Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 671 ggr
Littlem
2/1/13, 12:59 PM

Hejdå Clayface

Mitt i allt annat så hände en väldigt tråkig sak. När jag kolla till mössen i förra veckan så hittade jag gamla Clayface död. Åldern hade tillslut kommit ikapp henne o hon hade troligtvis bara dött i sömnen för hon låg på sidan i ett av husen o såg ut som hon sov. Min fina tjej blev 2 år, 10 månader och 10 dagar gammal. Inte illa för en liten korsningstypad tjej med mest djuraffärsdjur bakåt.

Det känns väldigt tomt faktiskt. Hon var från min första kull från när jag börjat med möss o avel mer seriöst. Hon har hängt med i flytt från Umeå till Odlingen och sen vidare ner hit till Motala. Hon har följt med på utställningar, den sista den som var på Odlingen sommaren 2012.

Försöker bifoga en film på henne från i julas. Hon är dock rastlös o vill ner då jag precis stallt ner en skål med risgrynsgröt i buren o då hade damen inte alls tid o gosa med matte inte!

Annons:
ajanki
2/1/13, 3:39 PM
#1

Vilken fantastisk ålder och musKyssunderbart att se henne på film, man kan inte tro att hon är så gammal!!!

Sov sött fina ClayfaceKyss

StillaSinnet
2/1/13, 9:41 PM
#2

ja, tänk så länge du fått behålla henne, söta underbara Clayface Kyss

men hur det än är så lämnar de ett tomrum i hjärtat de små liven… *kramar om*

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
2/2/13, 9:16 AM
#3

Sov sött lilla vän! Kyss

Jag tycker det är lite häftigt med de här mössen som liksom "blir kändisar". Det finns ju några musindivider som "alla" vet vem det är, även om man inte sett dem irl. För mig är Clayface en av dessa.

Littlem
2/3/13, 11:58 AM
#4

#1 Ne hon var så himla pigg ända in i det sista!  Det var v äl därför det kändes lite hårt. Hon var en av de som var först fram när jag kom till buren och väntade på att få sig nåt extra gott (för visst råkar man få favoriter som får lite extra smaskigt när man är gammal). Det enda som märktes var att pälsen blivit lite tunn över ryggen. Men det känns bra ändå att hon var så pigg att hon inte gick o blev skruttig och dålig. Nu fick hon va pigg och sen somna in lugnt i sin bur <3

#2 Jo jag har nog vart lite bortskämd! Det känns konstigt o kolla in i den buren nu när hon inte sitter o väntar.

Grodan
2/7/13, 8:38 PM
#5

RIP Clayface


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: