Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

snart dags!

2012-08-16 17:05 #0 av: Josefineeklid

ja, efter att ha läst och läst en hel hög med bra inlägg och hjälpt min bror med hans mus så är det snart dags för mig att skaffa egna muslingar. jag har kontakt med en seriös bra uppfödare och hennes musungar är snart redo att flytta, och först tänkte jag skaffa två systrar men efter att ha läst lite inlägg så har flera skrivit att man helst ska skaffa tre i en flock.
Skulle det funka med två ändå, eller vad säger ni? jag säger ju förstås inte nej till en till mus men det kan ju vara bra att veta Oskyldig

Anmäl
2012-08-16 18:28 #1 av: UlrikaD

Jag skulle personligen inte skaffa enbart två. Om någonting skulle hända den ena så måste man skaffa ny mus som kompis till den som blir kvar och då kanske man inte hittar någon direkt utan måste vänta. Sen kanske de två inte funkar ihop ifall mössen då blivit äldre osv.

Så jag hade satsat på 3-4 stycken i en flock. Men det är ju jag det:)

Anmäl
2012-08-16 18:56 #2 av: Josefineeklid

#1 jag tycker det lät vettigt! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.