men hur funkar det med råttorna i samma rum? Jag älskar råttor, men vågar inte ha några nu när jag måste ha dom i samma rum som de andra gnagarna, är rädd att råttorna ska äta upp dom om dom råkar komma på rymmen…

StillaSinnet
8/8/12, 7:05 PM
#15

#14 jag har ju täckta musburar. Här har jag inte haft några sådana problem trots att en råtta av misstag blev utelåst från sin bur en hel natt. Den hade hämtat tidningspapper i kassen och boat uppe på en musmur :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lamina
8/8/12, 7:09 PM
#16

Möss är inte dumma djur, dom håller sig långt borta från råttburen om dom skulle lyckas komma lösa. Jag har råkat ut för en del rymningar under mitt första år som musägare (därav muskullarna), men aldrig fått någon mus dödad eller ens skadad av råttorna eller katten.

Problemet som jag ser det är snarare smittorisken. Råttor och möss "delar" många sjukdommar, så man får lov att vara extra försiktig.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[jaxwire]
8/8/12, 7:27 PM
#17

#9 Lottis var de den stora buren du beställde från nätet?

NinaS
8/8/12, 7:41 PM
#18

#15, 16 Tack för era svar. :)

Minoth
8/8/12, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Så här stökigt ser det ut just nu. Skall dock byta till en annan hyllställning om några dagar och göra om lite. 

Högst upp bor en Västlig Trynsnok, Heterodon Nasicus

Imitten bor tre svensktypade tjejer, mina första möss.

Längst ner bor Agoutitjejen Tussilago och hennes kompis Scilla som är blue satin

Till höger är Karantän lådan där min 5 nyinköpta tjejer bor i några veckor till innan dom får flytta in i stora terrariumet längst nere :)

Har LED lampor över terrariumena som går på timer.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
8/8/12, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är min andra djurhörna där det bor morhuvade papegojor i voljären till vänster och en gulnackad amazon till höger :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
[jaxwire]
8/8/12, 8:24 PM
#21

#20 Jätte fina voljärer!

Minoth
8/8/12, 8:28 PM
#22

#21 tack! dom blev precis färdigbyggda på bilden :) Så hade inte hunnit inreda allt än. Har en riktig palm i voljären till höger numera bla. Men är supernöjd! Och det är fåglarna också :)  Passar fint in i lägenheten, istället för en stor ful klump ^^

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Velinga1984
8/8/12, 8:43 PM
#23

#20 Då möttes vi i Alingsås på husdjursmässan, visst gick du med en papegoja? Glad

Minoth
8/8/12, 10:28 PM
#24

#23 ja absolut! :D  Vem var du då ? :D pratade jag med dig?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

StillaSinnet
8/8/12, 11:11 PM
#25

#17 det finns på zooplus.dk men jag köpte min begagnad, ett år gammal och dessutom färdigmonterad, 2000.- från Örebro. Den buren som är vid fönstret på första bilden är en Jennybur som jag klippt upp en stor lucka på vid gaveln. Den beställde jag från zooplus.dk för 890.- med frakt till dörren, jämfört med 1600.- på arkens zoo. Honflocken har båda våningarna i stora buren och hanarna har Jennyburen

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Velinga1984
8/8/12, 11:33 PM
#26

#24 Jag var den som stod mest vid utställningsbordet, samt plockade fram lite möss till domaren. Vi pratade en del om din papegoja :) Hade nygjord tatuering på ena armen, om du tänkte på det ?

Grodan
8/8/12, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Hyllväggen med musburar 23 februari 2012, källarrummet i Magnus villa i Tystberga.

Inflyttningskaos juni 2012, Bettna (rummet ej klart, inga hängmattor klippta, ingen tid till att fixa papper o kartonger o annat till mössen)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[jaxwire]
8/9/12, 5:45 PM
#28

#25 Gillar verkligen den stora buren, den verkar vara hur rymlig och bra som helst! =)

Toxxic
8/9/12, 5:58 PM
#29

Åh, jag är så avundsjuk på alla med egna rum. Vi jobbar på att hitta en större lägenhet, då jäklar Cool

Minoth
8/9/12, 6:42 PM
#30

#26 Jag minns dig!  Va skoj :D Det är inte lätt att veta vem som är vem ;)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

StillaSinnet
8/9/12, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

#28 Det är helt underbar iom de stora luckorna som gör att jag får helt öppet fram när jag ska gosa, städa och inreda.

Jag älskar Royal Suit Skrattande. Här är en bild på den med öppna luckor. Den är helt nyinköp på bilden och jag har änniú inte fått in alla saker. jag använder dörrmattor på botten och bajslådor med kattsand, en på vardera våningen.

(Nu har jag också lagt ut en filt uppe på buren så de kan ha en extra lekplats på taket när de är ute och eker fritt. 6 galna honor skakar galler och KRÄVER att få komma först ut för att pussa matte en sväng innan de skuttar upp på taket och leker tafatt medan jag städar och fixar med mat :) )

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Josefineep
8/10/12, 12:38 AM
#32

En fråga till alla bara!

Ni med i mina ögon oändligt med burar, hur orkar ni städa och hur ofta behöver alla städas? Kör ni en städdag och drar igenom alla burar? Berätta! Luktar det inte? tycker min enda musbur luktar bara jag väntar en dag extra med städningen.

Jättekul att se allas rum och hörnor, jättefint! :D

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

[jaxwire]
8/10/12, 1:24 AM
#33

Jag städar 1-2 gånger i veckan, på Söndagar har jag "stora städdagen" och skötseldag för alla djuren i hemmet.

Tycker inte att städdagen är jobbig, det en heldag tillägnat bara djuren och ja skulle nog inte vilja ha det på något annat sätt, det är för mig ett tillfälle att kolla igenom varje individ, pyssla med dem samt ge dem tid och omtanke =)

Jag snarare ser fram emot mina Söndagar, det är ett perfekt tillfälle att göra de man gillar mest av allt. Bara umgås och ta hand om sina djur utan att något annat från vardagen stör =D

StillaSinnet
8/10/12, 11:14 AM
#34

#32 Jag städade förr alla burar på söndagen men delar nu upp. jag städar nu dagligen några burar, de burar som just då behöver städas. Det gör att några burar städas oftare, kanske flera gånger i veckan, andra en gång i veckan, ytterligare andra kanske var 14.e dag. Allt beror på om det går många möss på liten yta (kullar tex9 eller flockar med hanar som luktar, ellre att jag har matat med mycekt blötmat som ligger och blir dåligt i burarna.

Ibland städar jag hela buren, i bland kisshörnor eler kisslådor.

Någon gång per månad städar jag ALLA burar samtidigt för att få riktigt rent och fint över allt, för min egen skull :) Eller för besökare som kommer. Mitt system att byta vid behov gör ju att det alltid finns någon bur som är i behov av att städas nästa dag och det i sig gör ju att det enbart är luktfritt vid rejäla storstädningar.

När jag matar ser jag över burarna, tillsätter små äggkartonger, mer bäddmaterial, ren matskål, byter vatten osv även där jag för dagen inte byter bottenströ.

Hos råttorna skakar jag mattor, torkar bottnarna och städar bajslådorna varannan dag ungefär. Nya sovfiltar byts dagligen i samband med matning och allmänt gos :)

Visst tar det tid! men det är ju percis det jag vill: fylla all fritid med djurens skötsel! har jag nystädat över allt blir jag lite husvill…då åker kameran fram istället så jag ändå måste plocka lite med dem ^^

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Grodan
8/10/12, 2:40 PM
#35

Jag ändrar mina rutiner lite då och då. Ett tag städade jag helt rent till alla var tredje dag. Det orkade jag inte så länge. Nu har jag återgått till att städa helt rent till alla möss en dag i veckan. Oftast innebär det att allt slängs och byts ut mot nytt och att burarna skuras rena, men ibland tryter det med kartonger och rullar och de som har sådana hela kvar kan då få ta med sig sina gamla.

