Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Bur, strö, inredning & tillbehör

högabsorberande spån

2013-01-09 12:06 #0 av: punkmusic

Jag har för mig att burmaterialet inte ska vara högabsorberande, då det luktar mer.. Så vad är rätt, ska spånet i buren vara högabsorberande eller inte?

-Kanske bara är i toa-lådan som spånet ska vara högabsorberande?

Anmäl
2013-01-09 12:28 #1 av: punkmusic

Ingen av de 29 som har läst kan svaret på min fråga? :)

Anmäl
2013-01-09 13:14 #2 av: VStromberg

Ingen aning. Alspån funkar bra ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Anmäl
2013-01-09 13:22 #3 av: punkmusic

#2 vad bra tack! :) Vad jag har förstått är det högabsorberande haha

Anmäl
2013-01-09 13:31 #4 av: VStromberg

Ja, det känns ju inte riktigt som att högabsorberande skulle lukta mer och vice versa..

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Anmäl
2013-01-18 19:11 #5 av: Grodan

Anser att det är så att bottenströ som inte absorberar så bra som tidningspapper, kartong-strö (STL), kutterspån osv LUKTAR APA efter kort tid

medans bottenströ som absorberar bra som majskolvsströ, aspflis mm inte släpper någon lukt alls.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-03-12 14:41 #6 av: punkmusic

#5 tack! :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.