Annons:
Etikettfotografier
Läst 1167 ggr
Sync
12/2/12, 2:14 PM

Äntligen pluttisar!

Yes man. Äntligen har jag möss igen. Tre fina honor ifrån Magda. Tog upp dom var och en lite snabbt och sa hej och satte ner i buren. Nu sitter alla tre där och har precis börjat hajja runt och kolla läget. Tar dom upp mot kvällen och lägger upp några bilder när dom har lugnat ner sig. :D Just nu njuter jag av att kolla på när dom springer runt i buren.. <3

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
ajanki
12/2/12, 2:51 PM
#1

Stort Grattis till dina mustjejer!!!

Nu ser vi fram mot bilderSkrattande

Sync
12/2/12, 3:02 PM
#2

#1 Hehe tack! Annikas, min agouti flickas, mamma är från din uppfödning faktiskt. Dogma är mamman till henne ;) 

I pappans släkter däremot ser jag några Morakullans, alltså Grodans? :) Bland annat Fantasticka, Yesmus, Zaxmer.. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
12/2/12, 3:09 PM
#3

#2 Vad kul!! Ja, Morakullan´s är Grodans uppfödning.

Sync
12/2/12, 3:11 PM
#4

#3 Kul. :)

Ser att flickorna är redan nyfikna på mig. Dom kollar noga på mig när jag pratar med dom. Hehe så söööta..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/2/12, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Okej.. nu har dom lugnat sig lite. Iaf alla förutom Annika.. herregud vad den musen har energi! Haha.. springer runt och klättrar. Hon tycker nog om gallerbur.. Fick en bild på henne när hon äntligen var stilla.
Annika, Agouti. Därmed Anneli, vit rödögd. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/2/12, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Anneli var riktigt svår att ta kort på.. Hon är lugnast av dom alla, men att vara med på bild orkar hon ej.. ska försöka imorgon. : D

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Sync
12/2/12, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och här har vi Angelica. Skyggast av dom tre. Det är hon som boar och andra kommer och bor känns det som haha.. Vet inte vad hennes teckning är. Men svart och vit är hon. Angelica och Anneli är syskon. Inte syskon med Annika alltså.

Angelica:

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/2/12, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Glad

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Littlem
12/2/12, 6:27 PM
#9

Kul du fått hem dina muslingar!  Jag som är frälst i tecknat gillar ju ANgelica bäst såklart ;)  Tror hon är en feltecknad dutch.

Sync
12/2/12, 6:35 PM
#10

#9 Hehe. Ja, pappan är jätte fin dutch tecknad men mamman är en ''dålig dutch''. :) Hon ärvde säkert efter sin mamma.. Fortfarande tycker jag att hon är jäääätte fin ändå. :p Imorgon kommer bättre bilder.. idag är dom fortfarande like osäkra och det är mörkt. Måste använda lampor  då.. 

Så ja. Imorgon blir det fler bilder!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Littlem
12/2/12, 6:38 PM
#11

Jo många nakna o fuzzisar har himla bra dutchteckning.

Sync
12/2/12, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Finare bild på Anneli.. Imorgon laddar jag upp finare bilder. c;

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[fuzzygirl21]
12/3/12, 10:59 AM
#13

Sista bilden ser ut som en foder mus

Annons:
Sync
12/3/12, 12:38 PM
#14

Normal vit rödögd astrex/dålig texel. Hon är dessutom större än fodermöss. :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[fuzzygirl21]
12/3/12, 12:40 PM
#15

tycker du hon är stor Förvånad… dåå har du inte sett mina vita möss

Sync
12/3/12, 12:49 PM
#16

Jag sa att hon är större än fodermöss. Jag har att jämföra eftersom vi har fodermöss i djurparken. :) Det syns ej på bilden. Hon är en liten tjockis också ;D

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
12/3/12, 2:16 PM
#17

Vad kul Sync. SkrattandeHoppas nu verkligen att det går mycket bättre den här gången. Hur gamla är dina töser?

#2 Skoj! Ja, Magda är den enda som lyckats avla vidare på mina Fuzzy. Jag la ner den linjen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
12/3/12, 2:43 PM
#18

#17 :) Dom är runt 2 månader.. Kommer inte riktigt ihåg nu. Är i skolan och kan ej kolla upp det. Tror att Annika var född 27/10. Tänkte börja kolla på dom avelsmässigt i april ungefär.. När dom är 5-6 månader gamla ungefär. Aha nice :) faktiskt kul att se deras släkt och se några uppfödningar man känner igen. xD

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
12/3/12, 2:46 PM
#19

Fina töser du har!! Kul att få se Dogmas dotterSkrattandeväntar själv på en syster till din Annika!

Sync
12/3/12, 2:58 PM
#20

#19 Tack. :) Jag hörde det! Att du tingade henne hehe. Kul. :D

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Sync
12/3/12, 2:59 PM
#21

Men Annika har konstig päls .. Den ändrar färg vid olika ljus. Normalt i dagsljus ser hon ut som silver agouti, i skuggan blue, och i blixt ljus från mobilen så ser hon ut som blek cinnamon.. Haha.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Nu fick jag bättre bild på Annika.. Mer hur hennes päls ser ut på riktigt. ;) Pluttisen som är mest rörlig. Dessutom var hon den första som ''accepterade mig''. :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Glad

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Glad Pluttisarna trycker i kartongen där jag väckte dom precis.. haha..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Anneli och Angelika halvsovande på sängen.. 
Ångrar att jag hällde ut det där ur deras kartong.. Haha

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Vadå vakna? Jag sover vidare istället.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Angelika däremot, vill inte ha bilder alls. Hon är fortfarande lite osäker på mig. Men hon börjar vänja sig. Just nu är det bara hon som ej accepterat mig till fullo.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Magda
12/3/12, 6:05 PM
#28

#18 de är bara 5veckor och några dagar gammla ;)

Magda
12/3/12, 6:06 PM
#29
#22 Annika är 100% agouti :) men hon är väldigt blank så det kanske är därför du tycker att hennes färg skiftar? vad skönt att det redan går så bra!
Sync
12/3/12, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Okeeej. Fixade om bordet lite och lät dom springa runt där. Jag ville komma på ett mindre stressande sätt för dom att lära känna mig. Jag satte ner en filt och en handduk, toarulle, hö, deras hus, kartong och trappan på bordet. Jag satt bredvid bordet och lät dom kolla läget. Sen började dom springa runt och leka. Annika kom direkt fram till mig vid bordskanten. Jag sträckte ut handen och hon kom upp direkt. Ååååhhhh vad glad jag blev! Är kanske barnslig. Men jag blev så himla glad att hon tycker om mig. Hon är så snäll Kyss

Anneli kommer inte upp själv, hon är lite lat av sig. Men hon är inte stressad när jag tar upp henne själv. Hon har ingenting emot det. Däremot Angelika är fortfarande osäker. Lite sorgligt.. men hon kom nära mig vid bordet också efter en stund och det blev lite mysstund när alla tre satte på min axel vid halsen. Är riktigt nöjd med idéen om bordet och mig bredvid. 

Eftersom det gick ganska bra så gjorde jag några bilder ifrån lekstunden. Min mobil gör bra bilder men låååångsamt.. det är därför jag ej kan få till fina bilder så enkelt. Det blev 143 bilder från bordet.. och kanske 20 blev okej. Haha. Lägger upp dom här, och jag loooovar.. detta är sista bilderna. ( I alla fall nu…. Skrattande )

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

#28-29 Yes. Kollade nyss. :)

Aha. Ja. Kanske därför :D

Kyss

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Annika var ju riktigt modell ikväll.. :D

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Glad

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Glad

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Magda
12/3/12, 6:22 PM
#35

#30 jag tycker att det låter lysande med tanke på att de bara är vana att hanteras av mig, du har ju precis fått hem dem ;)

Sync
12/3/12, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Glad

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Magda
12/3/12, 6:23 PM
#37

och bilder vill iallafall jag se hur många som helst Skrattande

Sync
12/3/12, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#35 Ja, eller hur! Det är bara Angelika, svart-vita, som är skygg av sig. Lite osäker.. men hon behöver bara mer tid. :) Jag låter dom springa lite runt mig och sånt istället för att ta upp dom direkt. Igårkväll lät jag dom springa runt bredvid min säng på lilla bordet. Annika kom ner från bordet försiktigt till sängen (bordet var tryckt mot sängen) och kom långsamt fram till mig. :)  Däremot igår när jag lite snabbt tog ut dom för första gången och skulle sätta i buren, så bet hon mig lätt i fingret. Det gjorde inte jätte ont.. det var inte direkt det hårdaste en mus kan bita. Men hon blev bara rädd så jag ignorerade det. Idag var hon hur snäll som helst iaf. Jag förstod att hon var lite stressad. Skrattande

Nu tycker hon hellre och klättra på mig än att springa på bordet och i buren.. hehe

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Skrattande

Jag ääälskar Annelis päls. Det är så.. snöigt. Ser ut som fint nerfallet snö på minus grader. Så mysig är hon också. Hon är inte lika ''aktiv'' som dom två andra. Hon är gosig istället. :D

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
12/3/12, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Här lekte dom! Nästa gång blir det mer saker.. här la jag upp saker bara lite snabbt. :) Dom ska ha matskål och vatten här också. Letplats tänkte jag på! :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Magda
12/3/12, 6:39 PM
#41

#40 åååh vad mysigt!! det blir jättebra med lekplatsSkrattande

Annons:
Sync
12/3/12, 6:44 PM
#42

#41 Hehe. :) Märkte att Anneli, vita plutten, nästan badade i höet. Hon tyckte verkligen om det. Hon drar även in det alltid in till deras trähus i buren. Det var hur gulligt som helst och se hur hon lekte med det.. Skrattande

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Upp till toppen
Annons: