Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 760 ggr
KakaN_95
1/18/13, 5:04 PM

Aktiviteter till ensam muspojke

Hej på er!
Nu är det så att jag har blivit musägare igen (efter uppehåll på typ 7 år), och nu har jag några funderingar kring aktiviteter i bure för de små liven! 
Jag har då en liten muspojke på ca 4-5 månader som jag fått tagit över av en kompis, då hon annars skulle ha tagit bort honom. Han bor i en rätt stor dunabur, och är väldigt aktiv och nyfiken på det mesta. Nu undrar jag vad jag kan sätta in i buren för att han ska få ut sin nyfikenhet och energi på rätt sätt!
Har ni några förslag?:)

Tacksam för alla sorters svar!

Annons:
fladdy
1/18/13, 6:01 PM
#1

Har ingen aning men ska du inte skaffa en till kompis? :)

aaaaaaaaaaaangelina

Grodan
1/18/13, 6:13 PM
#2

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KakaN_95
1/19/13, 8:09 PM
#3

#1 Blir det inte bråk om man sätter ihop honom med en pojke till? Har liksom inte tänkt ha någon uppfödning…

[Iyen]
1/20/13, 12:10 PM
#4

#3 låt honom gå själv

fladdy
1/20/13, 12:33 PM
#5

hade ingen aning om hur möss skulle gå så jag ska egentligen inte uttala mig men nu har jag kollat runt lite och dom är tydligen inte flockdjur så det är nog lika bra att låta honom gå själv Skrattande

aaaaaaaaaaaangelina

OliviaK
1/20/13, 1:11 PM
#6

#5 Möss är flockdjur men hanar har svårt att gå ihop pga hur deras flockar naturligt är uppbyggda. Honor ska aldrig vara ensamma.

Annons:
OliviaK
1/20/13, 1:16 PM
#7

#0 Tänk: klättra, gnaga, gräva, boa, fodersök, mkt gömställen. Har din mus möjlighet att göra allt det? Då har han förmodligen en bra miljöberikad bostad :)

KakaN_95
1/20/13, 3:36 PM
#8

#7 Jag har läst runt en del nu, och har tänkt försöka hitta något som han kan få gräva lite mer i, har läst att de brukar gilla det ^^

Grodan
2/7/13, 8:59 PM
#9

#8 Berätta gärna vad du hittar på med din mus. Bilder och videofilmer är välkommet!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: