Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 4214 ggr
VStromberg
2012-08-28 21:53

(S) Nakenmushona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har beslutat att sälja lilla Sasha, en fuzzy hairless, pga. att hon biter ihjäl nyfödda ungar. Hon vill inte heller bli dräktig, så jag väljer att sälja henne vidare till ett hem som inte har avsikter att avla.

Förutom att hon biter ihjäl ungar så är hon en mycket trevlig sällskapsmus. ;)

Född i Januari i år och kommer från Mölndals Zoo, Göteborg.

Finns i Forshaga, Karlstad, kan även fixa transport till Göteborg och Stockholm.

100kr.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
VStromberg
2012-08-28 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

VStromberg
2012-08-28 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

VStromberg
2012-08-28 21:56
#3

Och av någon anledning så syns inte morrhåren på bilden, såna finns det dock några stycken ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Magda
2012-08-28 21:57
#4

nej men en sån skrynkelfia Kyss

VStromberg
2012-08-28 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hihi ja, en liten pomperipossa!

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Muszimba
2012-08-29 07:20
#6

Hon är så söt trots att hon är en nakenfis.:)

Hur är hon mot de andra honorna när det inte finns bebisar i buren?

Annons:
Smullis
2012-08-29 15:59
#7

Oj vad söt! Hoppas hon hittar ett fint hem. Undrar också hur hon är mot de andra flickorna :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

mejamylove
2012-08-29 21:13
#8

Oj, inget illa menat men gud vad fulsöt hon var!! Henne skulle jag lätt kunna ha snott från dig :P

Fornuddens
2012-08-29 22:11
#9

Herregud vad underbar!! Hade hon kunnat gå med mina honor hade det varit toppen, men de går ju inte då de får ungar.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



UlrikaD
2012-08-30 00:14
#10

Jag måste säga att jag aldrig sett en mus som hon faktiskt.

Vet att hon kommer att få det kanonbra i sitt nya hem!

[Em_I_Am]
2012-08-30 09:30
#11

Förlåt om jag går lite OT. Kan starta en egen tråd kanske? Men jag undrar om det här verkligen är Fuzzy hairless? Jag tycker det ser ut som den andra nakengenen. Ni vet, de skrynkliga som lätt får knölar i bla ansikte? Känns rätt viktigt att man säger Fuzzy om Fuzzy och inte om "allt som är naket". Men jag kan ha helt fel!

UlrikaD
2012-08-30 11:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 För mig känns det konstigt att man kallar naket fuzzy överhuvud taget.

Det här är en fuzzy enligt mig:

Hoppas det är ok att jag lägger in en bild här, nu har ju tösen flyttat och hittat hem så jag förstör ju inte säljes-annonsen iallafall.

Och jag håller med ovanstående att det här är nåt helt annat överhuvudtaget.

Charlie2006
2012-08-30 11:55
#13

Håller med Ulrika, för mig är fuzzy med päls (som musen ovan), naket är naket. ;)

Denna hona har dock några hår (4-5 st), som när man har rakat sig och missat lite, och morrhår har hon ju också. :) Väldigt söt och sällskapssjuk hona, och vill tacka för att jag fick köpa henne. :) Nu kommer hon bo här som sällskapshona och få det bra med några håriga kompisar. Kyss

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Annons:
[Em_I_Am]
2012-08-30 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Ja jo huruvida man förstör Fuzzy som hårlag eller ej om man tex väljer att avla så naket som möjligt är en helt annan diskussion tycker jag. Naken eller ej, så är en fuzzy en fuzzy. Den kan man ju kalla de Fuzzy hairless tex.

Men att kalla en helt annan nakengen (som jag tror att detta är) för Fuzzy hairless tycker jag är helt fel. Jag har nu både pälsade och lite mer nakna Fuzzys, men vill inte att min naknare hane ska förväxlas med en helt annan gen bara för att han kanske är en "för naken" fuzz. Om ni förstår hur jag menar.

Så här naken är min naknaste. Både mer morrhår, lite ludd och inga skrynklor eller knölar. En Fuzzy, anser jag.

[Em_I_Am]
2012-08-30 12:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hona. Också för lite päls enligt mångas smak. Men också Fuzzy.

UlrikaD
2012-08-30 12:18
#16

Håller med, den "knöliga" varianten borde vara något helt annat.

Men jag önskade att man kunde dela in fuzzy i olika underkategorier så man fick lite styr på det hela.

Om man t.ex vill avla fuzzy med mer päls så är det ju svårt att köpa en fuzzy av någon. Man tittar i stamtavlan men man har ingen aning om ifall uppfödaren bakåt har avlat på att få fram fuzzy med päls eller fuzzy utan. Så man vet inte riktigt vad man kan/bör köpa.

Det avlas ju åt två olika håll och det hade varit lättare om de hette lite olika, även i stamtavlan.

För de ovan är ju fuzzy också såklart.

[Em_I_Am]
2012-08-30 12:24
#17

Ja, jag håller absolut med. Jag hoppas det kommer. Nu kommer inte jag avla "avla". Blir det något alls så blir det väl mest bara bebisar till mej själv skulle jag tro :-P Men skulle jag sålt Fuzzy hade jag skrivit stam och hållt isär pälsade, mindre pälsade o nakna. Men det är svårt att bedöma med ibland kanske. Min hane ovan är ju inte naken NAKEN eftersom han har fint fjun på kroppen, päls på nosen och massa morrhår. Så jag vill inte säga Hairless om honom heller eftersom jag då tänker på de helnakna som får ögonproblem :-P

Magda
2012-08-30 13:13
#18

#14 är som jag tänker mig fuzzyhairless, alltså lite päls i ansiktet och naken för övrigt, sen om det är rätt eller fel vet jag inte :/

[Em_I_Am]
2012-08-30 13:21
#19

Aha tack Magda! Frågade dig igen i andra tråden men då behöver du inte svara där heller hihi. Men de som kan få problem med ögonen då? Vad är då dom? Också fuzzy hairless men helt nakna? Eller kan samma problem uppstå på dessa "nästan nakna"?

Ioma
2012-08-30 14:28
#20

Om man ser till de katter jag har t e x så heter den helnakna Sphynx och den SEMInakna PeterBald De har två helt olika rasnamn.

Det borde vara så för mössen också tycker jag.

**Nude
**Helnaken (inom katt kallas det GUMMINAKEN, sphynx då det känns lite som varm gummi när man klappar dem)

Seminude fuzzy
Har fjun över hela kroppen. (Som inom katt heter Persikonaken då det känns som att klappa en persika)

Fuzzy
Har päls över hela kroppen (inom katt PeterBald och känns som om man klappar sammet)

Borde vara lättare att hålla isär det hela om man bestämmer något sånthär.

Jag kommer i alla fall göra detta.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
[Em_I_Am]
2012-09-01 17:06
#21

Jo, men alltså så kan man ju inte tänka haha. Finns gott om gumminakna Peterbalds och fuzziga Sphynxar också ;-)

Om jag förstått det rätt är nude de här skrynkliga som visas i annonsen, inte pälslösa fuzzys. Men jag vet inte. Det fanns tydligen så många trådar om min fråga så jag får söka vidare när jag orkar.

Grodan
2012-09-01 20:52
#22

#12 Tycker inte att det är ok att bara sno en bild sådär. Det är Artlink som tagit den bilden och det ska man tala om samt varifrån, dvs vilken tråd, man tagit den.

Det är en av problemen idag på nätet. Folk googlar bilder och bara stoppar in. Faktum är att du FÅR låna in bilder om du anger exakt URL varifrån du tagit bilden. Vad som inte är tillåtet är att använda bilder utan att ange källan och/eller låtsas som om man själv tagit bilden. Bäst är givetvis att fråga om man får låna en bild. De flesta vill att man anger fotografens namn och gärna en länk.

Det finns gratis bilder, royaltyfria bilder, men man får sällan bara sno sådana utan måste ange varifrån de kommer med en länk.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
2012-09-02 01:33
#23

Saken är den att jag skrev in namn och allt innan jag klistrade in bilden. Han är ju morfar till mina bebisar, så därför vet jag ju vem han är och vad han heter. Inte så att jag plockade en bild på nätet.

Ordagrant skrev jag; Det här är en fuzzy enligt mig, TAMs Xenial Zeus:

Vet inte varför det inte kom med, brukar inte dubbelkolla mina inlägg så jag missade det.

Tror Liselotte vet att jag inte skulle försöka "sno" en bild från henne. Eller man kan väl hoppas att alla inte tror det värsta direkt.

Men ta bort hela mitt inlägg, jag kan ju inte göra det själv så här långt i efterhand.

[RoxannaH]
2012-09-02 01:40
#24

För att återgå till tråden? Hur blev det med nakenfisen? Har hon fått något nytt hem?

UlrikaD
2012-09-02 01:41
#25

Läs #13:)

[RoxannaH]
2012-09-02 01:43
#26

#25 Jaha haha :P LÄste det inlägget dock inte hela orkade inte :P

VStromberg
2012-09-04 11:29
#27

Nakenfisen har flyttat. Tack för diskussionen i min säljtråd!

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: