Annons:
Etiketttävlingar
Läst 494 ggr
ajanki
11/26/12, 10:01 AM

Rösta på årets sista mus, Decembermusen!!

Såg på en utställning att det var en siamese aby longhair hona (född januari 2012 om jag minns rätt) till salu, då hon charmade mig med storm så fick hon flytta hit. Goldens Elita som hon heter i de fina pappren hade fått en kull tidigare hos sin uppfödare men här går hon enbart som underbart sällskap till mig och de andra honorna Kyss

--------------------------------------------------------------------------------

Detta är Gargamel. Hon fyller 1 år om två dagar. Det var just denna musen som fick mig att köpa mina egna och gav mig känslan och kärlek för möss. Hon är den äldsta musen på djurparken och jag förbjöd att använda henne som mat till våra reptiler och fåglar. Det är vad våran djurpark har möss för.
Men redan första dagen lovade dom mig att aldrig ge bort henne.
På sätt och vis är Gargamel min första mus, som bor på djurparken istället. Gammy, min fina. :) <3

----------------------------------------------------------------------------------

Detta
är min söta Mixi. En riktigt härlig tös som har vuxit ordentligt sedan hon kom.
Föll pladask när jag såg henne. Hon har bott hos mig snart i en månad. Hon
känns positiv och nyfiken. Hon och hennes kompis är mina första möss. Mixi är
först fram att klättra och känna på nya saker som presenteras utanför buren.
Och hon är också den som bestämt drar in bomaterial i huset efter att jag varit
där och stökat till. Men hon är ingen rymling. Vännen till henne sprang iväg på
lite upptäcksfärd, Mixi stannade tryggt(och lydigtKyss ) kvar i buren. Hon är en
rolig liten krabat. Väldigt vacker, även om hon inte är utställningsmaterial,
så tycker jag att hon är vacker som en dag.

---------------------------------------------------------------------------------

BeBiiii (Bethanee) född 27/7-12 är en liten tös som haft en tuff start i livet. När hon var 3 dygn gammal så såg jag att hon inte fick tillräckligt med mjölk av sin mamma & när hon var 5 dygn gammal hade hon ingen mjölk alls i magen & var ganska utttorkad men samtidigt var hon tydlig med att tala om att "Jag är hungrig" genom att tutta på min hand å piiipa Glad

Så jag tog beslutet att handmata henne. Jag vet att det kräver mkt tid & jobb att få en sådan liten parvel att överleva. Fast jag ångrar ingenting av det jobb som krävdes av migGlad Hon lever ju Kyss

Bebiii är iaf en mkt social tjej som gärna & helst är med mig överallt. Hon sätter sig längst ut på burtaket (Bor i öppen bur) & sitter där å stirrar på mig när man sitter vid datorn, ser henne alltid i ögonvrån men om man inte reagerar snabbt nog så springer hon först fram & tillbaka över taket sen ställer hon sig på två ben & ropar Hallåååååååå kom å hämta mig! Tungan ute Så då går man ju dit å säger Hej & snabbt som sjutton springer hon upp i handen & sedan vidare upp i nacken. Hon håller sig där när man går omkring & fixar men sätter man sig tex i soffan så vill hon utforska men kommer alltid tillbaka mellan utflykterna. Nått hon INTE gör på mig är att kissa & bajsa så man måste hålla lite koll så hon får gå på toa mellan varven annars visar hon att hon är nödig genom att bli lite orolig Skrattande

Idag är mitt hjärta Bethanee 4 mån & jag är överlycklig att hon faktiskt fortfarande är med mig & hon har tom varit på sin första pet utställning & fått ett A-pris Kyss Älskar min lilla BeBiii, hon får en alltid på glatt humör <3

--------------------------------------------------------------------------------

Honey Glow får sprida ljus i det mörka december, passar bra till jul, tycker jag. Glow är ett av mina verkliga hjärtan, en riktig raring, och dessutom en av mina första recessive yellow som jag fick fram.

Bilden är mörk, men jag gillar den just därför. För att Glow glöder i mörkret (syns bäst i storbildsläge).

Annons:
Sync
11/26/12, 11:11 PM
#1

Putt! Rösta nu ! ;)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[Iyen]
11/28/12, 4:48 PM
#2

puffputt *poff*

[Iyen]
11/29/12, 10:55 AM
#3

Kanin!

ajanki
12/1/12, 10:18 AM
#4

Det ligger lika mellan två möss ( Goldens Elit och Bebiii har 7 röster var) , så jag väntar ett tag till så jag har en vinnare att kora:)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: