Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Optimal Temperatur?

2013-01-14 14:57 #0 av: StarryNight

-Någon som vet i vilken temperatur(och luftfuktighet) möss mår bäst i?

Vi människor har ju olika varmt inne, vissa vill ha 23-24 grader, medan andra aldrig har över 19 grader..det borde ju påverka mössen, eller?

/StarryNight

Anmäl
2013-01-15 07:40 #1 av: Chilizera

Luftfuktighet: vet ej exakt, men de ska inte ha någon riktigt hög fuktighet i alla fall.

Temperatur: möss trivs bäst när det är ganska varmt, har för mig ca 24-27 grader någonstans, eller om det till och med var ännu några grader uppåt. De mår däremot inte dåligt om det är lite svalare.

Anmäl
2013-01-15 14:57 #2 av: StarryNight

Tack för svar!

Då bör mössen tycka det är OK i mina 23-24 grader..

Någon mer som har funderingar och åsikter kring detta? Glad

Anmäl
2013-01-18 17:10 #3 av: Grodan

50% luftfuktighet skall de ha.

Temperatur... de klarar ganska låga temperaturer faktiskt 10-18 grader lätt när de har mkt att boa med och alltid mat och vatten tillgängligt. Givetvis då högklassig mat!

Dock vet jag inte vilken temperatur som är idealisk.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.