Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 800 ggr
Velinga1984
12/30/12, 7:59 PM

Öppna burar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, även jag föll för öppna burar och då i hemmagjorda platsburar. Än så länge är det bara de flesta hanar som bor så. Ett koncept jag gillar, så är lite fundersam på att göra så även med honorna. Men jag har många honor som gärna kliver ut ur buren så fort chansen ges. Hanarnas burar är förhöjda med kartonger under så att de inte kan kliva ut men jag kan säga minst 2 honor som inte skulle låta höjden hindra en upptäckt.

Nackdelen är att mina möss inte lyckas hitta sin placering i hemmet utan flyttas ofta runt. Sist nu stod alla i sonens rum men han tröttnade på att höra alla mössen på nätterna så nu kompromissar vi att honorna som bara är i 2 burar bor kvar i hans rum och hanarnas burar flyttar ut i vardagsrummet igen. Det gör ju att konceptet att ha öppna burar till honorna blir svårt. Och att ha dom i en plastbur med nät kommer innebära att de biter sig ut. Flera av mina honor är utbrytningsflickor så det enda som i princip stoppar dom är terrarium och labbbur.

Grus är lite fundersam över detta med öppen bur Flört

Annons:
Grodan
12/31/12, 4:32 PM
#1

När jag har öppna burar så har jag ett öppet tak.

En bur (ofta akvarium), en stege upp på taket och där är en öppen våning med leksaker, krypin och annat. Det är väldigt få som hoppar ner från denna. Taket kan vara gjort av en skiva av plast eller trä… eller kartong… Ibland en tom byrålåda typ


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: