Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1285 ggr
Lamina
9/19/12, 9:12 PM

Hittar inte listan...

Jag blir galen! Jag är helt säker på att jag tidigare läst en lista över vad alla (eller tja, iaf dom vanligaste) färgförkortningarna betyder här på sajten. Men nu har jag letat i över en halvtimme utan att hitta den. Har även varit in på Svemus hemsida och kollat, men hittar inget där heller. Lite hjälp, tack?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
9/19/12, 10:00 PM
#1

Inte jag heller just nu, men i denna gamla artikel finns en lista: LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
9/19/12, 10:03 PM
#2

I denna tråden i inlägg #13 hittade jag en lista med förkortningar över färgerna: http://mus.ifokus.se/discussions/4d71431db9cb462233058ce1-mus-genetik-for-dummies

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Lamina
9/20/12, 12:03 AM
#3

Tack Grodan och jollycox. Det var den listan jag letade efter. Glad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
9/20/12, 12:37 AM
#4

Tack detta har jag letat efter också! :D Har så svårt att tyda stamtavlorna på mina möss, rena grekiskan..

Lamina
9/20/12, 12:49 AM
#5

Ha ha, det gjorde det faktiskt inte ett dugg lättare för mig. Eller jo, lite lättare är det ju… Men med lite forskning, sunt förnuft och envishet har jag iaf lyckats tyda EN stamtavla! Yay me! Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
9/20/12, 1:01 AM
#6

#5 haha grattis!

Annons:
Lamina
9/20/12, 3:26 AM
#7

Jag roar mig med att studera stamtavlorna på alla mina möss. Försöker räkna ut vad dom kan tänkas bära på, och hur genetiken ser ut bakom färgerna. Sen tar jag det och försöker räkna ut vad jag skulle få om jag parar en viss mus med en annan. Inget jag skulle göra, men det är ett bra sätt att lära sig genetiken i teorin. Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
9/20/12, 3:50 AM
#8

roande, jag har bara 2 med stamtavla jag kan läsa bakåt. Det är intressant och se hur det ser ut bakåt. 

Det ska bli intressant att komma igång själv med aveln så man kan få skriva i stamtavlor själv! :)

Upp till toppen
Annons: