Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 616 ggr
UlrikaD
11/19/12, 11:24 PM

Stronghold

Hur många möss räcker en tub stronghold till på ett ungefär?

Annons:
Grodan
11/19/12, 11:28 PM
#1

hm… 70 st kanske (tänker då på den tuben för katter)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
11/19/12, 11:38 PM
#2

En sån liten tub? Då ska de verkligen inte ha mycket på sig då?

Grodan
11/19/12, 11:43 PM
#3

En dutt bara ju. Du ska inte trycka. Bara sätta ner mynningen i hårbotten så att det blir en blöt liten prick. (Tack, Artlink som lärde mig detta - det finns nog en tråd här någonstans exakt hur man gör)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
11/19/12, 11:47 PM
#4

Jo, jag läste tråden. Läst alla trådar om ohyra nu. Men tänkte att det är ju inte så himla mycket i en sån typ. Fast jag har ju bara använt det på katt och iller och då trycker man ju ut det bara.

Grodan
11/19/12, 11:54 PM
#5

De större tuberna har större hål och då räcker det nog inte lika långt.

Men har du 70 möss?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
11/20/12, 12:03 AM
#6

Nä, gud nej:)
Men då vet jag att en tub räcker till alla mina, jag behöver inte fler.

Har tyvärr en iller med öronskabb så jag måste skaffa till hela det gänget också:(

Annons:
Vattnadal
11/20/12, 12:03 AM
#7

Det finns 2 olika storlekar på katt-tuberna oxå. Jag bokade den större, eftersom jag har många möss.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

UlrikaD
11/20/12, 12:13 AM
#8

Kommer inte ihåg vad det är för någon jag brukar ha. Är bara så tröttsamt när en iller får öronskabb så måste man ta alla illrarna och alla katterna också för säkerhets skull. Det är inte direkt bara en tub stronghold:(

Men det är ju bra om jag inte behöver massa extra till mössen. Det blir ju svindyrt hur man än vänder på det.

zickan
11/20/12, 2:33 AM
#9

Gå till apoteket och be om kanyl+pipett. på det sättet får man verkligen bara 1 droppe och inget mer. Räcker länge :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ajanki
11/20/12, 7:43 AM
#10

Den lilla tuben som jag använder räcker till ca.40 möss:)

UlrikaD
11/20/12, 1:39 PM
#11

Kollade vad det är jag brukar få till mina och det är de som det är 0.75ml i. Den största var det 2ml i.

#9 Men kanyl, lämnar de ut det? Och en darrhänt jag, en mus och en kanyl låter mer som mus-grillspett. Det vet jag inte om jag vågar mig på.

Sitter och väntar på att veterinären ska ringa tillbaka nån gång. Behöver 5 såna förpackningar, Då blir det 2 tuber över som jag kan ha till mössen. Men det låter ju som om jag bara kommer att behöva en, men bra att ha en i reserv iallafall.

Hatar att vänta på telefonsamtal. Kan de inte bara ringa, ge mig ett recept så jag kan börja med det här.

zickan
11/20/12, 2:23 PM
#12

#11 jadå, bara man har ett bra skäl till varför de ska lämna ut till en. Bara säga som det är. Jag brukar köpa kanyler för att spruta in kalk i mössen jag ger min orm. Enklaste sättet att få i han kalk.
Går att knippsa av den vassa biten om man är orolig att skada djuret.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
11/20/12, 2:28 PM
#13

#12 Då ska jag fråga efter det när jag hämtar ut dem.

Jag är själv van att ge injektioner till djur men det är ju dumt om man gör det av misstag:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: