Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 3566 ggr
StarryNight
9/30/12, 7:39 PM

Kommer dem rymma?? :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag är HELT nybörjare på detta, lite av ett impulsköp måste jag erkänna.. och detta är mitt första inlägg som skrivs medans tjejerna undersöker nya buren!

Jag ville ha en bur med galler(så de kan klättra), ångrar mig lite nu när jag läser kommentarer i stil med "har du galler bur rymmer de oftare än du tror"! *panik*

De honor jag köpt är bara 9 veckor, och de kanske innebär att de kan pressa sig ut genom gallret 0.7 cm(Ferplast Favola)??

-OM de kan pressa sig ut, HUR säkrar jag buren SNABBT på bästa sätt(gärna med sådan man kan få tag på mataffären, bor isolerat utan bil..)?

Hjälp mig Mus-experter! :)

/StarryNight

Djuren framför allt, alltid!

Annons:
gulzebra
9/30/12, 7:42 PM
#1

Har aldrig varit med om att möss tagit sig ut genom galler själv, men kan tänka mig att en "fälla" är vid luckan - många luckor får en lite större glipa vid "låsanordningen" eller hur man ska säga, lite ståltråd runt där råder bot på det. Men nog ska väl 0.7 mm funka tycker jag Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

StarryNight
9/30/12, 7:48 PM
#2

okej, skönt att höra, har katt och vill inte att det ska bli en tråkig historia..vill kunna sova och lämna huset i lugn och ro! Obestämd

Djuren framför allt, alltid!

StarryNight
9/30/12, 8:48 PM
#3

hmm..nu säger ett annat forum att möss tar sig igenom allt.. vad ska det betyda? :S

Djuren framför allt, alltid!

VStromberg
9/30/12, 9:38 PM
#4

borde fungera! Mina möss kom med nöd och näppe igenom 12mm.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

gulzebra
9/30/12, 10:05 PM
#5

Med katt hade jag personligen hellre haft typ terrarie. Hade katt och gerbiler när jag var liten, slutade med att en gerbil fick magen uppriven genom gallret :P