Annons:
Etikettfotografier
Läst 900 ggr
Ilya
2013-03-09 01:12

Jag älskar möss!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom är så himla fina, rara, underbara, söta, vakna, alerta, intelligenta, snälla, lugna, försiktiga, "finner-sig-i-allt-iga" och jaaaa.. jag älskar möss!

Ångrar inte en sekund att jag skaffade mina små flickor från Kent för en månad sen. Dom är inte fullt trygga med mig ännu och hoppar inte upp i handen - men det gör inget. Deras tydande på intelligens, vakenhet och ja, just detdär intelligenta man ser.. jag älskar det.

Det i kombination med att dom är så snälla, trots otrygghet, och så fruktansvärt bedårande söta gör att jag har smält som smör i solsken för mina små musar.

Möss är simply the best

❤️


Annons:
Grodan
2013-03-09 01:19
#1

❤️ Underbart inlägg! Jag älskar också möss. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ilya
2013-03-09 01:29
#2

Åh.. dom är verkligen bäst. Bättre än råttor t.om 😇kan jag faktiskt tycka.. det är något med dom som råttor inte har.. eller är raka motsatsen till.. trots att dom har en del gemensamma drag också.

Möss är mildare.. SER snällare ut.. ÄR snällare (?).. sötare, charmigare, goare, lenare.. möss käkar inte upp sina familjemedlemmar ifall dom skulle råka få tag i dom (?).. råttor är ju "monster" när det gäller sånt inkl katter och hundar haha. 

Nej jag vet inte, jag bara älskar möss. Jag blir så öm i hjärtat av att se dom, hålla dom, pussa på dom, sniffa på dom.. dom ser så sköra ut, så snälla och vänliga och så himla små och åh jag blir bara så öm ❤️

Känslan när man har dom på magen och så tittar dom upp på en, vrider lite på huvudet och springer upp och sätter sig tillrätta i nacken och sniffar.. åh.

Mina små bajsmaskiner ❤️


Grodan
2013-03-09 01:32
#3

Fast jag ville också säga att jag älskar dig. ❤️

Bättre än råttor?

Nä, det tycker inte jag. Jag tror inte att jag har någon bättre än-lista. Jag har bägge. De är olika och lika och helt underbara på sina egna sätt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ilya
2013-03-09 01:35
#4

Hihi jo.. jag tycker dom är bättre hihi. Sen är jag duktig på att kategorisera ibland också och ha mina favvosar.

Sen håller jag självklart med om att tåttisar är superunderbara dom med ❤️


Grodan
2013-03-09 01:44
#5

#2 Vänta här nu, vad skrev du här…

möss käkar inte upp sina familjemedlemmar ifall dom skulle råka få tag i dom (?).. råttor är ju "monster" när det gäller sånt inkl katter och hundar haha. 

Vad menar du?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ilya
2013-03-09 03:17
#6

Ja som det låter. :) Vet många som haft råttor som lyckats rymma och få tag i andra husdjur i hushållet som dom bitit ihjäl. Likadant gör ju hundar och katter om dom får tag i andra mindre husdjur som tex gnagare. Möss gör ju inte det.


Annons:
Grodan
2013-03-10 21:03
#7

Aha… hm… ärligt så vet jag inte… Alltså visst, möss som rymmer äter inte upp hunden… men om de kan går de kanske in till andra möss och bråkar..? Det kan väl hända? Om man har flera möss alltså.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ilya
2013-03-11 09:39
#8

Jo men det är ju långt ifrån samma sak.. :) jag tycker det är lite obehagligt och tråkigt att det är så lätt hänt att en råtta/hund/katt får tag i ens mindre gnagare och käkar upp/skadar dom rejält. Det är inte samma sak som bråk från en annan liten mus tycker jag.. 

Har hört en kompis som försökt ha råttor flera gånger - första omgången käkade råttorna upp hennes hamster. Andra gången hennes nyfödda kaninungar. Och då hade råttorna tagit sig ut ur buren och in i den andra alldeles själva.. smarta som dom är. Båda gångerna blev hon så äcklad av råttorna att hon gjorde sig av med dom på en gång. Jag förstår henne.

Har hört en massa liknande historier från andra också. Känns väldigt vanligt. Man måste ha en massa lås på råttburarna tror jag.. och på dom andra gnagarnas burar också 😃 

Jag tycker om att hos möss behöver man inte oroa sig för att dom ska rymma och äta upp mina hamstrar.. 

Förstår du då varför jag föredrar möss framför råttor? 😛 hehe. 

Men jag tycker verkligen om råttor också, om man bortser från deras så starta rovdjursinstinkt.


Ilya
2013-03-23 20:38
#9

Grodan, såg du mitt inlägg i #8? Förstår du kanske nu vad jag menar..? 🙂


Jessicahagstrom94
2013-03-24 15:01
#10

Åh, älskar också möss! hade två pojkar för flera år sedan, Ping och Pång hette dom :) nu vågar jag inte ha möss eftersom vi har två katter plus att möss är så kortlivad.

Grodan
2013-03-26 21:28
#11

#9 Ok, jag förstår. Jag gjorde det nog hela tiden, bara tyckte du uttryckte dig så roligt. Men jag var inte medveten om att det var så stort problem på råttor, hundar och katter.

Katter vet jag. Här på sajten är det nog mest katter som dödar våra sällskapsmöss om de kan/får chansen.

Råttor är rätt sällsynt. Tror tyvärr att man har en bristfällig hållning av råttorna om något sådant händer, dock behövs det bara att en råtta rymmer och att en musbur är öppen och råttan kan ta sig dit. Men inte alla råttor döda möss. Jag tror de dödar dem som försvarar sig. Det har  nämligen hänt mig en gång. Den gången jag hade mössen och råttorna i samma rum och det ovanstående hände på samma gång - en råtta kom lös och en musbur var öppen (öppenbur). Hon dödade de vaktiga honorna och la sig sedan och sov med de andra…

Hundar… jag må leva i en fantasivärld men jag anser att hundar går att dressera så pass att de inte dödar dina små vänner. Givetvis är det svårt med gryt- och jakthundar, men jag är envis fast i min villfarelse.

detta skrev jag bara för att jag ville… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: