Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Hur många honor i flock?

2012-08-16 15:16 #0 av: vevve89

Hur många honmöss tycker ni är bra att ha i en flock?

Max och minimum..

Anmäl
2012-08-16 15:20 #1 av: ajanki

Det var längesen jag hade råttor, så jag kan tyvärr inte svara på det. Kanske det är en fråga för råttor ifokus?

Anmäl
2012-08-16 15:21 #2 av: vevve89

Möss skulle d stå, ändrar;D

Anmäl
2012-08-16 15:23 #3 av: Vattnadal

Minst 2, men gärna tre, om något händer med en av dem. Inte fler än 10, utom då det handlar om en mor med döttrar. Även där bör de delas upp lite när ungarna blir äldre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anmäl
2012-08-16 15:25 #4 av: vevve89

Blir jag med möss i höst/vinter hade jag tänkt 3-4 st... Det borde bli en bra flock då=)

Anmäl
2012-08-16 16:38 #5 av: Velinga1984

Jag tycker minimum 3, då har du ingen brådska vid dödsfall. Min största flock var 7, tyckte det funkade bra så det är planen efter 2 dödsfall inom kort så är min stora flock bara 5 just nu. Köpte en mus vars tanke var att flytta in där, men hon satt i karantän med 2 andra flickor så de fick bli grunden i nya flocken istället :)

Anmäl
2012-08-16 18:23 #6 av: UlrikaD

Tycker det beror helt på mössen och storleken på bur.

Jag har fyra honor i en flock för de passar så perfekt ihop. Hade jag haft någon mer där så hade det nog blivit ostabilt i flocken.

Sen har jag min största flock på 9st som bor i ett stort terrarium. De busar, hoppar, skuttar och leker allihopa med varandra och sover oftast i en stor hög. De passar perfekt ihop.

Så väldigt olika måste jag säga. Sen så skulle jag inte stoppa i för många i en för liten bur. En miniduna rymmer inte många möss innan det blir för trångt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.