Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 19849 ggr
Mimmi89
10/21/12, 2:21 PM

Musbajs?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan detta vara musbajs? Försöker klura ut vad jag har för djur i lägenheten fast bara i detta fönstret. Fatta att man blir förvirrad.. för vad det nu är för djur så bajsar den och tar vägen.. ja vart?

Annons:
Mimmi89
10/21/12, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

..

Mimmi89
10/21/12, 2:24 PM
#2

Har funderat på om djuret kommer in via fönstret? bor på bottenplan men.. va är det som är så kul i mitt fönster på antagligen nätterna? Nedanför eller i resten av rummet finns det inget..

ajanki
10/21/12, 3:06 PM
#3

Nog ser det ut som musbajs!

Om du har fönstret öppet så är det nog där den kommer in.

Mimmi89
10/21/12, 3:37 PM
#4

#3 de är det som är grejen.. jag har inte öppnat fönstret på kanske ett år, om ja någonsin har öppnat det.. :/ OCh varför fortsätter den komma in? vad är det som är så intressant på fönsterbrädan? innan fanns de inte ens en blomma där :P

Mimmi89
10/21/12, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

.

Mimmi89
10/21/12, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Högst upp på höger sida

Annons:
Mimmi89
10/21/12, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sån här finns både högst upp på fönstret och längst ner, men när ja tittade närmare på denna (vid fönsterbrädan) är det ju massa spindelväv i den…(och en bajs till..)

Fattar ingenting :P

Mimmi89
10/21/12, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Detta hålet går raka vägen ut till uteplatsen, det saknas alltså en bit på dörren

Mimmi89
10/21/12, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

översikt

Minoth
10/21/12, 7:34 PM
#10

Täck för hålet i dörren så tror jag problemet är löst :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Mimmi89
10/21/12, 7:38 PM
#11

#10 tror dui det? haha får göra det men verkligen helskumt mitt fönster måste verkligen vara intressant då det bara är skit där XD

Minoth
10/21/12, 8:13 PM
#12

#11 säkert där musen kommer in, genom dörren

Sätt upp en sån snäll fälla med fall lucka inomhus efter du täckt för hålet. För de kan hända att den gömmer sig inne nån stans

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Mimmi89
10/21/12, 8:15 PM
#13

#11 Ja de är det ja är så chockad över, att den håller till i fönstret och inte i köket XD

Får göra det! :)

Annons:
Wand
10/21/12, 9:07 PM
#14

Det är ju svårt att skilja på vilken specifik gnagare det gäller när det handlar om avföring - det är rätt lika bortsett från storleken som i överlag också är rätt lika, haha. 

Men då det t.ex inte finns vilda hamstrar eller gerbiler i Sverige så är det med största sannolikhet mus/möss, ja! 

Råttor är det i alla fall inte då deras avföring är myyyyycket större och mer rund än hos övriga gnagare. 

Kan eventuellt vara lämmel också men de är väldigt sällsynta i Sverige nu för tiden. 

Ett tips är att försöka komma fram till vartifrån musen kommer, var den/de bor och därav försöka få ut dem ur hemmet. Vilda möss kan dra in mängder av olika smittor, t.ex ohyra och sjukdomar. Inte trevligt - framför allt om du har andra djur hemma, katt eller hund t.ex. 

Förespråkar inte råttgift eller musfällor men anticimex kan annars hjälpa till, hur de gör vet jag inte men ja. 

Har du fönster eller dörrar öppna mycket så smiter de nog in där, de kan även lyckas smita in på de mest osannolika ställena om det finns något litet kryphål.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Mimmi89
10/21/12, 9:21 PM
#15

#14

Åh ja lämmel gud så söta! hihi..

Ja de enda ställena ja kan tänka mig att den kommer ifrån är dom ja har tagit kort på. öppnar oftast köksfönstet, alltså inte ens samma rum. ska köpa en snäll-fälla när ja fått pengar.

Antar att även anticimex använder sig av råttfällor eller råttgift? så nej urs… Skulle väl kunna fråga dom om det blev aktuellt (om dom använder sig av något humant tillvägagångsätt), men tror bara det är en iaf så det borde inte bli något direkt problem :p

Camillhe
10/22/12, 12:42 AM
#16

Anticimex använder sig inte av råttgift eftersom de inte dör förrän efter flera timmar av det och man då riskerar att dom dör inne i väggar eller liknande.

Anticimex har både snällfällor och hemska fällor så bor du i lägenhet kan du be dom om hjälp och säga att du vill att de ska sätta snällfällor.

Mimmi89
10/22/12, 12:47 AM
#17

#16 och vad gör dom efteråt när dom fångat in dom i snällfällorna då?

Camillhe
10/22/12, 2:38 AM
#18

De brukar gå ganska bra att förhandla med :) Och du kan ju tömma snällfällan själv och köra iväg en bra bit och släppa ut musen.

Wand
10/22/12, 9:47 PM
#19

Ja, jag har hört om "snällfällor" från anticimex, det är ju trevligare än att ha en mus inne. 

Om du argumenterar lite med de på anticimex så kan du antagligen förhandla dig fram till att mössen/musen ska släppas ut. 

Då det kommer till möss och övriga gnagare så är det tyvärr sällan det handlar om EN då de förökar sig snabbt, så som sagt - håll koll. Möss är söta och underbara som husdjur men att ha dem vilda i sitt boende kan ställa till problem.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Mimmi89
10/22/12, 9:54 PM
#20

#19 Jo visserligen förökar dom sig och allt det där men av bajset att dömma så är den inte inne och ränner i lägenheten ofta eller mkt iaf. därför ja inte tycker det kan vara mer än en (som har hittat in till mig). Ska köpa en snällfälla när pengarna kommer och kolla om någon fastnar i den :p

Annons:
Upp till toppen
Annons: