Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 783 ggr
Cola&Bacardi
2012-12-10 21:57

Hur mycket tid? Snälla svara

Hej :) Jag håller på med en undersökning på skolan om hur mycket tid människor spenderar med sina djur per dag. Snälla svara, skulle hjälpa mig otroligt mycket!

Svara innan den 14 december.

Skriv i tråden vilket av alternativen som stämmer in bäst :)

/ Linnea

Mindre än 1 timme/dag

1-2 timmar/dag

3-4 timmar/dag

5-6 timmar/dag

7-8 timmar/dag

Mer än 8 timmar/dag

Mvh Linnea 

Annons:
Camillhe
2012-12-10 22:43
#1

Svårt att välja ett alternativ. Beror på hur mycket tid man har varje dag. Men minimum spenderar jag iallafall tre timmar med mina råttor varje dag, dock oftast närmre 5 timmar.

L8sson
2012-12-10 23:08
#2

Eftersom jag har hund osckå så är det dygnet runt för jag plugga på hundsportsgymnasiumet och har hund i skolan. Men om vi ska se på mössen bara så är det cirka 3-4 timmar per dag. Men om vi ska tänka hundarna också så är det över 8 timmar per dag.

Lamina
2012-12-10 23:23
#3

Ingen aning. Just nu är jag sjukskriven, så då är det mer eller mindre dygnet runt. Pysslar jag inte med råttorna eller mössen så myser jag med någon av katterna eller leker med/tränar/rastar hunden. Men normalt så är jag borta 8-10 timmar/dag, så… Det blir väl runt 6-8 timmar/dag om man räknar bort sömn.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
2012-12-10 23:37
#4

1-2 tim/dag under vardagarna och 5-6 tim/dag under helgerna
Jag jobbar heltid vardagar och har en familj med två tonåringar som ska lagas mat till, tvättas åt och skjutsa på träningar efter jobbet. I princip övrig tid är jag med djuren :) En del av den tiden är dock administrativ (föreningsliv, stamtavlor osv)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[fuzzygirl21]
2012-12-11 00:05
#5

3-4 timmar till 5-6 timmar

LinneaJohaanson
2012-12-11 12:22
#6

Oj alltså är jag hos hästen är jag ju där 4 timmar plus alla smådjur som går på några timmar. Så runt 5-6 timmar!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Annons:
Littlem
2012-12-11 12:27
#7

Just nu är jag sjukskriven och har hund som följer med i stort sett överallt så minst 8 h/dag blir det nu.

Natalb
2012-12-11 12:39
#8

jag har både hund och möss, hunden är med mig i stort sett hela dagen förutom i skolan, och mössen håller jag på med i minst 2-3 timmar per dag, så vet inte direkt vad mitt svar blir.
3-4 timmar på mössen och ca 5-6 timmar med hunden

så sammanlagt blir det väl mer än 8 timmar per dag :)

Vattnadal
2012-12-11 16:42
#9

2 av hundarna sover i sängen med mig och är med mig på jobbet, så där blir det massor. Långt över 8 timmar. Varje dag läggs minst 1-2 timmar på att pyssla med alla andra (hundar, får, kaniner, höns ute och möss od inne)

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Cola&Bacardi
2012-12-12 17:41
#10

Här är två följd frågor som jag skulle uppskatta om ni besvarar:

Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?

JA

NEJ

Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m

JA

NEJ

Mvh Linnea 

[Iyen]
2012-12-13 16:35
#11

Alla djur sammanlagt mer än 8 h

Följdfrågorna… Första vet inte, eftersom att jag aldrig varit  utan djur.
Andra. Både jag och nej. Att ta sig än en "äkta problemhund" gör ju inte att man stolt promenerar i centrum med bästa vännerna direkt ;)

[Iyen]
2012-12-13 16:39
#12

Ämnen är nog mer komplext än vad en öppen enkät utan anonymitet kan hantera.. Frågan är om ni kommer få något resultat. Hur har ni tänkt?

Siffrorna högt uppe på sidan visar ju hur många gånger tråden varit läst, men det är ju inklusive ts, personer som svarat, personer som läst och hur många gånger alla dessa varit inne.
Eller har går det att se på något sätt hur många unika öppningar tråden har haft och då räkna bort personer som valt att inte svara?
Är inte helt hundra på att räknesystemet fungerar så, men det är mina misstankar. Rätta mig gärna någon om jag har fel =)

//Iyen

Cola&Bacardi
2012-12-14 10:42
#13

Puttar upp :) Svara helst innan imorgon och glöm inte följdfrågorna

Mvh Linnea 

Annons:
Vattnadal
2012-12-18 22:06
#14

Ja på båda följdfrågorna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: