Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1355 ggr
Lamina
1/28/13, 10:13 PM

S: Mushanar i olika åldrar

Jag ska flytta till Stockholm om några månader och bo hos min syster. Kravet är tyvärr att jag inte får ta med mig alla gnagare, så nu måste dom flesta av muspojkarna försöka hitta nya hem att flytta till. Jag har funderat länge och väl på vilka som ska få flytta, och jag är fortfarande inte helt säker… Men dessa pojkar letar iaf hem nu (bilder kommer under veckan.) Alla har varit friska hela livet och är trevliga. Men det har varit lite dåligt med hanteringen på sista tiden p.g.a. sjukdom.

Mössen finns i Falun, men transport till Stockholm kan ordnas. (Säkert till andra ställen också, men kan inte garantera något.) 50kr styck kostar dom, en högst symbolisk summa.

Morakullan's Bunnymus 31/12 -11. Falsk Silver Agouti Satin, korsad typ. Går fredligt ihop med en yngre hane (Elijha) och vill flytta med honom (om dom fortsätter gå fredligt ihop.) Har gått fredligt ihop med sin bror och senare en annan hane, tills dess att dom beslutade sig för att dom inte ville bo ihop med honom längre.

(OliviaK's) Torsten 17/4 -12. Tricolor/Fox, engelsk typ. Mycket stor och stilig kille i mina ögon (Men jag vet ju inget om hur en mus "ska" se ut…)

Elijha 14/10 -12. Cinnamon Longhair, korsad typ. Går än så länge fredligt ihop med Bunnymus.

Mer info om varje mus kan såklart fås (både stam och "hur den är"), men orkar inte skriva mer just nu…

Bilder finns längre ner i tråden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Grodan
1/29/13, 9:49 PM
#4

Trist att du måste sälja killarna från mig. Hade gärna tagit hem dem igen om jag kunnat, men känner att jag har fullt hus just nu.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
Lamina
1/29/13, 11:49 PM
#6

Och ja, det är trist. Men som jag har mått sista tiden så känner jag att det ändå är bäst både för mig och dom.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
L8sson
1/30/13, 8:05 AM
#7

Om grabbarna ska flytta så kan dom flytta tillbaka :) (Y) No problems!

Grodan
1/31/13, 1:30 AM
#8

Hur är Bumus?

Själv är jag mkt nöjd med Bunnykullen temperamentsmässigt. Kanske inte världens starkaste immunförsvar. En av mina hanar blev sjuk i Rossel efter möte med hona (skyfflade spån men det hjälpte inte) och min ena hona fick juvertumör vid ca 12 mån ålder.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
1/31/13, 2:14 AM
#9

Bumus är en trevlig pojke, nyfiken. Men han tyckte ju inte om att gå med bror sin. Just nu har han nått knas med öronen. Jag trodde han bara fått en skada på ena örat, men jag börjar misstänka att det är något annat… Men jag håller koll nu för att se om det läker som det ska eller om han behöver åka till veterinären.

Bunnymus har ju gått ihop med 2 andra hanar utan att ha blivit sjuk för det. Trots att jag har varit jättedålig på att förbereda dom för det. Så tja, han har nog rätt så bra immunsystem. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/12/13, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Ljuset i min lägenhet är såpass dåligt att jag måste ha dagsljus för att kunna fota. Det är ett stort problem, då jag går i skolan på dagarna. Men idag har jag varit hemma, och då passade jag på att fota några av pojkarna som är till salu.

Först ut är Torsten. Tricolor/Fox, engelsk typ. Han har stamtavla, men jag har inte fått den från OliviaK eller Kent eller vem det nu är som har den…

En bild på hans söta Foxmage. (Att han ser så förskräckt ut är för att jag petade till honom med tummen för att han inte skulle hoppa upp i handen helt. )

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/12/13, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag vet att mina pojkar är lite runda. Det vart lite för mycket frön och nötter i senaste torrfoderblandningen… 

 (Och ja, jag vet att jag suger på att fota. )

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/12/13, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

*Snuff snuff*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/12/13, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2/12/13, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Och så Bus (Morakullan's Bunnymus) och Elijha. Bus är en Falsk Silver Agouti satin, har stam och är såvitt jag vet reggad i svemus. Elijha vet jag inte så mycket om, annat än att han har min Angel (Morakullan's Arraböjja) i stamtavlan. Ingen aning om vad han kan tänkas vara för färg (Burmese sa uppfödaren, men det tror jag inte) men han är iaf långhår. Båda är korsad typ.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/12/13, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Sötnötter. 

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/12/13, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Bus

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/12/13, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Elijha

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Lamina
2/13/13, 2:50 AM
#25

Usch, nu när jag tittar på bilderna på mina små går det helt plötsligt upp för mig att jag faktiskt måste skiljas från mina finingar… 

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[AndreaPirlo92]
2/13/13, 11:55 AM
#26

hej, vart finns du?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Lamina
2/13/13, 4:06 PM
#28

#26 I Falun. Men om du är intresserad kan jag alltid kolla om jag kan hitta transport till Göteborg. Antingen härifrån, eller från Stockholm.

#27 Ha ha, självklart. Jag menar bara… Eh, vet inte riktigt vad jag menar. Var bara tvungen att säga det, då jag själv har nästan ständigt dåligt samvete över mina ensamgående stackars pojkar. 

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
3/24/13, 3:28 PM
#29

Grodan, vill du fortfarande ha pojkarna? Har typ bara dom kvar nu, och ska slänga ut lite burar och skit på blocket. Så måste veta vad jag kan sälja och inte.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
3/24/13, 3:34 PM
#30

Har du fått hem till alla mössen? :)

Lamina
3/24/13, 3:45 PM
#31

Nja, jag har Torsten kvar som jag funderar på om jag ska behålla eller inte. Fuzzpojkarna behåller jag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
3/24/13, 4:14 PM
#32

#31 okej! Men det är ju bra att resterade har hittat hem :) 

Fuzzy grabbarna <3

Lamina
3/24/13, 7:12 PM
#33

Ok, nu har jag bestämt mig. Grodan vill inte ha Bus och Elijha, så dom är återigen till salu. Men dom kan, och kommer troligen, stanna här.

Det betyder att det inte finns plats för Torsten. Han måste flytta.

Jag ska ner till Stockholm/Nynäshamn nu nästa helg, och kan ta med mig honom då om någon är intresserad. Kan även lämna på vägen, men det är oklart vilken väg vi åker. Försöker tjata mig till att vi ska åka över Uppsala…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
3/24/13, 7:18 PM
#34

Tar mig friheten att rensa lite i tråden för att göra den lite mer lättöverskådlig. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
3/24/13, 9:31 PM
#35

Torsten ska flytta till Sthlm nästa helg. Bara Bus och Elihja kvar, men dom kan som sagt var stanna här om inte rätt hem dyker upp. 

Tror dom skulle passa bra till avel. Elihja har visserligen inte mycket till stam, men han är en stor, snäll, frisk och riktigt snygg cinnamon har jag kommit fram till nu. Eller tja, om färgen hans är bra vet jag inte, men tror jag ska ta lite fler bilder nu när det finns lite mer dagsljus att tillgå.

Pojkarna går fortfarande bra ihop och är verkligen jättemysiga mot varandra.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
3/28/13, 6:31 PM
#36

Du hade två pojkar kvar va? 

Bor i sthlm och är intresserad nämligen!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
3/28/13, 6:33 PM
#37

Alla 3 pojkar i tråden söker hem. Fick återbud på Torsten p.g.a. lite tråkiga omständigheter. 😕

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
3/28/13, 6:41 PM
#38

Funkar de tre tillsammans? Skulle ev. ha möjlighet för alla tre då! :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
3/28/13, 6:57 PM
#39

Nej, Torsten funkar inte med andra hanar. Han tröttnade på sina bröder när han var runt 3 månader och har gått ensam sen dess.

Dom andra 2 funkar utmärkt ihop. Men mushanar kan vara krångliga, det är inte säkert att dom fortsätter trivas ihop efter flytt. Jag brukar spara lite gammalt strö från pojkarnas bur och strö över när jag städat, kanske kan det underlätta vid flytt också..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
3/28/13, 7:01 PM
#40

Ja jag har läst lite olika om det där med hur det är att ha pojkarna tillsammans! Har pratat lite med min sambo och visade även bilder, skulle vara väldigt intresserad av bara Torsten då det är första musen jag visat sambon som han faktiskt också tyckte var väldigt söt… :P

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
3/28/13, 7:07 PM
#41

Ja Torsten är söt, och en av mina mysigaste hanar. Du får gärna PMa mig om hur han kommer att bo och så om du är intresserad.

Tyvärr kan jag inte ta med honom ner till Sthlm nu i helgen, då jag lovat att frakta lite andra djur nu när det blev bestämt att han inte skulle med. Men den 30:e April flyttar jag ner och kan ta med.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
amandaerslid
3/28/13, 8:51 PM
#42

Vilken finns kvar? :)

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Lamina
3/28/13, 9:29 PM
#43

Jag har helt plötsligt flera intressanter på Torsten, så han har nog ett hem. Men Bus och Elihja söker fortfarande hem. Eventuellt iaf, om jag hittar ett där jag tror dom kan göra mer nytta/få det bättre än här.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lol girl
3/28/13, 10:18 PM
#44

Åhh, Torsten var fin! :D

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

amandaerslid
3/28/13, 10:37 PM
#45

Om inte torsten redan är tingad får du gärna ta med honom på lötdag!:)

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Lamina
3/28/13, 10:41 PM
#46

Tyvärr, inga möss kan följa med på lördag. Ska hjälpa en bekant att få hem sina råttor och har, pga den eventuella smittorisken som alltid finns mellan råttor och möss, inte möjlighet att ta med någon mus.

Inte för att mina möss är sjuka eller så, utan det är bara något jag och ägaren kommit överens om för båda våra djurs säkerhet.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

amandaerslid
3/28/13, 11:14 PM
#47

Okej :)

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Lamina
3/28/13, 11:46 PM
#48

Om du är intresserad av någon av mössen kan jag alltid ta med ner när jag flyttar om en månad. Torsten har jag ju iofs redan flera som är intresserade, men inget är bestämt än.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
3/29/13, 1:27 AM
#49

Torsten är nu tingad, och det är Bus och Elihja med. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
3/30/13, 1:44 PM
#50

#49 Åh, vad bra! 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: