Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Om sajten (INFO)

Idé till färg - och variantråden

2012-11-28 23:47 #0 av: Fornuddens

Något jag funderat på, är om man kan lägga in en kort info under varje färg/variant så man kan läsa lite om färgen. Hur den ska se ut osv, även om det finns bilder hade det varit kul att läsa :)

Anmäl
2012-11-29 08:24 #1 av: ariama

Ja, det är en bra idé. Man kan faktiskt klippa in standarden för varje variant, den är inte särskilt lång.

Det är ju en himla skillnad på hur en variant "bör" se ut enligt standarden, och hur mössen med alla de varianter av varianten som finns, faktiskt ser ut. Att få en rent färgavlad individ kräver avelsarbete i många generationer.

Anmäl
2012-11-29 11:16 #2 av: L8sson

#1 Ja jag tycker att fler ska se hur standarden ser ut, det är otroligt viktigt att få rätt info liksom :) Jag försöker efterlikna den så mkt jag kan för att få möss enligt standarden så de kan ställas ut :)

Anmäl
2012-12-08 18:21 #3 av: Grodan

Visst, så kan man göra.Skrattande

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.