Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 740 ggr
Bumsibum
12/17/12, 10:53 PM

är de en ok bur till möss ?

hej.. jag vet inte om man får lägga upp blocket annonser här.. (ta bort i så fall) http://www.blocket.se/hassleholm/Hamstertillbehor_44289984.htm?ca=23_4&w=0

jag undrar om de är en bra bur för möss ?
så de inte "rymmer" från springerna mellan gallert.. jag har enbart haft (och har) akvarium men vill pröva bur nu.. va tycker ni om denna ?

de står inte storlek på buren men man ser ju på ett ungefär hur stor/liten den är.. hur många möss tror ni man kan ha i den utan de ska bli för litet utrymme. .Glad

Annons:
Sync
12/17/12, 10:59 PM
#1

Jag skulle bara haft en hane där isåfall. Men jag tycker denna buren är för liten. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Bumsibum
12/17/12, 10:59 PM
#2

ok, men de får väll inte va ensamma ? Tungan ute

UlrikaD
12/17/12, 11:04 PM
#3

Jag har en sån bur hemma. Jag hade den till en kinesisk dvärghamster. Det var nog på gränsen att den var för liten till en tyckte jag. De är väldigt små.

Bumsibum
12/17/12, 11:08 PM
#4

ok, ja de ser ju små ut. Obestämd, vill hitta nån billig nu i jultider för att sedan hitta större bara för o "se" va jag föredrar mest bur eller akvarium Tungan ute, klätrar de på gakker så som råttor tex ?  (har ju som sagt bara haft akvarium..me lite stegar o annat skoj o klätra på)

Bumsibum
12/17/12, 11:08 PM
#5

galler *

Minoth
12/17/12, 11:12 PM
#6

Gör en egen bur av låda, typ Smartstore låda eller Samla låda från IKEA mm. 
Finns massor av trådar om det om du söker efter det :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Bumsibum
12/17/12, 11:13 PM
#7

okej. Tack, jag får ta en titt på de! Skrattande.

[MElovisa]
12/18/12, 9:53 AM
#8

#1

I det vilda har varje hane ett eget revir där den själv bestämmer. I det reviret finns honor som den går emellan. Så en hane är egentligen inte så ensamlevande att den skulle bli helt lycklig/tillfredställd av att bo ensam.

ariama
12/18/12, 9:56 AM
#9

Kan lägga till, att springhjulet som visas på bilden och sägs kunna ställas på 2 håll, aldrig ska stå som på bilden, om det finns fler än en mus i buren. Ni kan själva föreställa er hur lätt en inkommande mus kan komma i kläm mellan hjul och stag, när en mus redan springer däri.

Lycka till med bursöket. Glad

Beroende på vad du har för möss (möss kan vara så olika i beteendena), samt om du inte har hund eller katt, så kan du kanske ha en "öppen bur" tills vidare?  T.ex. nåt sånt här: http://mus.ifokus.se/discussions/4f16eae9d4ebea3c9d000440-oppna-burar-igen

Om du tror det skulle funka, och du vill prova, så berättar jag gärna grundreglerna.

[Iyen]
12/18/12, 10:35 AM
#10

# 9 Berätta gärna :)

Sync
12/18/12, 12:11 PM
#11

#8 Inte alla hanar som vi har som sällskapsdjur kan bo tillsammans med andra hanar. Som sagt, revir. Därmed ska den inte sitta med honor om man inte vill ha massa bebisar. En sådan hane som inte kan leva tillsammans med andra, skulle jag sätta i en sån bur. Fast själv skulle jag vilja ha större. :) Är den ensam så är det bara att aktivera honom. Honor däremot ska man verkligen inte ha ensamma. Det är därför jag pratar om denna buren endast för 1 hane.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Bumsibum
12/18/12, 10:32 PM
#12

#9 hehe.. hade gärna haft en sådan bur men har hund och katt + en sambo som får lite små panik om mössen bara är ute på golvet i vårt sovrum o går omkrin hehe.. så tyvärr Obestämd.

Upp till toppen
Annons: