Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2336 ggr
L8sson
1/12/13, 9:26 AM

(S) Möss från Lotta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har beslutat efter att ha hört grabbarna ur bandedkullen bråkat lite till och från att jag vill inte att det ska bli värre så nu får de säras och då får jag ta och hitta nya hem till dom. Så jag kommer lägga upp Grabbarna här i tråden och skriva en rad om dom, har även andra möss tillsalu som kommer läggas upp här. När jag kan regga möss så ska denna banded-kullen reggas i SVEMUS. Säg till så kan jag visa stamtavlor så långt jag kan bakåt :)

Om man vill ha 2 gabbar så får man försöka men jag kan inte säga att det kommer fungera i framtiden.

Först ut är Shanghai Noon och Shanghai Knights, jag ser ingen skillnad på dom och dom är lika trevliga. Riktiga tvillingar, där Noon är är Knights. Dessa skulle kunna få stanna, så de sälj till rätt hem..!

Shanghai Noon
Född: 24 Nov 2012
Färg teckning: Chocolate      
Hårlag: shorthair        Typ: Korsad
Mor: BrummeLisa (chocolate)
Far: Fabian (falsk silver agouti, banded) 
Uppfödare: Lotta Nygårds (Leison's)

Sanghai Knights Född: 24 Nov 2012
Färg teckning: Chocolate      
Hårlag: shorthair        Typ: Korsad
Mor: BrummeLisa (chocolate) 
Far: Fabian (falsk silver agouti, banded) 
Uppfödare: Lotta Nygårds (Leison's)

Annons:
L8sson
1/12/13, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Denna grabben har jag nog intressanter på redan, men lägger upp honom här ändå. För han är en av det snyggaste jag har fött upp, som alla andra grabbar i kullen så är han trevlig, han slänger sig upp i handen. Brukar ha ut dom på ett bord med lite saker att göra, men han ska jämt komma upp i handen. Om man råkar ha armen ovanför så är han där direkt och klamrar sig fast och kommer upp på mig.

The Karate Kid

Född: 24 Nov 2012
Färg teckning: Cinnamon     
Hårlag: shorthair        Typ: Korsad
Mor: BrummeLisa (chocolate)
Far: Fabian (falsk silver agouti, banded)
Uppfödare: Lotta Nygårds (Leison's)

L8sson
1/12/13, 9:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En hona ur samma kull som grabbarna ovan, hon är inte så bra chocolate alls. Hon är den av honorna som kommer fram och är nyfiken när jag står vi buren. De andra är trevliga men lite försiktigare.

Winner and Sinners

Född: 24 Nov 2012
Färg teckning: Chocolate      
Hårlag: shorthair        Typ: Korsad
Mor: BrummeLisa (chocolate)
Far: Fabian (falsk silver agouti, banded)
Uppfödare: Lotta Nygårds (Leison's)

L8sson
1/12/13, 9:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Detta är 2 flickor som jag inte har någon aning alls om vad det är för stam bakom, men den ljusare är otroligt social och nyfiken. De vill komm till ett hem som kan pussa på dom :) <3 
Vet inte när de är födda eller något tyvärr. Tråkigt men sant.

L8sson
1/12/13, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag rättar mig själv, honorna i inlägg #3 är födda 26okt 2012

kimky
1/12/13, 3:40 PM
#5

Vart finns mössen? Fasnade för The Karate Kid ^^ :)

L8sson
1/12/13, 3:45 PM
#6

Dom finns i värmland/forshaga som ligger en bit utanför karlstad.
The Karate Kid kanske är såld, jag måste avvakta.

Annons:
ariama
1/12/13, 7:35 PM
#7

Mmm, Karate Kid har jag tjatat mig till redan när han var bebis Kyss, så honom vill jag ha. Frågan är bara hur han kommer hit. I kväll är jag för trött för att tänka (eller prata) och i morgon är jag borta hela dagen, så du L8sson får ha lite tålamod med mig, så blir jag glad.

VStromberg
1/12/13, 8:05 PM
#8

Vart bor du ariama? :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

L8sson
1/12/13, 8:48 PM
#9

Hon bor i Sthlm Vickan :) så det ordnar vi, jag har Inge bråttom så jag har tålamod :) Då är kid tingad till dig, det var det jag tänkte från början :D

L8sson
1/17/13, 4:33 PM
#10

Puttar lite här, lite smått. Kanske ska ta lite nya bilder på dom om det finns intresse?

Aranea
1/17/13, 7:11 PM
#11

Karate Kid ser bara mer och mer underbar ut, vilken färg!

L8sson
1/17/13, 9:03 PM
#12

Han är super fin :)

[ElisabethYL]
1/23/13, 9:32 PM
#13

Gillar tjejerna i #3/4 skarpt!

+ i kanten för att vi bor rätt så nära varandra, men tyvärr kan jag bara ta mig upp med buss - men det kanske går att lösa ändå? Flört

Annons:
L8sson
1/23/13, 9:51 PM
#14

#13 Vart bor du? :)

[ElisabethYL]
1/23/13, 9:53 PM
#15

I Säffle.. Flört

Vad har de för bur idag?

Vattenskål? Flaska?

L8sson
1/23/13, 10:08 PM
#16

#15 de bor i en öppen bur idag, med vattenskål men alla mina möss som jag bytt till vattenflaska har gått över lätt :)

Har en till som är intresserad men du finns närmre. Då de var lite problem med transporten för den andre.

[ElisabethYL]
1/24/13, 7:54 AM
#17

Ok Glad

Hoppas de kommer trivas hemma hos mig iaf.. Tänkte ha de i en miniduna för att sen låta de byta upp sig till en ferplast duna fun. Tycker det är en bur som fungerar bra..

L8sson
1/24/13, 8:01 AM
#18

#17 Absolut det kommer de göra :) 
Ska bara prata med den här andra personen så jag inte säöjer några möss som hon hade "första tjing på".

[ElisabethYL]
1/24/13, 8:35 AM
#19

Gör så, så talar du om för mig oavsett vad hon säger… Flört

L8sson
1/24/13, 12:16 PM
#20

#19 absolut! :)

Annons:
L8sson
1/27/13, 1:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hon är bestämd att hon ska ha dom, så dom 2 flickorna i inlägg #3 och #4 är tingade.

Har även Rush hour, en choklad banded hona med dålig band. 24 november. Hon bor med honan i inlägg #2 (winner and sinners). De flyttar gärna med varandra.

L8sson
1/27/13, 1:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

En kull som är född 24 januari 2013, det kommer finnas enfärgade ur den kullen tillsalu. Vet dock inte vad för färger men om det är något som är nyfiken så kan ni höra av er så kan vi hålla kontakten så man kan få följa när dom växer.

Mor: Dagny, argente cream banded.
Far: Svartling's Jokey, blå.

L8sson
1/27/13, 1:31 AM
#23

Samtliga möss förutom de tejerna med okänd stam är reggade i SVEMUS! :)

Lussie
1/27/13, 11:05 PM
#24

Åhhh, flickan i #21! <3 Kyss

L8sson
1/27/13, 11:24 PM
#25

#24 hon är super fin, hon har ju band men det är långt ifrån bra men ska man ta vara på alla "band" eller ska man slla ut lite. Så fdärför sätte rjag ut henne tillsalu för att se om det finns någon som är sugen på henne :)

Lussie
1/27/13, 11:46 PM
#26

I mina ögon är hon perfekt! <3 (eftersom jag inte har en aning om hur de ska se ut… Oskyldig) Banded, visst är det en tekning som ser ut som ett band? Glad Vill bara försäkra mig om att jag inte är helt ute o cyklar… ;)

L8sson
1/27/13, 11:50 PM
#27

Ja hon är fin allmänt, trevlig med. :) 
Banded är en teckning som ser ut så att dom ska ha ett band som tar upp 1/4 av kroppen. :D

http://lottaoleia.hundbenet.se/leisonsmousery.html det här är min hemsida där du kan se mina banded möss :)

Annons:
Raggedydoll
2/3/13, 10:47 AM
#28

Åh längtar efter mina 2 flickor :) 
Men kullen du har på g, vad är det för hanar som kan komma där? Alltså färger?

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

L8sson
2/3/13, 11:33 AM
#29

#28 Dagny x Jokey kullen? 
I den kullen så kom det bara en hane, en blå hane.

Jag förstår det :)

Upp till toppen
Annons: