Annons:
Etiketttävlingar
Läst 764 ggr
ajanki
9/1/12, 8:43 AM

Oktobermusen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/9

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/9 (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
Velinga1984
9/1/12, 9:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta var min fina Kaffe, Goldens Imzi i de fina pappren. Jag föll för henns chokladbruna färg i en lätt vågig päls i kombination med de enorma öronen, min spontana tanke var just Dumbo men då jag aldrig använder samma namn två gånger på ett djur så fick det bli Kaffe. Hon blev bara 4 månader för tyvärr gick hon vidare till de eviga markerna i somras utan att ens säga hej då. Kortet beskriver henne hur hon var hemma, hon låg gärna i handen och myste mellan sina utflykter. Utställningen provade hon på en gång och berättade för mig att det var inte alls hennes grej, hon trivdes bäst hemma.

Josefineeklid
9/15/12, 12:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är min lillebrors sötnos Viol. Hon och hennes syster kom till oss för lite mer än tjugo dagar sedan och jag har nog aldrig träffat på en socialare och trevligare mus. Hon är väldigt liten i växten jämfört med de två andra hon bor med, men hon är ändå den tuffaste och som vågar klättra högst och på den smalaste grenen.
Viol älskar att tvätta ens fingertoppar och ifall man håller i henne vill hon alltid klättra upp och sätta sig på ens axel och snusa förtjust i ens öra. (vilket kittlas något fruktansvärt <3) Hon är väldigt aktiv och sitter inte gärna still, men då och då kan hon få för sig att mysa ner sig i ens handflata och bara ta det lugnt. Hon är verkligen en toppenmus!

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

ariama
9/17/12, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ettåringarna Glow och Glaze får vara med och tävla denna månad. De heter förstås Honey Glow (hona, löper ej vid fototillfället Flört ) och Honey Glaze (hane).

De är ett härligt och mysigt syskonpar (som förstås INTE går tillsammans i vardagslag) i den härliga färgen recessiv yellow och pälseffekten satin.

Snälla, trevliga, kommunikativa och mysiga. Tillhör de allra första recessiv yellow jag fick fram, och jag är nöjd med både färg, typ och temperament. Dock kan Glaze bli lite orolig i nya situationer, han kunde vara tryggare, men man kan ju inte få allt vid första försöket Flört.

De är helt enkelt bedårande hjärteknipande hjärtemöss som jag tycker väldigt mycket om!!! Kyss

zickan
9/23/12, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hade pratat med Patricia om denna kille i ett par veckor. Fick träffa tre härligheter. Denna kille var så mjuk att hanter i dag. Tassdarr och lade sig direkt till rätta för att bli lite kliad Kyss. Och vem kan säga nej till de där morrhåren. Så han är en av de jag plockade med hem från Sm.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ajanki
9/25/12, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Denna otroligt söta och snälla tjej har bara bott hos mig ett par dagar men hon knep tag i mitt hjärta på en gång!! Hennes pappa kommer från mig (och bakåt bakom honom flera stycken) och jag blir så full i skratt hur lik hon är många av dom i sättet och minspelet!!

Det känns som om vi har varit bästisar i månader:)

Har döpt henne till HjärtegrynKyss

AMITOLA
9/25/12, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det här är Kate, som jag hämtade hos Ajanki en solig dag i maj. Jag föll så hårt för hennes söta lockar, silvriga färg & nyfikenhet.

Kate är lika underbar idag som då, det enda som skiljer sig är att hon inte längre är ett litet russin.

Katelington, Prinsessan Kate, Krullis, Katiebatie, Katie.

Bilden är tagen i somras, då hon för första gången fick känna på det mjuka gräset i min trädgård.

Kate är min bästa musvän & jag önskar att det fanns 1000 Katies.

(Det får väl bli bebbar då nån gång.)

Like ok whatever, dude.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: