Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 757 ggr
isakeklid
10/18/12, 7:46 PM

Mamma... :(

Jag skulle fråga mamma om pengar till mus mat.

-Jag/ Kan jag få pengar till mus mat?

-Mamma/ Nej, har dom redan ätit upp.

-jag/ ja, kan jag det?

-Mamma/ det finns ost i köket.

-Jag/ Det är som godis för dom.

-mamma/ Dom kan äta någonting annat.

-Jag/ Jag vet inte om det är nyttigt eller onyttig.

-mamma/ Om dom dör köper jag nya på arken zoo!¨

Och då fick jag köpa det för pengar som jag spara. :(

Annons:
Minoth
10/18/12, 8:42 PM
#1

Just av en sån här anledning skall man inte skaffa möss om man inte har råd, själv, att ta hand om dom. 
Vad händer om du måste åka till vetrinären?

(Förlåt grodan om du tycker jag låter elak nu..)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
10/18/12, 9:18 PM
#2

#1 Det var inte så farligt! Flört

#0 Kan du spara pengar till musmat och ge dem sånt som finns i skafferiet och pytsa undan lite från din tallrik när du äter så länge? Det blir alltid lite rester över från middag: potatis, sallad, kött, plättar osv. Är du snabb kan du nypa en liten bit rå köttfärs innan din mamma rullar köttbullar. Knäckebröd, havregryn, fröer, nötter osv finns väl i skafferiet?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
10/18/12, 9:42 PM
#3

#0 Funderar på "Och då fick jag köpa det för pengar som jag spara. :("

Det är alltså så att din mor inte köper musmat åt dina möss, utan du får göra det för pengar som du sparat. Pengar du fått hur då? Jobbat, veckopeng, present? Pengar som du skulle gjort vad för?

Pengar är svåra saker. De är svåra att få tag på och så jäkla lätta att bli av med. Anser du att det är för svårt att få tag i pengar till musmat?

Många har den inställningen att barn inte skall behöva lära sig hanskas med pengar, medans andra anser att barn skall behöva lära sig det tidigt.

Om din mor sörjer för dig och du inte behöver jobba/samla ihop pengar till skor, kläder, biobiljetter, leksaker osv så ingår ju mössen där med. Nu är inte djur leksaker, men om ni har det jobbigt ekonomiskt kan du behöva avstå någon leksak eller ball grej och istället köpa mat till dina husdjur.

Ang. konversationen så känns det lite som att din mor inte förstår att möss alltid skall ha tillgång till torrfoder i sin bur. Hon kan faktiskt ha menat väl med att säga att det finns ost i köket. Men det är bra om du talar om att möss är små djur som alltid behöver ha tillgång till sädblandning. Mest ekonomiskt är om ni blandar detta själv.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: