Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 583 ggr
Chese
2012-09-26 16:19

Bur till möss?

Jag ska ha möss förhoppningsvis innan jag har råttor (väntar på godkännande från mina föräldrar trots att jag är snart 23) och se vad jag trivs mest med. Nu låter de som att jag skulle vara en djurplågare att köpa djur och sen kasta ut dem efter ett tag men så är inte fallet.

Jag undrar om jag kan använda den till möss?

http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?artnr=651307

Annons:
Lamina
2012-09-26 16:25
#1

Den ser ju rätt nice ut. Men det står inte vilket galleravstånd det är. Med tanke på storleken på buren skulle jag gissa på att galleravståndet är för brett och att mössen kan smita ut.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Chese
2012-09-26 16:29
#2

ska jag ta reda på det?

Vad är max?

Chese
2012-09-26 16:31
#3

btw Lamina. Du som har både möss och råttor. Kan du förklara sillnaden på dem än den fysiska?

jollycox
2012-09-26 17:19
#4

Jag googlade lite och hittade att galleravståndet är 10,2mm.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Chese
2012-09-26 17:33
#5

okej :(

Tack jollycox

Så den ska helst inte användas till råttor heller?

Lamina
2012-09-26 17:59
#6

Till råttor lär den funka bra. Men den har sjukt små luckor, och det är få saker som man stör sig så mycket på som små luckor på en råttbur.

Skillnaden mellan råttor och möss? Tja… Jag tycker råttor är socialare, lite gosigare helt enkelt. En bra avlad mus vill också vara med oss människor, men jag tycker dom oftast inte är riktigt lika "keliga" som råttor. Samtidigt tycker jag dom båda är lika underbara. Möss tar inte lika stor plats, och kräver inte lika mycket. Nu måste ju även möss få komma ut lite varje dag precis som råttor. Men dom har inte riktigt samma "behov" av att umgås med människor som råttor har.

Jag måste vara konstig, men jag tycker faktiskt det är lite roligare, och lite lättare, att inreda musburar än råttburar. Fast det spelar ju egentligen inte så stor roll. Tungan ute

Om jag skulle vara tvungen att välja (och det kommer jag bli tvungen att göra en vacker dag) så skulle jag nog välja möss. Men bara för att dom passar mig och min livsstil bättre.

Skillnaden mellan mus och råtta

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Chese
2012-09-26 18:04
#7

Lamina: Tack för infot. De va ju inte så kul att veta att luckan är liten. Har du sätt den i verkligheten eller ser det ut så på bilden?

Lamina
2012-09-26 18:12
#8

Det syns på bilden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Upp till toppen
Annons: