Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 838 ggr
Josefineeklid
2012-08-16 00:37

gallerbur?

hej! håller på att leta mig galen efter passande gallerbur till två möss som jag ska köpa om inte allt för lång tid. vill liksom ha en ganska stor bur, men alla burar jag hittar har ett galleravstånd på 1 cm.. blir som sagt galen, haha!!

vart brukar ni köpa burar? eller finns det någon här som säljer? :) jag bor i sundsvall.

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Annons:
Josefineeklid
2012-08-16 17:30
#1

putt? :)

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

UlrikaD
2012-08-16 18:21
#2

Skaffa en större dunabur, terrarium eller akvarium istället?

Akvarium kan man hitta jättebilligt på blocket, men då måste du fixa lock själv. Terrarium, lite dyrare men väldigt praktiskt att ha möss i. Dunaburar brukar också finnas en del på blocket, men kan vara svårare att hitta de större modellerna.

Josefineeklid
2012-08-16 18:54
#3

hittade dock en bur nu, haha!! lite dyr var den men jag tror det är värt det. den var stor och öppen, precis som jag var ute efter. Skrattandehttp://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/musebur/186898

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Minoth
2012-08-16 23:39
#4

#3 om det är trähyllor kommer dom lukta apa efter ett tag :) Bara så du vet. 

Kan vara bra att byta ut mot plast.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Josefineeklid
2012-08-16 23:50
#5

#4 tänkte faktiskt göra det :) dels för att jag vill ha kanter på båda våningararna och för det du nämnde! :)

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

UlrikaD
2012-08-17 00:19
#6

Roligt det där när man surfar runt på olika sidor.

Här på mus eller råttor är det: oj, trähyllor byt genast ut mot plast för det kommer att lukta.

Hade det varit inne på chinchilla eller hamster så hade det hetat: Oj, plasthyllor, byt genast ut det mot trä för plast får de inte tugga på.

Bara en "lite-sent-på-kvällen" observation.Skrattande

Annons:
Minoth
2012-08-17 12:42
#7

#6 haha ja de är sant :D Men alla vet ju att möss kissar överallt :P Hade en hylla i trä en gång…. never again.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Josefineeklid
2012-08-18 00:52
#8

Har ni något tips på vart man kan hitta bra "plastbrickor" typ? :) vet inte riktit vart jag ska leta!

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Camillhe
2012-08-18 02:46
#9

Ikeas lock till lådor och backar. Finns i massor av storlekar så kan du göra lite hål och fästa med buntband.

Minoth
2012-08-18 16:40
#10

#8 skärbrädor på ikea! Finns i olika färger

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Josefineeklid
2012-08-18 19:30
#11

#9 #10 åh vad smarta ni är!! att jag inte tänkte på det. haha, tack för tipsen Skrattande

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Josefineeklid
2012-08-19 00:02
#12

Nu när jag tänker efter så tror jag inte jag kommer använda övervåningarna någonting, de kommer nog ryka rätt fort.. :) vill nog hellre ha mer klättermöjligheter och sånt, men grenar och rep med mera Oskyldig

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Chilizera
2012-08-19 11:53
#13

#12 Ja, det är bra mycket roligare Glad. Skoj att rigga upp, mössen brukar älska att klänga och hänga och så ser det mysigare ut också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: