Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 493 ggr
Josefineeklid
2013-01-13 22:20

Lilla Lilja.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan blev min lillebrors mus Lilja väldigt sjuk. Hon fick Rossel och nös hela tiden, hennes päls tappade all glans och hon slutade nästan äta och dricka helt. För några veckor sedan, bara någon vecka innan jul, var vi nära på att ge upp och avsluta hennes lidande. Men efter att ha pratat med Grodan och diskuterat lite möjligheter och sådär, så insåg jag att Lilja måste verkligen bli frisk! Hon är en så fantastisk mus, bara ett år gammal så hon har så mycket kvar att ge. Så efter nyår tog jag över henne och flyttade tillbaka till min lägenhet eftersom jullovet var slut. I fredags åkte vi till veterinären och fick reda på att hon drabbats av en övre luftvägsinfektion som är orsakad av en organism som heter mykoplasma. Den har antagligen blivit kronisk så hon kommer nog aldrig bli helt frisk, men vi fick en medicin som heter Baytril som ska sprutas in i hennes mun en gång om dagen. Det är ett helvete varenda gång vi ska göra det, men ifall ingen av oss ger upp hoppet så ska hon förhoppningsvis vara mycket piggare inom två veckor. så heja Lilja!

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Annons:
ajanki
2013-01-14 07:45
#1

Håller tummarna att det blir bättre så ni får ha kvar söta Lilja länge till!!

Grodan
2013-01-18 17:12
#2

Håller på er! Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: