Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 491 ggr
jossans
2013-01-25 19:26

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Min lilla Plupp har börjat klia sig jätte mycket och märkte nyss att han kliat sig vid ögat så mycket att det har blivit ett sår. Förut har han bara tvättat sig men den senaste veckan har han börjat klia sig något frutaksvärt. Hela hans huvud har liksom blivit ruffsigt efter allt kliande också.Rynkar på näsan

Det ser även ut som att det han kliar sig på ryggan också. Kan det vara ohyra och kan det isf ha kommit från det han har i buren? Han har för det mesta bara träprylar från djurbutiker och kartong vi har hemma som han får.

Tyvärr är bilden rätt dålig men man ser såret vid sidan av ögat.

Annons:
Grodan
2013-01-25 20:45
#1

Kan vara ohyra eller staffylokock-infektion (ignorera stavning).

Se över torrfoderblandningen, du kan behöva köpa expemplariskt bra råvaror och blanda själv.

Beställ tid hos veterinär och få Stronghold som han kan behandlas med.

Ge honom nu en klick jordnötssmör, stor bit rå lax, färsk rå baby spenat, en bit valnöt, gröna ärtor och en liten bit rå broccoli och ge honom detta i några dagar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jossans
2013-01-25 20:58
#2

okej tack så mycket för svaret!
SKa absolut köpa det :)

Grodan
2013-01-25 21:37
#3

#2 Har du något med omega fetter hemma som du kan ge honom just nu? har du några nyttiga grönsaker du kan ge honom just nu?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jossans
2013-01-26 00:40
#4

Vad är det som innehåller omega fetter som man kan ge han då? Grönsaker har han fått till och från hela veckan men ska ge han mer nu tänkte jag:)

jossans
2013-01-26 01:11
#5

kollade upp omega fetter här så nu har jag gett han lite gottigt, men jag blir så orolig för han när han kliar sig så pass.Rynkar på näsan Ska ringa en smådjursveterinär direkt imorgon och boka tid! Tack för tipsen:)

Upp till toppen
Annons: