Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Mat och utfodring

Är detta en bra blandning?

2013-03-07 21:52 #0 av: Ilya

Var på Ica och köpte lite mat som jag tänkte ha som torr/basfoder åt musarna samt till dvärghamstrarna.

Detta har jag nu blandat ihop i en bunke:

• Grynblandning (alla 4 sädesslagen: korn, vete, havre och råg)
  • Pumpakärnor
  • Solroskärnor
  • Dinkelflingor
  • Oskalade sesamfrön
  • Liten nötmix (i ordning som det är mest av: cashewnöt, hasselnöt, jordnöt, pistaschnöt)
  • Hirs

Allt osaltat såklart.

Låter det som en bra blandning?!

Anmäl
2013-03-07 21:59 #1 av: jossa5

Sätter en tass här, då jag tänkte bygga en bas till mina dvärghamstrar med.

Nu vet jag inte hur det är med möss, men hamstrarna mår ju bra av att få lite katt/hund-torrfoder i sin blandning med. Så dom får i sig animaliska produkter. :)

Anmäl
2013-03-07 22:08 #2 av: Ilya

Hehe som jag skrev på DviF, jag tillsätter hundmat ca 2-3 ggr i veckan för deras proteinbehov. Detta är ju deras BAS.. Protein ska dom ju inte ha tillgång till 24/7 vad jag förstått, utan några gånger i veckan. Skrattar

Anmäl
2013-03-07 22:14 #3 av: VStromberg

#1 Precis, jag hade tillsatt hundfoder och sen tycker jag den känns bra :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Anmäl
2013-03-07 22:17 #4 av: Ilya

Ja men perfekt då.. då duger denna basblandning ett tag Skrattar wiiee! *Glad då detta är min första egna blandning*

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.