Jag har visserligen 2-4 pers som ger mig kartonger och rullar, men det går åt som sagt.

Sedan får de även lite grenar och nytt papper och hö.

Är jag stressad kan jag fuskstäda, ut med allt och i med nytt utan att skura helt rent (kan dra med en trasa lite i hörnen). Annars vill jag diska alla burar en och en, men hur jag bor och vad jag har för disk och avsköljningsmöjligheter styr ganska mycket.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Charlott_
8/13/12, 11:34 PM
#36

Är det verkligen lagligt att ha så små burar till möss som visas på dom flästa bilderna i tråden? :O

Lamina
8/13/12, 11:47 PM
#37

Domär inte så små som dom ser ut, och ja det är det.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
8/14/12, 6:55 AM
#38

#36 om du menar plastbackarna som visas i  mina bilder i inlägg #9 så är de godkända för 5 möss, men jag har sällan mer än två i dem.

Jag har hellre få möss i många burar än att jag sätter ihop stora grupper i få burar. Det betyder mer städning av fler burar och det tar mer plats i anspråk, men jag vill inte ha mina möss trångt.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Toxxic
8/14/12, 8:00 AM
#39

#36 Nu har jag inte lagt upp bilder, men mina möss bor i backar på 50x40 cm. Som mest just nu har jag 4 honor i en sådan som fortfarande är väldigt unga, annars bor mina möss en och en (hanar som inte vill bo med andra) eller två-tre ihop.

Charlott_
8/14/12, 4:01 PM
#40

#38 & #39 Nä jag bara undra om det var lagligt. Dom kanske ser mindre ut på bild än i verklighet :P Har aldrig haft möss.

Lamina
8/14/12, 4:09 PM
#41

#38 Är dom seriöst inte godkända för fler än 5 möss? Tycker dom ser ut att vara större än mina dunor som jag kan ha 11 möss i. Hmm… Det kanske är jag som har räknat fel på måtten på mina dunor… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
StillaSinnet
8/14/12, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

#41, du har nog rätt…kan vara rekommendationer om 5 möss och lagliga mått för 11 möss.

#40Jag hittar ingen bild på mina med möss i så jag tog en annan bild, så ser man lättare hur möss förhåller sig till bottenytan.
Bilden jag valde är på en back som en vän hade med sina ungar i under transport idag. Denna är av en mindre storlek än de jag har på bilen i mitt djurrum

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

VStromberg
8/14/12, 11:23 PM
#43

En liten fråga.. Vad använder ni för nät när ni gör hål i plastlådorna? Vart köper ni det och för hur mycket? Måste täta en gallerbur..

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Toxxic
8/14/12, 11:59 PM
#44

Vi var och kollade på en lägenhet idag. Med lite tur får jag snart ett djurrum på ca 8m2 Skrattande

StillaSinnet
8/15/12, 8:49 AM
#45

#43 finns en tråd här

och en annan här

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
8/23/12, 12:46 AM
#46

#44 Wee… Lycka!!! Men lägenhet… Kolla med ventilationen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Toxxic
8/23/12, 12:58 PM
#47

#46 vi fick lägenheten ;). Det första som ska in i det rummet är en luftrenare.

Grodan
8/23/12, 4:02 PM
#48

#47 Grattis. Vad är det för hus? Höghus, låghus, loftgång eller portuppgång osv osv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Ratlover4-ever
8/23/12, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Så här ser min djurhörna ut :P En stor råttbur, en musbur och en karantär bur för möss :) (vet inte varför det hänger en hästbild på väggen xD)

Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se

//Isabelle! :)

Toxxic
8/24/12, 6:29 PM
#50

#48 Höghus (6vån) med ingång från trappuppgång.

Chilizera
8/29/12, 9:42 PM
#51

#6 Snyggt!!! Skrattande

Littlem
9/16/12, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Nu har jag lyckats ta några snabba bilder i mitt djurrum. Tyvärr inte helt i ordning än.

Terrarieväggen

Littlem
9/16/12, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Närbild 1

Littlem
9/16/12, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

NÄrbild 2

Littlem
9/16/12, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Lite mer burkar

Annons:
Littlem
9/16/12, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Musväggen (med lite annat). Sen är det en vägg till där kottarna bor + lite mer möss men det fastna inte på bild.

OliviaK
9/16/12, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Min lilla mushörna. Vill så gärna göra om den men det får vänta tills jag flyttar till större. Annars är det ganska mysigt att ha dom på TV-möbeln om man tex tittar på film kan man samtidigt se vad småttingarna har för sig.

OliviaK
9/16/12, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Snett ovanifrån

nlinds
9/17/12, 2:01 PM
#59

en fråga till alla som har extremt många burar. är det inte dyrt med allt botten material ? eller var får ni tag på det, och hur mycket kostar det :o?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Grodan
9/17/12, 8:32 PM
#60

#59 Jo, det är jättedyrt. Det jobbigt och tungt att slänga sopsäckar, samt kräver att man åker till sopstationen och slänger dem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Algotgardens
9/17/12, 9:23 PM
#61

#60 Måste man verkligen det? Jag slänger bara mitt i soprummet. Skäms

Charlie2006
9/17/12, 11:22 PM
#62

#59 Jag har inte extremt många burar, men dyrt är det.. Men tycker då maten är dyrare, går åt ca 32 kg (eller om det är mera) i blandning per månad, sen därefter färskmat och grönsaker. Köpte senast 1000 L hampaströ och det ska väl hålla nu i 2-3 månader, hoppas jag. ;)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Annons:
Grodan
9/18/12, 12:18 AM
#63

#61 Mja, jag tycker faktiskt det. Dels för att det luktar illa, men också för att det i villor och moderna hus inte finns inte soprum. Det finns återvinningsstationer (sopstationer) men där finns sällan brännbart. Är det en stor station med en stor tunna för brännbart så visst då kan man slänga där. Men det kan dra till sig gnagare…

När jag bodde på i Malmö hade vi en stor sopstation i mitten på gården, där gick det absolut att slänga sopsäckar med spån, mus och råttbajs. Men det luktade illa på hela gården. Tror det var en sopstation för ca 250 lägenheter. Det var ganska äckligt…

Det är i a f det enda stället jag bott på de senaste åren där det gått att slänga sopsäckar med burskräp. Jag kan visserligen slänga lite i min egen soptunna, har villa, men jag har alltid några säckar i källaren som är på väg till brännbara containern på återvinningsstationen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Toxxic
9/18/12, 1:07 AM
#64

#60 Jag slänger med i soprummet. Blir väl en halv svart sopsäck i veckan ungefär.

Vattnadal
9/18/12, 12:15 PM
#65

Jag har en stoooor komposthög till musburarna, och en annan till höns, får och kaniner. Blir den för stor, gör jag en ny. Gillar att ha en egen gård mitt ute i skogen. Kyss

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tsunamis
9/18/12, 12:24 PM
#66

Jag ska nog börja göra en hög i skogen, ska ju ändå flytta längre ut nu tehee Tungan ute

MvH  Tsunamis

Minoth
9/18/12, 1:23 PM
#67

#27, jag klarar knappt av att titta på denna bilden på dina burar grodan. Vad gör mössen hela dagarna, går runt ett litet varv runt buren, äter och dricker och sover? 

Jag ser tex på hyllan som är längst bort, där ser jag hur stora mössen ser ut jämfört med lådorna. Det ser verkligen ut som om dom sitter i en Transportbur.
hade det varit mina möss hade dom varit helt apatiska. Legat där bara och varit helt jätte deprimerade.

Jag är hemskt ledsen, men jag mår rent ut sagt dåligt av att se dina burar, riktigt dåligt.

Kolla bild två, buren längst till höger på bortre väggen, det är ju sjukt hur små de burarna är

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Velinga1984
9/18/12, 4:46 PM
#68

#67 Otroligt elakt inlägg, jag är förvånad av det. Faktiskt. Majoriteten av de burar jag ser ut som Grodans, har ni någon inre konflikt som jag inte vet om eller varför får just bara hon påhopp? Jag har väldigt stor tillit till Grodan fast hennes möss inte alls lever som mina, och tycker att hon vet vad hon pratar om. Det är starkt gjort att visa hur ens möss lever, för man verkar bli påhoppad Flört

Grodan skriver själv att "Inflyttningskaos juni 2012, Bettna (rummet ej klart, inga hängmattor klippta, ingen tid till att fixa papper o kartonger o annat till mössen)".

Grodan
9/18/12, 6:41 PM
#69

#67 Ok. Jag förstår. Jag kan ta bort bilderna om det är jobbigt för dig och andra att titta på.

Vad gör mina möss hela dagarna? De plockar med hö, papper, gräver, letar mat, putsar varandra, klättrar på grenar, sover i hängmattan mm.

#68 Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
9/18/12, 7:02 PM
#70

#67

Grodans möss är glada, trevliga och ej apatiska alls! Dom har grenar, kartonger, hö, hängmattor och kompisar, dom har det hur bra som helst!!

Velinga1984
9/18/12, 7:29 PM
#71

Jag tycker att vi lämnar all diskussion om burhållning i denna tråd, och njuter av att se att folk vågar visa upp sina burar. För diskussion i burhållning, starta ny tråd och då lovar jag att jag hänger med på den Flört

Grodan
9/18/12, 8:25 PM
#72

#70 Kyss

#71 Bra!

Vi har en tråd om avelsburar, där vi redan tagit upp detta med små burar: Avelsburar, bra eller dåligt? Dock vet jag inte om jag vill starta upp denna diskussion igen, då många blev arga och ledsna. Och några lämnade sajten strax efter det och det än idag finns vågskakningar från hur dåligt folk mådde av den tråden…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Minoth
9/18/12, 10:51 PM
#73

Ni kan ta bort mitt inlägg. 

Jag hade världens psykutbrott idag….  

Tack för mig

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

L8sson
9/20/12, 12:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Tog en bild på min hylla, men så ser jag att det ser ut som om jag inte har någoting till mina möss.. Ajja såhär ser det iallafall ut. :) Har 2 burar till som inte är med på bilden.

panini
3/16/13, 1:52 PM
#75

*putt* Jättefina burar och djurrum alla har :)

L8sson
3/16/13, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Så här ser mitt vardagsrum ut, nu är det betydligt mindre burar men det har sett ut såhär. (nu är det mer städat hihi ;)) 

Min hund är konstig, när man inte hör vart Bill är så kolalr man alla stolar som finns i lägenheten. Någonstans på en stol hittar man honom! Idag satt han och kollade på djuren.. Ibland förvånar han mig.

Annons:
panini
3/16/13, 2:12 PM
#77

FINT! :D

VStromberg
3/16/13, 2:23 PM
#78

Jaaa fina L8ssons vardagsrum där man tillbringar så mycket tid man kan ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

L8sson
3/16/13, 2:31 PM
#79

Hehe jaa inte många timmar vi inte är där Nakenmuffen ;)

panini
3/29/13, 6:11 PM
#80

Putt… :)

[Connection]
3/29/13, 6:35 PM
#81

Vilken kul tråd! Ska lägga in bilder här så snart jag får lite fler djur ;)

[Tilde!]
7/25/13, 6:53 PM
#82

Putt!:)

VStromberg
9/9/13, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Äntligen har jag ett eget djurrum! 😃 Jag, L8sson och en icke-musrelaterad kompis har byggt i två dagar och äntligen är det (nästan) klart!

Såhär kan det se ut när man bor i en etta med möss i öppna burar och tre stycken BARF-ätande katter!

Det ska upp ett tjockt tyg på baksidan (mot sängen) och en liten hylla ovanför råttburen, där mina muspärmar ska stå.. Sen är det klart!

http://i1289.photobucket.com/albums/b507/sweetmollys/IMG_5102_zps34735fd5.jpg

(Jag hjälpte till att lägga in bilden)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
VStromberg
9/9/13, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Jag kan inte ladda upp bilder här på iFokus.. "Unknown error!" Så det får fixas när det går att ladda upp bilder igen.. :)

Sett från hallen:
http://i1289.photobucket.com/albums/b507/sweetmollys/IMG_5103_zpsd45f052e.jpg

(Lotta Fixar åt Vickan så alla kan se bilderna :D )

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

L8sson
9/9/13, 11:53 PM
L8sson
9/9/13, 11:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Burarna (dock tråkiga utan pinnar och bra inredning, det ska fixas imorgon):
http://i1289.photobucket.com/albums/b507/sweetmollys/IMG_5106_zps2107ee74.jpg

VStromberg
9/10/13, 12:14 AM
#87

Tack Lotta!

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Grodan
9/10/13, 12:58 AM
#88

Coolt.

Jag vill bygga så, fast med väggar. Ett litet musrum i ett annat rum. Med bra ventilationssystem. Men jag får drömma vidare om det… en dag kanske…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

VStromberg
9/10/13, 11:33 AM
#89

Ja.. Detta kostade väl totalt ca 1000kr, inte så farligt. Men då ska tyg upp också.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

panini
10/7/13, 4:41 PM
#90

Puttar ;)

Jättefint litet "rum"! Såg grymt coolt ut! :D

Annons:
Lamina
6/29/14, 11:39 PM
#91

Puttar upp en gammal favorit.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emouse
10/14/14, 9:18 PM
#92

#91 gör detsamma!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Anonym345
10/15/14, 5:40 PM
#93

Har läst igenom hela tråden! Verkligen inspirerande ! Så fint alla gjort! :)

jossa5
10/16/14, 9:51 AM
#94

Åh, vilken rolig tråd! Va fint alla har!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emmaslindh
10/16/14, 10:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Har inget djurrum för har bara 3 burar just nu, men såhär ser deras "vägg" ut haha :P ska upp bilder på alla djuren såfort jag bestämt vilka jag ska skriva ut :) Rummet är för smalt för att jag ska kunna ta en bild rakt framifrån :P

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

StillaSinnet
10/17/14, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Jag kastade ut alla terrarier till slut så sista 1-2 åren har det sett ut så här ungefär

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[zombivarg]
5/15/18, 12:30 PM
#97

Lyfter upp så jag hittar den lättare, hoppas det är okej.

Annons:
Emouse
7/6/18, 10:34 PM
#98

Putteliputt, tycker alla ska fylla på😎

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
7/6/18, 10:40 PM
#99

#98 haha, vilka "alla"… ?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
7/6/18, 11:14 PM
#100

#99 Alla som har något som kan likna ett hörna eller rum för sina möss😉 Du till exempel, är ganska säker på att du har något sådant. Ganska mycket sådan vågar jag nästan påstå. Jag skulle kunna bidra med en bild på min lilla samling på akvarium och burar som står och samlar damm om det skulle ha bott någon där, men icke🤪

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

alidaolsson
7/7/18, 5:18 AM
#101

Åh, jag kan visa upp hur mina bor lite senare idag! 😁

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Nordanälvens
7/7/18, 1:48 PM
#102

När jag städat undan all skit kan jag lägga upp bilder xD

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Emouse
7/7/18, 1:50 PM
#103

Tjohoo!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Nordanälvens
7/17/18, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#104

Sådär! Ommöblerat och städat. Bakom bilderna står en säng, ett till skrivbord med dator å grejer, en frys och en tv. Detta är mitt djurrum/sovrum/arbetsrum. Snart kommer jag behöva möblera om igen när natalkullen/kullarna kommer :D

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Upp till toppen
Annons: