Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 742 ggr
Sync
2012-12-16 14:12

Skogsmöss bebisar..

Tjena mus.ifokus. Mina föräldrar har en byggnad bredvid våran hus där vi har massor av mat, ved, transport av olika slag/garage osv. Vi har som sagt massor av olika mat där och möss är problem ett för mamma där. Dom har massa mussmällor och sånt där. Det blir ungefär 15 möss per vecka kanske, som dödas i dessa smällor. Jag har ställt ut humanitära fällor där jag fångar möss ibland och kör iväg dom istället. Tycker inte om att döda dom .. Men om man ska vara ärlig så tycker jag inte om vilda möss som livnar sig på våra saker. Men iaf. Skulle hämta en död mus i fällan idag. Skulle precis ta musen när jag såg något som fick mitt hjärta att krossas. Små bebisar. 5 stycken. 3 var redan döda. Jag avlivade dom två andra eftersom dom höll ändå på att dö. Dom satt uppe på våran värmepump/box som leder ut värme till båda våra byggnader. Det är varmt och gosigt där. Men suck .. Blev ganska ledsen att se små bebisar dö. Dom kanske var 2 dagar gamla.. Att vi dödade deras mamma.. Usch. Har jätte dåligt samvete. Vad tycker ni om vilda möss? Hur får ni bort dem/gör ni det? Har något som detta hänt er?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
lili3337
2012-12-16 16:11
#1

Har inte haft vilda möss hemma. Synd för bebbarna iaf. Rynkar på näsan

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Sync
2012-12-16 20:35
#2

#1 Jaa .. Skulle detta hända precis så skulle jag lätt ta hand om bebisarna. Men dom var för länge utan mat.. :(

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2012-12-17 15:29
#3

Tyvärr, jag bryr mig inte alls om vilda möss. Eller jo, jag kan bli stressad och orolig om de kommer in till mina möss. Hittills har de inte kommit in till mössen eller råttorna. De är dock i väggarna, i köket och på vinden…Rynkar på näsan

Jag släpper inte ut dem längre, då jag misstänker att de kommer tillbaka. Utan jag har ihjäl dem. Rynkar på näsan (eller jag har inte ihjäl dem, jag har fällor)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2012-12-17 16:09
#4

#3 Förstår det. Men blev ändå ledsen för bebisarna. :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Minoth
2012-12-17 18:02
#5

#4 De hade förmodligen dött ändå.. i slutändan. De finns SÅ MÅNGA skogsmöss och husmöss. Mer än vad de finns mat i våra hus

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Sync
2012-12-17 18:45
#6

#5 Jaa… jag vet. Haha.. nu är jag ju löjlig. Men usch. :p Jag jobbar med djur, alltid levt med djur. Vilda eller ej så känns det nästan likadant för mig. :p    å andra sidan så är just vilda möss förjävliga.. xD

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Minoth
2012-12-17 19:00
#7

Jag har ju också haft skogsmöss här hemma… Tror att efter man haft dom i huset nån gång så gillar man dom mindre :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[MElovisa]
2012-12-18 10:39
#8

Så fint att du kört iväg några möss. :)

Jag har hört att det finns en manick som ger ifrån sig ett ultrafrekvent ljud som möss flyr ifrån. Människan hör det inte och jag vet inte hur det är med hundar/katter mm.

Kanske kan du fråga i affärer som Granngården eller liknande.

Det är nog mer effektivt än råttfällor som måste bytas och som du säger, så är det lite sorgligt.

Ha en god jul! :)

Minoth
2012-12-18 20:31
#9

#8 fast de kan man ju inte ha i hemmet om man har egna möss

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: