Annons:
Etikettfotografier
Läst 645 ggr
ariama
12/5/12, 2:44 PM

Digitalis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tappat bort mig bland mina inlägg. Du skrev någonstans att du önskar ett par trevliga sällskapsmöss från mig, bland ungarna jag har. Om det blir några såna över.

Jag har de här (kull 1), och jag tror de blir riktigt trevliga. Rödingen i mitten på fotot blir kvar, Tsunamis ska ha en ck-be/ev, och sedan vill jag välja en till, men bland resterande kan du välja fritt. Några är frimodiga, några är lite mer vaksamma.

Jag tänkte som så, att eftersom du bor så "nära" (i alla fall kan jag ha vägarna förbi), så kan du gärna få ha ungarna hos dig några dagar, med bur, så du kan ha tid på dig att välja ut vilka du önskar, OM du önskar någon av dem. Efter Lucia nån gång. Om du vill.

Skrattande

Annons:
Digitalis
12/5/12, 6:05 PM
#1

Det vore ju helt underbart! :D Två frimodiga, det är det enda. Behöver lite go i buren.

//frida

Digitalis
12/5/12, 6:11 PM
#2

Möss som är mysiga i handen har jag, men de är lite svåra att locka fram. Inte så spontant nyfikna och det saknar jag lite. Uppsökande möss. Men det är ju å andra sidan sånt du värderar högt också så det kanske inte blir nån över ^^

//frida

ariama
12/5/12, 8:20 PM
#3

Jag vet vad du vill ha Skrattande. Detsamma som jag. Möss med mod, "uppsökande" möss (bra uttryck). Jag tror det blir över i den här kullen, därför jag skriver, och så får du kolla själv.

Frosstis
12/5/12, 8:22 PM
#4

Gud vad snäll du är ariama! "så kan du gärna få ha ungarna hos dig några dagar, med bur" ♥

ariama
12/6/12, 12:11 PM
#5

#4 Tack paulina Kyss. Nu känner jag Digitalis sedan förut, vi har varit på muskurs tillsammans och så. Och även träffats på musutställningar.

Jag vet hur viktigt det är för henne, att få tag i exakt rätt möss, med personlighet som funkar ihop med henne. Sånt går inte att bestämma via foton, inte heller kan jag själv helt säkert säga att vissa möss matchar just henne.

Däremot vet jag att mina allra goaste sällskapsmöss skulle få ett härligt hem och ett rikt liv hos henne. Och det önskar jag mina möss, haha Kyss. Jag är snäll mot mina möss Skrattande.

Digitalis
12/6/12, 2:00 PM
#6

Kyss

Jag är jätteglad att få den här möjligheten! Men för att det ska vara värt eventuellt besvär bör jag ju ha tid att göra en ordentlig utvärdering av mössen också och veckan innan jul är det mkt på jobbet. Och jag är bortrest över julhelgen just.

Vet att jag skulle ha möjlighet att ge mig ut på en tur till dig helgen efter Lucia iaf om det passar, och så får jag känna efter på plats och hoppas att det blir rätt. Jag har ju ingen bil heller kom jag just ihåg, och då är det knepigt.

Eller om vi kan få ihop det efter jul på något vis så får även DU känna efter ordentligt. Om ingen annan hinner plocka hela kullen innan dess förstås.

//frida

Annons:
ariama
12/7/12, 9:23 AM
#7

Vi tar det efter jul, Digitalis. Och jag säljer inga fler ur denna kull, den är "min" Flört. Ungarna är jätterara, mamma Honey Candy underbar favorit i en systergrupp av fyra (underbaringar), och jag vill gärna ha föryngring i ny härlig systergrupp. Pappa Mir-Björn http://mus.ifokus.se/discussions/50b739b7d4ebea29ba000dad-gillar-tan?discussions-2 är en modig, trevlig, kontaktsökande, kommunikativ  grabb även han.

Färgerna blir inte de bästa av en sån här kombination. Candy var dessutom grå/brunaktig i sin ry-färg ända upp till över halvåret, nu är hon bra (hon blir 9 månader om en vecka).

Färgerna här, struntar jag dock fullständigt i, det är en ren "trevlighets-kull", som jag hoppas slår in. Kyss

Digitalis
12/7/12, 10:10 AM
#8

Vad skönt. Efter jul har jag gott om tid att mysa med svansar Kyss

Hur är fördelningen med hanar/honor här?

//frida

ariama
12/8/12, 10:11 AM
#9

8 honor och 3 hanar. En hona tingad, en eller två honor vill jag välja först, 5 eller 6 kvar för dig att välja mellan. Vilka vet jag inte än. Hanarna behålles, i alla fall tills vidare.

ariama
12/8/12, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nio honor och två hanar. Tror jag. Skrattande

Jag har inga problem med att se skillnad på könen. Det är ungarna jag har lite problem med att se skillnad på. De är överallt på en gång, om jag räknar dem är de ca 32 stycken, 7 hanar och 13 honor, och sen är jag vilse Obestämd.

Men nu börjar jag känna igen individerna, och ska någon dag kolla/räkna seriöst.

Tog upp alla ungarna, satte tillbaka hanarna (det var två stycken), och Tsunamis ck/t-berkshire-even, och resten är fotade nu. Det är dessa vi har att dela på. Kyss

Nr 1 med mest rödfärg behåller jag. Nr 2 med vitt på ryggen, är den som är mest framåt och den som först undersöker allt som är nytt utan att tveka. Nr 3 har en lustig vit svansrot, förutom pannfläcken (och vit mage, är berkshire) och hon är mest sällskaplig med mig.

Att nr 2 är först ut alltid, är inte säkert att det är en "bra" egenskap i mina ögon. Modet är bra, men jag vet inte om hon blir springig, eller inte så kommunikativ, hon kanske bara vill ut och undersöka, utan att det betyder att människor står högt i kurs.

Av de 3 svarta (sv/t) är åtminstone en blyg och håller sig helst undan, eller tar tid på sig att komma.

Än är det för tidigt att veta hur de olika individerna blir. Men hittills är jag väldigt förtjust i den här kullen, de är "kul"! Jag har roligt med dem, och de med mig.

Digitalis
12/8/12, 2:14 PM
#11

Oj! Många flickor :)

//frida

Upp till toppen
Annons: