Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 323 ggr
Jullanhugo
12/7/12, 8:53 PM

Om den ena dör eller "dör" då?

Hejsan, jag tänkte bara fråga lite. Jag köpte 2st möss för några månader sedan. Man ska ju ha mer än 1 mus, men min ena (Hilda) rymde för ett tag sedan och vet ej om hon lever eller något sånt så nu är Mathilda helt själv. Hur ska man finna sig till detta? Tänkte på en ny för att hon inte skulle vara själv, men det kanske är stor risk för bråk? Jag har funderat på att ta en kull på en av mössen (funderade på detta innan Hilda rymde) och då behålla 2st så att hon slipper bli själv (inte ta en kull för att slippa vara själv utan behålla 2st för att slippa vara själv!!)

Annons:
Digitalis
12/7/12, 9:26 PM
#1

Jag skulle prova att köpa två till. Hur gammal är Mathilda? Det kan blir bråk men om hon är en bra mus borde det inte vara något problem. Och om hon inte skulle uppskatta sällskapet så har de andra två varandra. Jag vet att det finns många fina möss till salu nu också!

//frida

Jullanhugo
12/7/12, 9:29 PM
#2

#1 Hon är inte särskillt gammal, har dock köpt henne från en jag känners djuraffär som fött upp henne så är inte helt exakt på hur gammal hon är. Men någonstans runt 4mån =) Hon är väldigt lugn och snäll, skulle inte tro att dte skulle vara något större problem. Vet du någon som säljer möss i närheten av Sölvesborg då? =)

Digitalis
12/7/12, 9:33 PM
#3

4 mån är ingen ålder tycker jag. När de börjar bli 1 år kan det vara värre att få dem att acceptera nya. Och tänkte du ta en kull så bör du vänta 3-4 månader så att hon växer till sig. Så länge ska hon helst inte vara ensam! Du får fråga runt här :) Jag har tyvärr dålig koll på vart folk bor och vilka som finns i södra Sverige.

//frida

Jullanhugo
12/7/12, 9:37 PM
#4

#4 Okej, tack :3

Upp till toppen
Annons: