Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1348 ggr
UlrikaD
2/15/13, 12:37 PM

Förbannad så in i h-vete!!

Nu tänker jag ta det öppet här på forumet även om det inte borde göras, men nu är jag så jäkla arg. Men personen i fråga är medlem på mus.ifokus och har skrivit här mest.

Finns en person här på forumet som sitter och anklagar mig för att vara en viss person på hennes egenstartade forum. Har ingen aning om vad det är för forum (har hört det är om råttor).

Hon anklagar mig för att vara ett påhittat namn och skriva massa (vad har jag ingen aning om)

Skriver också att hon minsann vet att det är jag för hon kan spåra ip-nummer.

Gick in på support och frågade och där säger de att man kan inte spåra ip-nummer som privatperson.

Så inte bara anklagar hon mig för någonting hon inte gjort utan hon ljuger mig rätt upp i ansiktet också.

Försöker skriva ett svar till henne, men då har hon såklart blockerat mig så jag inte kan det. Därav tar jag det här.

Vad gör man…ska man låta folk sprida skit om en hur som helst och låta det rinna av en. Eller hur försvarar man sig mot någon som lever i sin egen lilla värld och blockerar en istället så man inte kan säga nåt tillbaka?

Jag tycker fruktansvärt illa om såna här människor, och jag skulle så gärna vilja varna hela världen för henne. Men det får man ju inte, det är inte ok. Men under tiden är det hur ok för henne och säga osanna saker om mig.
Jag har överhuvudtaget inte ens med henne att göra.

Annons:
Falurven
2/15/13, 5:46 PM
#1

Men fy vad jobbigt. Jag hade också varit förbannad om någon anklagat mig för något jag inte har nått att göra med alls.

Skumt betéende det där, då hon inte ens tillåter dig att försvara dig.

Tycker inte att det är okey på en fläck av henne att sprida falska rykten om dig.

Tycker att du gjorde rätt som skapar ett inlägg såhär, för på så vis så hänger du inte ut någon, men har ändå en chans att försvara dig.

Mvh Nathalie

Sync
2/15/13, 6:26 PM
#2

Låter som dagens ungdomar på Internet.. Haha. Nu är jag en av ungdomarna här, men jag är inte den som säger något och sen flyr. Usch. Jag tycker det borde polisanmälas. Kanske hårt, men jag tycker det. Att sprida falskheter om en viss person på Internet är faktiskt olagligt egentligen.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ariama
2/15/13, 7:43 PM
#3

Instämmer, det är fult gjort av vederbörande. Det dumma är, att när man "inte får tala högt" om det, inte lämna ut namn, så blir det "förövaren" man skyddar, medan den som blir utsatt, är fortsatt utsatt. Egentligen heltokigt.

Tröstekramar dig. "idioter" finns det överallt.

UlrikaD
2/15/13, 8:16 PM
#4

Har lugnat ner mig en del nu. Pussat på mina djur och insett att vissa människor finner nöje i att smutskasta andra.

Pinsammast är väl att det är en vuxen människa. Men i och med att jag inte kan skriva till henne och säga vad jag verkligen tycker och tänker så släpper jag det. Men hör jag att hon hittar på mer saker och sprider då får jag ju ta det en instans längre.

L8sson
2/16/13, 1:44 AM
#5

Jag blir så ledsen för vissa vill jag bara trycka ner och hoppas att de inte kommer upp igen för dom gör så fel och säger så fel och gör så andra människor får skit. 

Men så kommer dessa solstrålar som Ulrika, trevlig person och verkligen inte någon som skulle vilja skada någon. hon tänker på djuren i första hand, vill ha rättvisa och vill få människor som inte behandlar sina djur rätt att sluta med det. 

Du är en bra människa, det är svårt med vänd på klacken och gå från de skithögarna som sprider massa galla och var stolt att du är som du är. Fler som du ska vi ha!

gulzebra
2/16/13, 2:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer lilla jag och öppnar käften… Det är nämnligen inte Ulrika som varit inne på forumet och skrivit, det är jag som har varit på den här personens forum.

Det blev tjafs om nakenråttor i en Facebook-grupp, och personen nämnde en klanlista som jag blev nyfiken på. Såg att hon hade ett forum, kikade in och såg i en öppen del att medlemmar kan pma för klanlistan. Jag blev ju såklart nyfiken på om jag var med på klanlistan (ärligt talat, det vore helt seriöst skitkul), skapade ett nick och fejkade vem jag var (jag var vid det laget blockad på FB så fat chance att jag får tag på klanlistan som mig själv tänkte jag). Fick efter typ en hel arbetsintervju medlemskapet godkänt och möttes av ett stendött forum - tänkte att såhär dött så genomskådas man direkt om man bara skickar ett pm rakt av, så jag skrev några trådar där jag spelade dum och frågade om musmat, tramsade lite över att forumdelen cafét var rökfritt, såna småsaker. Bara rent trams och skådespeleri liksom, sånt som en helt vanlig 35-åring (eller vad nu mitt alias "Regina" var, jag minns inte) skriver på forum. Alltid dubbla utropstecken och frågetecken, ett stavfel här och en särskrivning där, ingen big deal.

Tiden gick, de enda som skrev på forumet var en drös reklambottar så jag bestämde mig för att helt sonika maila personen om den där klanlistan, som mitt nick förstås. Fick klanlistan och skrev därefter på forumet vem jag var - att jag inte heter Regina utan Annelie (jodu, jag existerar faktiskt), att jag inte funderar på att skaffa "möss eller råttor eller kanske gerbiler" utan är råttägare sedan 10 år tillbaka, osv. Här talades helt och hållet sanning, vilket jag antog att hon skulle begripa då jag nämnde vårt tidigare bråk på FB ang nakenråttor - men av någon anledning som jag inte förstår måste hon alltså ha trott att det varit Ulrika som av någon anledning låtsas vara ännu en person, vilket faktiskt bara är korkat, om än inte fullt förvånande.

Så ja, om forummänskan ser det här, låt bli Ulrika, det är mig du ska vara förbannad på och det är jag som ska ha äran efter att ha lyckats spela mig till den där löjliga klanlistan (som jag inte ens var med på, vilken besvikelse). Och till de som kan tänkas få höra skitsnack om Ulrika, ta reda på om det är sant eller kommer från en foliehatt som skriver klanlistor på folk som inte håller med henne och "bara går in för att jävlas med henne vart hon än går".

Som bevis på att jag, Annelie, visst existerar - här är min bilddagbok som jag haft sen 2006: http://gulzebra.bilddagboken.se
Här är min Facebook, om den nu går att se då jag är blockad: http://www.facebook.com/gulzebra?ref=tn_tnmn
Vill personen det här gäller ta bort blocken för att kolla så heter jag Annelie Stenberg och har nicket gulzebra.

Slutligen, se skärmdumpen för att se att det är jag som är IP-blockad från personens forum. Om personen öht kunnat spåra IP så måste hon ha gjort ett utomordentligt dåligt jobb då jag bor en sisådär 8 timmar från Ulrikas hemtrakter. Jag var där nån gång när jag var typ 12 år gammal, men jag betvivlar starkt att personen fått sin spårning förstörd av att en 12-åring åkt på semester.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
StillaSinnet
2/16/13, 10:30 AM
#7

Det låter som en bekantskap jag också har haft att göra med. Mycket obehaglig häxa i så fall

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tsunamis
2/16/13, 11:49 AM
#8

Aha jag gissade att det rörde sig om den självutnämnda wicca häxan. Suck säger jag bara. Synd att du ska råka illa ut för det här Ulrika :(

MvH  Tsunamis

UlrikaD
2/16/13, 11:59 AM
#9

#5 Vad snäll du är:)

#6 Hej, Regina!

#7, 8 Jag har fått lära mig att de flesta häxor är goda. Men tydligen ramlar det in en ond en med kvast emellanåt också. Men detta är väl inte häxan nr. 1 utan den som står bakom och imiterar allt den första gör utan att tänka själv.

gulzebra
2/16/13, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9: Hej hej!! :-)
Hälsningar Regina

😉

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vildvittrans
2/16/13, 3:45 PM
#11

Ja jag kunde också gissa direkt vem det gäller. Man får försöka skita i dyngan personen kräker ur sig helt enkelt, även om det är svårt. Personen kan ju uppenbarligen inte hålla sams med någon på något forum eller i någon grupp. Även jag kan bli förbannad och ha mina bestämda åsikter, men denna slår nog det mesta jag har sett iaf. För även jag har haft duster med vederbörande och blivit anklagad för att vara en i någon påhittad klan. Och det verkar vara ett mönster det där med att anklaga, skrika och hitta på och sen blockera. Det tyder bara på att hon är rädd och är medveten om att det hon säger inte är varken okej eller sanning eftersom hon uppenbarligen inte kan eller vill försvara när man ifrågasätter.

Polisanmäl eländet om det inte slutar!

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Vildvittrans
2/16/13, 3:49 PM
#12

Jag vill också se den där klanlistan hihi!

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

gulzebra
2/16/13, 4:08 PM
#13

#12: Du har pm ;)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Vildvittrans
2/16/13, 4:21 PM
#14

Tack så mycket! Väldigt intressant. Att skicka runt listor med riktiga namn på det viset borde väl inte vara lagligt eller?

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Vildvittrans
2/16/13, 4:26 PM
#15

Fast egentligen är det så barnsligt så man borde bara skratta. Vilken vuxen människa sitter och skriver en sån här lista och skickar runt till folk som vill ha den?

**
Idioternas klan**
Flera namn

Svemus klan
Flera namn

Egen klan
Flera namn

Bannade:
Flera namn (vet dock inte vad som menas att man är bannad från. hennes forum kanske. Jag finns till exempel med där och jag har aldrig ens besökt forumet)

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

gulzebra
2/16/13, 4:26 PM
#16

#14: Det vete fan, hon anklagar ju ingen för något speciellt i listan (nästan, men ja) så det blir nog inte förtal tex, men smutskastning kanske. Men med tanke på hur sjukt utanför hon verkar vara så tänker iaf jag att det är ingen big deal, snuten har bättre saker att göra än att jaga häxor i sandlådan :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vildvittrans
2/16/13, 4:30 PM
#17

Ja du har helt rätt. Jag sätter väl listan lite i sammanhang till vad hon anklagat de så kallade klanerna för. Men när jag tänker efter spelar det ingen roll om ingen ändå lyssnar på dravvlet.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

gulzebra
2/16/13, 4:58 PM
#18

#17: Ah alright. Jag har inte hängt med i det där själv så jag vet inte vad folk anklagats för annat än att folk tydligen går ihop för att jävlas med henne överallt. Hela världen är ond och hon är nån slags vit riddare i häxhatt som ska rädda världen från alla onda klaner :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vildvittrans
2/16/13, 4:59 PM
#19

Haha ja jo så kan man nog förklara en del av det ja 😂

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

gulzebra
2/16/13, 5:07 PM
#20

😃

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Falurven
2/16/13, 5:31 PM
#21

#6: Låter inte som att du har gjort dig förtjänt av så mycket hat från denna människan egentligen. Låt mig gissa, hon vägrade ta emot kritik ang hur "hälsosamt" det är med nakengener?

Men det där med häxor, klaner osv hängde jag inte med på, det verkar vara något jag missat :)

Mvh Nathalie

Velinga1984
2/16/13, 5:35 PM
#22

Usch vad obehagligt med en sån lista

StillaSinnet
2/16/13, 5:47 PM
#23

Jag finns förmodligen med i SVEMUS klan och är stolt över det. Vad hon anser om SVEMUS rör mig inte i ryggen. Vad hon anser om mig spelar heller ingen roll, för jag VET att vi gör allt för mössens bästa. 

Människor som känner sig hotade intar försvarsställning om de inte har någon bättre strategi. Det är hennes ångest och hennes problem. Hon kan få hjälp och tips om hon vill, men jag tror inte hon vill det 🙂

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lamina
2/16/13, 5:49 PM
#24

Vet inte riktigt om jag gillar hur denhär tråden har utvecklats. Tänk på vad ni skriver!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2/16/13, 6:41 PM
#25

#21: Ja typ så, det bortförklarades med att de som redan finns ändå måste få hem och sådär, utan någon hänsyn till tillgång och efterfrågan. Själv lät jag rätt hård efter en stund, det brukar jag göra när jag tröttnar (vilket jag gör när jag bara frågar om hon är medveten om sjukdomarna och länkar till fakta och bara blir attackerad för't), men inte ens de som enligt henne höll god ton (nu kan jag ju inte påstå att jag var så elak som hon tyckte men…) lyssnade hon på utan hon skulle ha en nakenråtta och därmed basta i stort sett. Om man inte fattade själv att hon sökte omplacering (när hon helt enkelt frågade efter nakenråtta och ville köpa en från en oseriös uppfödare) så var man dum i huvudet som inte var tankeläsare och därefter vill jag minnas att man inte fick hålla god ton om man gjorde det för att jävlas med henne (Vildvittrans, var det månne du som absolut inte fick hålla god ton? 😃).

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
2/16/13, 6:47 PM
#26

Nu vet jag vilken person det gäller.

Eftersom jag håller mig neutral i sånt här så vet jag inte om det är så bra att vi pratar om en människa såhär på nätet. 

Stolt över att inte tillhöra någon klan alls.😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
2/16/13, 6:54 PM
#27

Kan ju säga att jag hade aldrig startat den här tråden om inte människan blockerat mig så jag inte kunde svara henne personligen. När hon blockerar mig på fb och här så att jag inte kan svara på hennes falska påhopp…tja, vad fanns det kvar. Forum.
Där tycker jag man får skylla sig själv när man anklagar folk och ljuger dem rakt upp i ansiktet och sen ser till att man inte kan försvara sig eller säga någonting tillbaka.

Annons:
Grodan
2/16/13, 6:56 PM
#28

#27 Ok. Kan vi avsluta denna tråd nu då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
2/16/13, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Kan väl avsluta med det här då.

VStromberg
2/17/13, 12:10 AM
#30

You go girl. Ulrika, du är bäst.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Digitalis
2/17/13, 9:54 PM
#31

Spännande att generalisera och gruppera så.. Undrar just om man lyckades kvala in på listan när det var som mest tjafs i Mouse.

//frida

KråkansFåglar
3/6/13, 2:53 PM
#32

hahaha jag antar att jag är med på den listan xD

Ja det finns folk till allt! 

Men jag är glad att vi seriösa djurtöntar finns! <3

www.krakansfaglar.n.nu

Grodan
3/8/13, 4:53 PM
#33

Låser denna nu.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: