Annons:
Etikettfotografier
Läst 1352 ggr
ariama
12/3/12, 2:30 PM

ungar på utflykt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två kullar med musungar, de verkligen "myllrar" när jag håller dem alla i handen och armen. Behöver underarmen tryckt mot kroppen, för att alla ska få plats. De är 3 veckor och 1 respektive 4 dagar gamla, och lätta att hantera.

Här är 6 stycken av dem, 3 från vardera kullen (första gången de träffar varandra).

Först häller jag ut dem på bordet. (musen närmast är fotoshoppad lite närmare för att få plats i bilden, "typ".)

Tsunamis har tingat chocolaten i mitten och sedan en av de två vid pilarna.

Annons:
ariama
12/3/12, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bordet undersöks. (Tsunami-tingningar i förgrunden).

ariama
12/3/12, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Att chocolaten är tan ser man tydligt här. De bör förresten alla vara tan, även om det inte syns på de recessiva gula.

ariama
12/3/12, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så frågar jag om de vill komma Skrattande. Då ser det ut såhär.

ariama
12/3/12, 2:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

efter en liten stund ser det ut såhär.

ariama
12/3/12, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

och såhär

ariama
12/3/12, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

och såhär

Annons:
ariama
12/3/12, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och till slut har jag dem alla sex samlade igen i min hand Kyss.

Littlem
12/3/12, 2:39 PM
#8

Sötnosar!!

L8sson
12/3/12, 2:45 PM
#9

ÅÅh ^^, jag saknar att ha ungar i denna ålder/storleken. Så underbara! :)

ajanki
12/3/12, 2:47 PM
#10

Vilka underbara bebisar!! Så fin den långhåriga är!!

ariama
12/3/12, 2:48 PM
#11

Men L8-is! Du är ju bara ett par veckor ifrån det här Kyss. Men det är sant, jag NJUTER!! Dom e så sanslöst goa!!

L8sson
12/3/12, 3:00 PM
#12

#11 du ska bara veta hur långsamt det går, haha i 3 dagar tillbaka så har jag tykt att ögonen öppnats hahaha men så var det inte Glad jag är lite för ivrig Flört
Men snart så!

Graden91
12/3/12, 4:32 PM
#13

åh va söt den långhåriga är <3 :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Annons:
UlrikaD
12/3/12, 5:09 PM
#14

Den långhåriga skulle man ju lätt kidnappa!Kyss

Graden91
12/3/12, 5:10 PM
#15

#14 håller med, undra om man ska förbereda musnappning i natt ;)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Tsunamis
12/4/12, 1:54 PM
#16

Åh sötsnuttar! :)

MvH  Tsunamis

ariama
12/4/12, 2:13 PM
#17

Skrattande

Har 2 såna där långhåriga ry-tjejer, så den ena (kanske båda, vet ju inte än) kanske är till salu.

Mina recessiva yellow konstar numera 100:- styck liksom mina andra möss. Jag har så många, och alla är inte heller bästa färgen, och så är det sällskapsmöss jag säljer många av här. Då kan jag inte ta mer än för mina vanliga, tycker jag, när jag inte har andra att välja på.

Så numera kostar mina ry som sagt 100:- dom också. Skrattande

Graden91
12/4/12, 2:17 PM
#18

#17

åh, ja är intresserd av en eller två såna iaf :) du har ingen liten ensam hane i samma färg å hårtyp eller en eng i samma färg? skulle helst bara vilja ha 1 som man kan skämma bort till tusen ;)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Grodan
12/4/12, 2:28 PM
#19

#17 Bra pris. Tycker 100 kr är ett bra pris, faktiskt. Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Graden91
12/4/12, 2:39 PM
#20

#19 Tycker jag med :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Annons:
ajanki
12/4/12, 3:03 PM
#21

#17 Åh, hade så gärna köpt en långhårig RY!! Så finKyss

Tsunamis
12/4/12, 3:04 PM
#22

Ja 100:- är ett bra pris. Jag har kört det på mina ungar som många av dem i stort sett varit rena sällskapsmöss och har inga planer på att ändra heller.

MvH  Tsunamis

UlrikaD
12/4/12, 3:22 PM
#23

Även jag skulle ju helt klart kunnat tänka mig en liten lh.Kyss

Tsunamis
12/4/12, 3:41 PM
#24

#23 säg till i så fall för jag har fixat transport till mina :) Goa Ajanki och Grodan hjälper mig.

MvH  Tsunamis

UlrikaD
12/4/12, 3:44 PM
#25

Tror efterfrågan är större än tillgången på de här sötnosarna.Flört

ariama
12/5/12, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Ja, jag tycker också 100:- är lagom pris nu. Förut fanns det inga andra RY i Sverige, jag hade bara några få att sälja, och så var det min "belöning" för att jag lyckats få fram dem igen, ur en enda chocolate/tan-bärare. Det är jag glad för! Kyss (och stolt också).

Framför allt är jag glad över att det numera är fler än jag som både har, och avlar, på färgen. Den är så himla FIN! En seriös utställnings-RY-avel på storlek, typ och färg, helst rödhet, skulle vara jättekul om någon ville hugga tänderna i! Det är inget för mig, som främst avlar på beteenden och sällskapsmöss. Fast mer rödhet försöker jag få fram, för det är så snyggt.

Vad gäller långhåren, så ja, efterfrågan är lite större än tillgången här. Flört

Men framför allt ska ni veta, att dessa inte är avlade långhår!! De är söta som ungar, men när bebispälsen byts ut, blir de ganska korthåriga till semilånghår (nåt däremellan).

(kull 2, idag)

ariama
12/5/12, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

-

Annons:
ariama
12/5/12, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

De är fotade med blixt, så rödtonen i bilden är starkare än i verkligheten. De är ganska "bruna" fortfarande, precis som RY-ungar oftast är. De är dock ganska mkt färgavlade (gul och brandgul) och flertalet blir nog bra RY med tiden.

ariama
12/5/12, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

15 ungar fotade. Två av dessa är hanar, en ck/t och en RY. En RY-hane är i buren och en är borttagen, för ena ögat öppnade sig aldrig (kan vara bra att veta, handlade inte om "kladd")

Graden91
12/5/12, 2:15 PM
#30

Åh 💙💜💚💚❤

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

ariama
12/5/12, 2:18 PM
#31

Graden. Ett par tjejer får du gärna köpa Kyss. Hanarna är så få, så de behåller jag, i alla fall tills vidare.

ariama
12/5/12, 2:21 PM
#32

Sen vet jag inte riktigt vilka som verkligen vill ha ungar härifrån (utom ni som PM:ar förstås) . Ni som är seriöst intresserade, PM:a mig ni också Skrattande, så ska jag försöka hålla reda på både möss och köpare Skäms. Tycker båda delarna "myllrar" lika mycket. (det behöver inte var många för att bli ett myller i mitt huvudCool)

ariama
12/5/12, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Sedan är det kull 1. Här ska Tsunamis ha en, och Digitalis (troligtvis) två, sedan säljer jag inga fler härifrån, i alla fall inte i nuläget. Det här är min "beteende-kull" och jag behöver utvärdera dem en längre tid.

Dessutom är de urmysiga redan nu Kyss.

ariama
10/2/14, 3:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

#0. "Chocolaten i mitten" hamnade ju inte hos Tsunamis av någon anledning, som jag inte längre minns, men är glad över. Hon är även med i bild #33 (och skymtar i några andra bilder).

"Chocolaten i mitten" heter Chrystal Beauty, och är den enda som finns kvar i denna kull i dag. Hon är 1 år och 11 månader, och vid utmärkt hälsa och vigör.

Det här var en kull jag verkligen gillade, med urgoa favoritmöss i. Honey Crisp t.ex. Hon blev bara 1 1/2 innan hon fick en tumör.  Cashmir fick också en tumör strax efter ett års åldern.

Crisp är en av de mysigaste möss jag har haft, hon var så oerhört "människo-kär", hon kom alltid när jag ropade, oavsett var hon var, och hon älskade när det kom barn och hälsade på, då skulle hon vara med hela tiden, och valde till och med barnet före mig!

Hon var alltid glad, och jag kan svära på att hon till och med skrattade! Hon var en verklig sällskapsmus i ordets rätta bemärkelse, enligt mig.

Cashmir var kolsvart, men blev helt plötsligt vid 4 månaders ålder silvrerad 😮! Svart silvrerad! Ordentligt! På riktigt! Jag provade para henne, och sedan syskonparning i kullen, om det varit en recessiv gen borde någon unge ha blivit silvrerad med tiden, men icke sa nicke! Så jag har ingen aning om vad det hela handlade om.

De två som Digitalis köpte, avlivades för ca 3 månader sedan på grund av ögonproblem, något som liknade starr, samt trolig blindhet.

Fina mamma Honey Candy blev 2 år och 1 månad innan jag upptäckte en tumör och avlivade henne.

Jag är glad för varje dag som jag får ha Chrystal Beauty kvar. ❤️

Alltså, Chrystal Beauty, 1 år 11 månader, fotad idag:

Annons:
Upp till toppen
Annons: