Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Bur, strö, inredning & tillbehör

Storlek, nät?

2013-02-24 17:32 #0 av: CaptainBunchie

Har tänkt bygga en bur som jag ska ha möss eller gerbiler i, men är osäker på hur stora nätmaskorna får vara.
Vad är "max" i maskstorlek på nät, och vart kan man hitta bra? :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)       

Anmäl
2013-02-24 19:12 #1 av: Dynamics

Jag har köpt hårt "skyddsnät" till lampor ifrån Biltema, det funkar superbra! Vet dock inte hur stora hållen är.. Men de får bara igenom nosen och igen mer ;)

Anmäl
2013-02-24 19:16 #2 av: CaptainBunchie

Åh, du råkar inte kunna länka till ett sånt?

Anmäl
2013-02-24 19:25 #3 av: Dynamics

Hmm.. konstigt. Finns inte med på hemsidan O.o                   Visserligen frågade jag min mamma om vart vi köpte nätet när jag såg ditt inlägg, hon kanske har blandat ihop det med någon annan firma..?

Anmäl
2013-02-24 19:41 #4 av: Lojs

Jag använder svetsnät som är 0.5 cm, det tycker jag är lagom. Kan hittas på Granngården och liknande. =)

//Louise

Anmäl
2013-02-24 19:47 #5 av: CaptainBunchie

#4 - Hur mycket kostade det? :)

Anmäl
2013-02-24 19:48 #6 av: Lojs

Har för mig att det var ca 100-200 kr för en rulle, jag kommer inte riktigt ihåg. 

//Louise

Anmäl
2013-02-24 20:30 #7 av: Dynamics

#4 Mitt är ett liknande nät, samma struktur på hålen osv men mitt r nog lite tjockare och vit..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.