Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 420 ggr
jollycox
3/9/13, 10:17 PM

Något hemskt har hänt

Helt plötsligt ser min pappa ena musen på golvet i hallen på nedervåningen(deras bur är på övervåningen) och katten efter. Min hund som är i mitt rum hade varit ut och nu kommer inte pappa ihåg om han kanske glömde stänga min dörr men hunden tar sig inte upp och ner i musburen så han måste ha gjort det och katten har lyft ut ena musen. Dom är helt apatiska nu, sitter mest bara och stirrar. Hon som hittades på nedervåningen har som en bula på ena sidan vid magen och piper när man rör henne. Vad ska jag göra?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
ajanki
3/9/13, 10:33 PM
#1

Oj, så hemskt!

Låt dom ha lugn och ro nu, låter som om dom är i chock. Kanske du ska  hålla i dom lite och lugna ner dom så att dom känner tryggheten från dig. 

Vet inte riktigt vad du ska göra med hon som har ont, är det ett öppet sår eller en svullnad?

jollycox
3/9/13, 10:38 PM
#2

#1 Ja jag har hållt i dom och då blev dom mer lugna.
Det är mer som en svullnad.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

jollycox
3/9/13, 10:57 PM
#3

Dom verkar må bättre nu, fortfarande chockade men inte apatiska längre. "Svullnaden" jag såg ser jag inte lika tydligt längre. Hon var rätt smal för nån vecka sedan så dom har fått lite extra gott och hon har gått upp i vikt så hon kanske bara blivit lite för rund om midjan. :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

ajanki
3/10/13, 8:33 AM
#4

Vad skönt att höra att dom mådde bättre redan i går kväll!!!

Hur mår dom i dag?

jollycox
3/10/13, 1:16 PM
#5

Tack och lov så mår dom bra idag! Lite rädda än förståss men det går nog över. Jag har "klämt" lite försiktigt på kroppen på hon som jag tyckte såg svullen ut men hon reagerar inte så hon är nog okej.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

ajanki
3/10/13, 1:59 PM
#6

Ah, så bra att hon inte har ont i dag!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: