Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner

(S) Underbara pojkar behöver nytt hem

2013-02-25 17:58 #0 av: Fenixordern

Med tungt hjärta är jag nu tvungen att sälja min lilla pojke. På grund av ändrade förhållande här hemma (Vi ska flytta) så kan jag inte längre ha kvar honom. 

Herman är en otroligt social och trevlig mushane som är nyfiken på ALLT! Han är mycket snäll och absolut inte rädd för handen - han springer alltid raka vägen upp så fort buren öppnas. Tyvärr funkar han inte så bra med andra hanar. Jättetrevlig mus som för övrigt är väldigt fin! 

Vad jag förstått är han en berkshire med pannfläck och vit fläck på magen. Antagligen korsad typ. 

Han är ca 7 veckor. 

Anmäl
2013-02-25 17:58 #1 av: Fenixordern

Anmäl
2013-02-25 17:59 #2 av: Fenixordern

Anmäl
2013-02-25 18:01 #3 av: Dynamics

Vart finns han någonstans? Vet du vem/vart han kommer ifrån hade också varit bra :)?

Anmäl
2013-02-25 18:04 #4 av: Fenixordern

Han finns i Skåne utanför Landskrona. Transport kan möjligtvis ordnas runtom i Skåne. 

Han kommer från en privatuppfödare som även är medlem här, Bumsibum heter hon. :)

Anmäl
2013-02-25 18:16 #5 av: Dynamics

#4 Jag fortsätter det här på PM :)

Anmäl
2013-02-26 17:32 #6 av: Grodan

Jättefin kille!

Färg... en Blue med c-gener. Förmodligen det jag kallar "Blue Stone" ( aaccchdd) men kan även vara Blue Burmese (ser dock för ljus ut för det). Och så pannfläcksberkshire och Satin  Shorthair.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-02-26 17:55 #7 av: Dynamics

#6 Lillkillen fick flytta hem till mig :) När han har kommit hem så kan jag ta lite mer bilder! är inte hundra på färger själv heller..

Anmäl
2013-02-26 18:08 #8 av: Grodan

Antar att han är ganska ung på fotografierna också.

Ser fram emot foton på honom.SkrattarJag har själv flera sådana här c-gens blue... de är så fina

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.